Więc współpraca z agencją! Podjąłeś już decyzję. Skorzystasz z usług profesjonalistów, aby wspomóc swój biznes w Internecie. Zastanawiasz się pewnie co dalej? Bez obaw! Pokażemy Ci jak bezproblemowo rozpocząć współpracę z agencją!
Najważniejsze jest zaufanie – zdecydowałeś się na współpracę z najlepszymi, nie musisz mieć więc obaw o to, że coś pójdzie nie tak. Znamy się na Internecie najlepiej – możesz nam zaufać.
Drugim ważnym elementem jest przekazanie agencji odpowiednich narzędzi. Od tego jak to teraz zrobimy, zależy czy nasza współpraca będzie przebiegać bezproblemowo pod względem technicznym.
Osiem kroków – tyle cię dzieli od przekazania dostępów które są konieczne do rozpoczęcia pracy z naszej strony i rozpoczęcia zdobywania konwersji.
Zacznij od nadania dostępów Google
Krok pierwszy: Identyfikator Google ADS
W pierwszej kolejności, należy zalogować się do usługi Google ADS, a następnie kliknąć ikonę znaku zapytania w prawym górnym rogu. Na dole menu znajdziemy potrzebny „identyfikator klienta”. Należy go przekazać agencji i nie podawać nikomu nieznajomemu.
Krok drugi: Nadanie dostępu do Google Analytics
W tym celu należy zalogować się do usługi Google Analytics i wybrać panel ustawień (administracja) w lewym dolnym rogu.
Następnie nadajemy dostęp do konta Google Analytics poprzez opcję „Zarządzanie Użytkownikami Konta”. W tym miejscu dodajemy użytkownika, wprowadzamy adres mailowy administratora podany przez agencję i nadajemy uprawnienia administratora.
Po wszystkim wystarczy tylko zatwierdzić.
Krok trzeci: Nadanie dostępu do Google Merchant
Nadanie dostępów do Google Merchant nie różni się za bardzo od tego co robiliśmy przed chwilą w Google Analytics. Tu również musimy wprowadzić adres mailowy administratora podany przez agencję i nadać uprawnienia administratora.
Krok czwarty: dostęp do Menadżera Tagów Google
Tu również wykonujemy te same czynności, które robiliśmy w poprzednich krokach związanych z usługami Google. W ustawieniach musimy wprowadzić adres mailowy administratora podany przez agencję i nadać uprawnienia administratora.
Krok piąty: Nadanie dostępu do Google Search Console
W ustawieniach musimy wprowadzić adres mailowy administratora podany przez agencję i nadać uprawnienia administratora.
Współpraca z agencją – nie zapomnij o nadaniu dostępów do CMS
Krok szósty: Dostęp do panelu strony (CMS)
W ustawieniach panelu strony, którą już posiadasz, należy odnaleźć opcję dodania nowych kont użytkownika. Wybieramy tę opcję, a następnie utworzyć konto będące kontem administratora.
Jak nadać dostępy do Facebooka?
Krok siódmy: Nadanie dostępu do Facebooka
Facebook to istotne narzędzie reklamowe bez którego trudno sobie wyobrazić promowanie twojej firmy. W pierwszej kolejności powinniśmy zalogować się do menadżera stron firmowych i przejść do „Ustawień firmowych” a potem w opcję „dodaj” w panelu użytkowników.
Otworzy się okno w którym wpisujemy adres mailowy administratora podany wcześniej przez agencję. Powinniśmy wybrać opcję „Dostęp administratora”.
W kolejnym kroku konfigurujemy ważne elementy związane z promocją i reklamą naszej strony. Uważnie wybierz elementy tak aby któregoś nie pominąć. W tym samym oknie wybieramy również dostęp do takich funkcji jak katalog produktowy, konto reklamowe i piksel. Tutaj też wybieramy odpowiednie opcje. Na koniec wybieramy „Zaproś”.
Ułatw komunikację i podział działań rozpoczynając współpracę z agencją
Krok ósmy: Ułatw komunikację między nami dzięki Trello
Aby ułatwić komunikację między nami, polecamy korzystać z platformy Trello. Jest to świetne narzędzie pozwalające planować pracę oraz przypisywać zadania.
To wszystko. Rozpocząłeś współpracę z agencją!
Oczywiście można nadać ograniczone uprawnienia, jednak będzie rodziło to problemy w przyszłości. Jak widzisz, nadanie uprawnień i przekazanie dostępów agencj jest bezpieczne i w pełni transparentne. Pamiętaj – współpracujesz z profesjonalistami!