ect-logo.png

Poukładamy Twój marketing

/
/
/
8 najlepszych pluginów (wtyczek) do Wordpressa

/Blog

8 najlepszych pluginów (wtyczek) do WordPressa

Maciej Świstoń
8 wtyczek do Wordpressa by eCommerce Team
Oto osiem wtyczek (pluginów) do WordPressa, które warto dodać do swojego CMS! Spis jest czysto subiektywny, zbudowany na podstawie własnego doświadczenia i potrzeb. Jedną z najważniejszych, a zarazem największych zalet platformy WordPress jest możliwość poszerzania jej funkcjonalności bez wiedzy programistycznej – poprzez dodawanie gotowych skryptów. Dzięki nim, niemal każdy może stworzyć sklep internetowy, piękną galerię, a nawet zbudować stronę metodą “przeciągnij i upuść”. Chcąc ułatwić Wam życie wybraliśmy 8 wtyczek do WordPress – naszym zdaniem – najważniejszych. Dlaczego tylko 8? Każda wtyczka to dodatkowe obciążenie strony, która opóźniające jej ładowanie. “Tagowanie” wszystkich problemów gotowymi pluginami możne spowodować, że otwieranie Waszej strony stanie się dla potencjalnego klienta pretekstem do udania się na kawę lub krótki spacer. Kolejność przedstawianych wtyczek jest zdecydowanie przypadkowa.

Tworzenie strony – zestaw najlepszych wtyczek do WordPressa

Elementor PRO (+ Jet Elements) – darmowa, płatna wersja PRO

Trudno przecenić tę wtyczkę. Sprawia, że możecie projektować własne strony poprzez przeciąganie i upuszczanie poszczególnych elementów. Choć brzmi to łatwo, nie generuje większych ograniczeń. Znajomość CSS pozwala tworzyć własne rzeczy, stylować albo dowolnie edytować całe gotowe sekcje. Możliwości są niemal nieograniczone.  Ogromną zaletą jest częstotliwość aktualizacji, support i fakt, że każda aktualizacja dodaje coś, co było potrzebne – a nawet o tym nie wiedzieliście. Dodatkowo, wtyczka załatwi Wam wszelkiego rodzaju elementy związane z udostępnianiem w social mediach, ładnymi galeriami, responsywnością (możecie edytować wersje na mobile, desktop, tablet), pozwoli tworzyć szablony stron (na przykład szablon wpisu, który później będzie wystarczyło uzupełniać automatycznie treścią).

Ocean Extra (z motywem Ocean WP) – DARMOWA

Szeroko komentowany i doceniany pakiet. Motyw jest czysty, szybki i genialne łatwo integruje się go z Elementorem. Dołączona do niego wtyczka Ocean Extra dodaje za to specjalny pasek, dostępny przy tworzeniu strony – który umożliwia: ukrywanie/pokazywanie elementów; zmianę szerokości strony; zmianę atrybutów; wybór menu do konkretnej strony, etc. Dzięki niej możemy też z łatwością stworzyć sobie czystą, pustą stronę i tworzyć ją od zera w Elementorze. Pakiet jest często aktualizowany i gwarantujemy, że znajdziecie dziesiątki poradników w sieci, które pozwolą Wam zrobić z nim niemal wszystko.

Zastępowanie medium (ShortPixel) – DARMOWA

Wyobraźcie sobie, że macie plik PDF zamieszczony w kilkunastu miejscach na stronie. Dzięki opisywanej wtyczce, możecie podmienić to medium z poziomu biblioteki. Reszta powinna zrobić się sama, bez ręcznego podmieniania linków. Ważne – trudną ją znaleźć, więc koniecznie wpiszcie autora ShortPixel.

Duplicate Post – DARMOWA

Kojarzycie sytuację, gdy stworzyliście stronę dla oferty A i potrzebujecie strony dla oferty B, która jest bardzo podobna? Najprościej byłoby skopiować kod HTML, prawda? Jednak jeśli to nie wchodzi w grę, to może zduplikować stronę A i podmienić wszelką treść na stronę B. Szybko, łatwo i dość przyjemnie. Wtyczkę zdecydowanie bardziej docenią osoby, które nie pracują na szablonach i muszą dodawać wiele rzeczy ręcznie – to rozwiązanie znacząco ułatwi Wam życie.

Wtyczki użytkowe

Contact Form 7 (+ CFDB7) – DARMOWA

Wygodna wtyczka do formularzy. Pozwala na zaawansowane stylowanie, a nawet pisanie formularzy w HTML. Posiada wiele gotowych pól – od pól warunkowych, po przekierowania na “thank you page” – i jest bardzo często aktualizowana. Minusem jest fakt, że nie zapisuje formularzy do bazy, więc nie możecie ich oglądać z poziomu kokpitu. Tylko, co to za minus – skoro wystarczy pobrać dodatek? Tytuł dodatku znajdziecie w nagłówku, zapisany w nawiasie. Pamiętajcie, że jeśli macie problemy z wysyłaniem wiadomości – to najprawdopodobniej chodzi o SMTP. Zgłoście się po dane skrzynki, którą chcecie wykorzystać i szukajcie wtyczki “Easy SMTP”.

Wtyczki do tworzenia backupu

WordPress UpdraftPlus – DARMOWA

Wtyczka od kopii zapasowej, którą wystarczy raz skonfigurować i… zostawić w spokoju. Sprawdza się nawet w darmowej wersji – która pozwala choćby na cotygodniowe zrzucanie pełnego backupu na wskazaną przez Was chmurę. Jest często aktualizowana i spełnia swoje zadanie tak, jak powinna. Co prawda – prawdopodobnie dostawca Waszego hostingu robi kopie zapasowe co 3 dni, ale zawsze warto mieć swoją. Szczególnie, że jeśli nie pojawi się błąd, ale będziemy mieli dostęp do kokpitu WP, to przywrócenie kopii wiąże się wyłącznie z kilkoma kliknięciami. 

Optymalizacja działania strony

W3 Total Cache – DARMOWA

Wtyczka cache polecana niemal tak często, co krytykowana. Komentujący zwracają szczególną uwagę na szeroki zakres funkcjonalności, który nierzadko prowadzi do “wykrzaczania się” fontów, grafik i całych plików ze stylami. Warto się jednak zainteresować i poczytać, jak ją właściwie obsłużyć. Wyniki są naprawdę bardzo dobrze, a sama wtyczka jest wygodna i często aktualizowana.  W każdym razie, jest to wtyczka, która – przy odrobinie samozaparcia i pomocy – umożliwia wygaszenie wszelkich czerwonych kropek z wyników Page Speed Insight, które znalazły się w audycie SEO Waszej strony.

Webcraftic Robin Image Optimizer – ostatnia z darmowych wtyczek do WordPressa w tym zestawieniu

Google zwraca Wam uwagę, że macie zbyt wielkie obrazki? Jeśli macie ich setki, to szkoda zmniejszać ich wagę ręcznie. Choć dostosowanie rozdzielczości obrazu do tego, w jakiej będzie faktycznie wyświetlany i kompresja wagi (poprzez np. TinyPNG) będzie dawało genialne efekty, to… gdy brakuje nam czasu i chęci, możemy zadowolić się czymś automatycznym. Tutaj z pomocą przychodzi powyższa wtyczka. Wystarczy tylko kliknąć i sama się optymalizuje.
5/5 - (5 votes)

Masz pytania?

napisz do nas

    Zgadzam się na przetwarzanie swoich danych osobowych przez eCommerce Team Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu w celach marketingowych ... * rozwiń
    Oświadczam, że zapoznałem się z zasadami przetwarzania moich danych osobowych oraz przysługującymi mi prawami ... * rozwiń

    Maciej Świstoń

    CONTENT HUB LEADER/SOCIAL MEDIA
    Interesuję się tematyką video i technologią. Tworzę strony WWW, a po godzinach fotografuję i wykładam na UAM. Nowinki to moja specjalność. W eCommerce Team zajmuję się tworzeniem treści.
    Udostępnij ten post

    /Polecane artykuły

    Bożena Kurzyńska
    Content, czyli po prostu treść, może stanowić narzędzie samo w sobie, które przyniesie Wam wiele korzyści. Jeśli kiedyś, choć przez chwilę pomyśleliście: jak to możliwe, że pisanie tekstu na stronę czy wrzucenie jakiegoś obrazka może przynieść korzyść – to ten tekst jest zdecydowanie dla Was. Content — jakie treści umieszczać
    Karolina Jurgowiak
    W świecie biznesu, jednym z najważniejszych aspektów jest generowanie leadów. W szczególności w modelu biznesowym B2B, gdzie proces sprzedaży jest bardziej skomplikowany, efektywne pozyskiwanie leadów jest kluczowe. W tym artykule omówimy najważniejsze metody i strategie generowania leadów w B2B. Lead marketing to maraton, nie sprint Marketing B2B wymaga cierpliwości i
    Małgorzata Marcinkowska
    Szukacie sposobu na zwiększenie widoczności w wyszukiwarce, ale nie wiecie, ile kosztuje reklama w Google? W tym artykule dowiecie się, jak reklama w Google Ads może pomóc Waszej firmie, jakie są związane z nią koszty i jak efektywnie zainwestować w tę formę promocji. Czym jest reklama Google Ads? Google Ads
    Maciej Świstoń
    Podjąłeś już decyzję. Decydujesz się na skorzystanie z usług profesjonalistów, aby wspomóc swój biznes w Internecie. Zastanawiasz się pewnie co dalej?