Atrybut ALT – inaczej alternatywna treść. Pojawia się w miejscu obrazka, kiedy z jakiś przyczyn nie zostaje on wczytany na stronę. Używany jest nie tylko przez boty Google, które dzięki niemu mogą “czytać” obrazki tak jak ludzie (nie widzą one grafik w ten sam sposób co użytkownicy) i wykorzystywać je do indeksowania strony. Jeśli nie uzupełnimy atrybutu ALT, to dla botów tak, jakbyśmy nie umieścili na stronie obrazka w ogóle.
Wykorzystują go również czytniki stron dla osób niewidomych – opis alternatywny jest wtedy odczytywany. Jeśli zaznaczysz obrazek na stronie i klikniesz prawym przyciskiem “zbadaj” – prawidłowo opisany kod obrazka powinien wyglądać tak:
< img src=”nazwa-obrazka.jpg” alt=”to, co znajduje się na obrazku” />
Dobrze, jeśli w atrybucie ALT umieszczone są słowa kluczowe, warto jednak pamiętać, żeby nie powielał on treści z tytułu obrazka.