Obsługa kanałów social media

BLUE MEDIA

O firmie

Blue Media Logo

Blue Media jest jednym z największych w Polsce dostawców rozwiązań do obsługi transakcji elektronicznych i identyfikacji klienta. Od automatycznych płatności za przejazdy autostradą, aż po fotoweryfikację tożsamości.

Firma jest na rynku od 1999 roku i jako jedna z pierwszych w Polsce dostrzegła potencjał internetu. Dziś wśród klientów posiada największych dostawców energii i mediów w kraju, innowacyjne rozwija usługi (jak płatności biometryczne), współtworzy kierunki studiów i branżowe publikacje. Prawdopodobnie nawet nie wiecie, że to dzięki Blue Media możecie zawierać umowy kredytowe w całości przez internet.

Cel działania

Wzrost zasięgu

Wzrost zasięgu kanałów w social media wraz ze wzrostem zaangażowania użytkowników.

przykucie uwagi - like

Przykucie uwagi osób realnie zainteresowanych tematyką usług oferowanych przez Blue Media.

energia w działaniu

Ciągłe wsparcie klientów Blue Media w kanałach social media (obsługa chat, udzielanie odpowiedz w komentarzach pod postami).

Opis działania

Firma Blue Media powierzyła nam kompleksową budowę strategii obecności w social media wraz z bieżącą obsługę (Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter, YouTube).

 

Cały projekt prowadzony jest na podstawie planów wydawniczych, które na bieżąco konstruowane i tworzone są z pracownikami Blue Media. Dodatkowo w zakres usługi eCommerce Team wchodzi tworzenie contentu (m.in. grafika, wideo), bieżące zarządzanie komentarzami, zarządzanie działaniami płatnymi w social media (Facebook oraz LinkedIn) i wreszcie ciągła analiza, optymalizacja i raportowanie efektów prowadzonych działań.

Wspomagamy też pracowników w prowadzeniu profilów, dbamy o spójność treści, wspomagamy kampanie firmy i wspieramy – na przykład – akcje nastawione na HR.

DLACZEGO TO DZIAŁANIE
JEST TAK ISTOTNE?

Budowanie obecności firmy w social media według określonej wcześniej strategii to jeden z kluczowych aspektów działań marketingowych skierowanych przede wszystkim na budowę wizerunku. Firmy, które chcą być widoczne w social media, a więc w długiej perspektywie pozyskiwać klientów z tego kanału, powinny budować zaangażowane wokół swoich produktów/usług społeczności.

Każda firma jest inna, każda ma też inne potrzeby związane z prowadzeniem komunikacji w social media, właśnie dlatego tak ważna przed rozpoczęciem działań jest określenie grupy docelowej, budowa strategii komunikacji oraz wreszcie dobór właściwych platform.

Budowanie obecności firmy w social media według określonej wcześniej strategii to jeden z kluczowych aspektów działań marketingowych skierowanych przede wszystkim na budowę wizerunku. Firmy, które chcą być widoczne w social media, a więc w długiej perspektywie pozyskiwać klientów z tego kanału, powinny budować zaangażowane wokół swoich produktów/usług społeczności.

Piotr Jeske - strategia w eCommerce Team

Piotr Jeske

Specjalista ds. strategii
  w eCommerce Team

Wyniki

liczba obserwujących
na LinkedIn (21.10.2021): 


0

liczba obserwujących na 31.01.2019:

2521

  • publikujemy regularnie 3 wpisy tygodniowo (czasami częściej, w odpowiedzi na aktywność pracowników);
  • rekordowy wpis miał CTR blisko 62% generując niemal 1500 kliknięć;
  • rekordowy wpis miał blisko 40 tysięcy wyświetleń;
  • rekordowy wpis miał blisko 200 reakcji;

Google Moja Firma

  • Regularna obsługa wizytówki firmy w usłudze Google Moja Firma
  • Odpowiadanie na komentarze oraz dbanie o relacje z użytkownikami

Facebook

  • miesięcznie obsługujemy około 40 zapytań i pomagamy z problemami użytkowników;
  • rekordowy wpis miał osiągnął zasięg organiczny blisko 10 tysięcy;
  • rekordowy wpis miał osiągnął płatny blisko 70 tysięcy.
Komentarz naszego klienta

Początek współpracy z eCommerce Team związany był jedynie z zarządzaniem naszymi kanałami na Facebook oraz LinkedIn.

Jednak dzięki ogromnemu zaangażowaniu, kreatywnemu podejściu, dużej dawce wiedzy na temat social media oraz co najważniejsze – dobrym efektom prowadzonych działań zdecydowaliśmy się na rozszerzenie współpracy z eCommerce Team o kolejne aspekty obecności firmy Blue Media (a także naszej spółki córki Autopay) w social media.

Obecnie eCommerce Team odpowiada za współtworzenie strategii obecności naszej firmy w social media, rozwój działań content marketingowych (w tym szczególnie materiałów video) oraz monitoring postrzegania marki w internecie.

Damian Lüdke

Dyrektor Marketingu w Blue Media SA

Skontaktuj się z nami