Audyt SEO- grupa działań analitycznych, wykonywanych za pomocą różnych narzędzi, mających na celu zbadać stronę internetową pod kątem wyników wyświetlania w wynikach wyszukiwania.
Co powinien zawierać audyt SEO?
Osoba wykonująca badanie SEO powinna się skupić na kilku aspektach:
- działaniu strony – czy strona się dobrze i szybko wczytuje, czy nie zawiera zbędnego kodu, czy połączenie jest bezpieczne;
- strukturze strony – czy wdrożono przyjazne linkowanie, okruszki, czy treść jest odpowiednio uporządkowana oraz opisana meta znacznikami, czy wdrożono poprawne przekierowania. Częstą bolączką stron internetowych jest również niewłaściwe wykorzystanie nagłówków a już niemal nagminną brak strategii linkowania pomiędzy treściami;
- treści – czy treści są czytelne oraz adekwatne do tematu. Czy są zoptymalizowane pod roboty indeksujące, ciekawe oraz wartościowe
Audyt SEO kończy się najczęściej raportem z listą rekomendacji, które można wdrożyć w audytowanym serwisie.