Poukładamy Twój marketing

/
/
/
E-mail marketing – co to jest i dlaczego warto go stosować w firmie

/Blog

E-mail marketing – co to jest i dlaczego warto go stosować w firmie

Oliwia Stachowska
e-mail marketing

E-mail marketing to jedna z najpopularniejszych form marketingu bezpośredniego, stosowana przez marketerów już przeszło od 20 lat i wciąż cieszy się dużą skutecznością. Co to jest e-mail marketing i jak go stosować, aby przynosił oczekiwane rezultaty? Wyjaśniamy to w poniższym artykule. 

E-mail marketing – co to takiego?

Mianem e-mail marketingu określamy taki rodzaj marketingu, który do promocji wykorzystuje skrzynki pocztowe. Głównym celem e-mail marketingu jest nawiązanie i utrzymanie bezpośredniego kontaktu z konsumentem, a także sprzedaż. Może on pełnić zarówno funkcję informacyjną, na przykład w formie newslettera, jak i sprzedażową, dzięki przesyłaniu specjalnych ofert na skrzynki mailowe klientów. Wiele firm wykorzystuje także e-mail marketing do zbierania danych dotyczących zadowolenia klienta, na przykład poprzez ankietę. 

Zalety e-mail marketingu

Ta forma marketingu nie bez powodu cieszy się dużym uznaniem wśród marketerów od wielu lat. E-mail marketing ma wiele korzyści, które sprawiają, że w obecnych czasach jest on stosowany przez większość firm prowadzących działania digitalowe. 

Komunikacja bezpośrednia i personalizacja

Pierwszą, a zarazem najważniejszą zaletą jest to, że dzięki e-mail marketingowi trafiasz ze swoim komunikatem bezpośrednio do odbiorcy. Osoba, która znalazła się na Twojej liście mailingowej musiała wyrazić chęć dołączenia do niej, a więc jest ona zainteresowana ofertą Twojej firmy. Dodatkowo wiadomości przesyłane bezpośrednio na skrzynki pocztowe klientów dają możliwość personalizacji, nie tylko poprzez zawarcie imienia w treści wiadomości, ale także dzięki uwzględnieniu specjalnych ofert czy promocji na bazie poprzednich zakupów danego użytkownika. 

Mierzenie skuteczności działań

Warto także wspomnieć, że e-mail marketing daje możliwość mierzenia skuteczności przeprowadzonych działań. Oznacza to więc, że po przeprowadzeniu kampanii mailingowej możesz sprawdzić ile użytkowników odczytało wiadomość, co ich najbardziej w niej zainteresowało, a co najważniejsze – czy zostały podjęte dalsze czynności, które od początku były naszym celem – na przykład sprzedaż. 

Różnorodność treści przekazu marketingowego

Warta uwagi jest także różnorodność i możliwości, jakie daje e-mail marketing. Możesz go wykorzystywać zarówno do wysyłki treści informacyjnych, jak i sprzedażowych. Wiele firm korzysta z interaktywnych form mailingu, przykładowo w postaci pokazu slajdów lub przycisku “dodaj do koszyka” pod danym produktem. Możliwości jest naprawdę wiele – ważne jest, aby korzystać z nich z głową. 

E-mail marketing – jak robić to dobrze?

Sztuką nie jest wysyłka jakichkolwiek wiadomości na skrzynkę mailową – sztuką jest wysyłka angażujących treści, które przyniosą oczekiwane rezultaty. Każde działanie marketingowe mają jakiś cel – może to być zwiększenie świadomości marki, wzrost sprzedaży czy zwiększenie ruchu na stronie. Przygotowując zatem wysyłkę maili należy pamiętać o kilku ważnych zasadach, które znacznie przybliżą Cię do sukcesu. 

Przede wszystkim zadbaj o to, aby tworzone przez Ciebie treści były stosunkowo krótkie, zwięzłe i na temat. Odbiorcy takie wiadomości czytają znacznie chętniej, co przyczynia się do zwiększenia skuteczności prowadzonych przez Ciebie działań. Przygotowując treść wiadomości zadbaj o to, aby była ona ciekawa i intrygująca. Staraj się pisać stosunkowo prostym i zrozumiałym językiem. W treści nie zapomnij o CTA, czyli Call to Action. Jest to zwrot mający na celu zachęcenie użytkownika do działania. CTA możesz umieścić w formie przycisku lub linku – w ten sposób nakierujesz odbiorcę do wykonania pożądanej przez Ciebie akcji, np. przejścia na stronę. 

Warto także pamiętać o tym, że 65% populacji stanowią wzrokowcy, u których wzrost zaangażowania powodują treści wizualne. Oznacza to, że istotna jest nie tylko ciekawa treść, ale również intrygująca oprawa graficzna na przykład:

  • zdjęcie, 
  • GIF, 
  • wideo,
  • infografika.

Mimo wszystko staraj się analizować wyniki przeprowadzonych kampanii e-mail marketingowych. Może okazać się, że jedna grupa odbiorców będzie preferować grafiki, czy wiadomości ofertowe w formie pokazu slajdów, na innych natomiast lepiej będzie oddziaływał krótki tekst napisany językiem korzyści. 

Ostatnią naszą poradą zatem jest – analizuj! Niestety może okazać się tak, że przeprowadzona przez Ciebie kampania mailingowa nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Wtedy konieczna będzie dokładna analiza wyników kampanii oraz wyciągnięcie odpowiednich wniosków, dzięki którym poprawisz efektywność kolejnych działań. 

5/5 - (1 vote)
Zapisz się do naszego newslettera i dowiedz się, jak budować skuteczny marketing w sieci.

    * Zgadzam się na przetwarzanie swoich danych osobowych przez eCommerce Team Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu w celu informacyjnym i marketingowym, opisanym w Polityce prywatności
    * Pole obowiązkowe

    Oliwia Stachowska

    CONTENT/SOCIAL MEDIA/CONTENT
    W wolnym czasie lubię podróżować i tworzyć rękodzieło. W eCommerce Team zajmuję się przede wszystkim prowadzeniem social mediów.
    Udostępnij ten post

    /Polecane artykuły

    Karolina Jurgowiak
    W świecie biznesu, jednym z najważniejszych aspektów jest generowanie leadów. W szczególności w modelu biznesowym B2B, gdzie proces sprzedaży jest bardziej skomplikowany, efektywne pozyskiwanie leadów jest kluczowe. W tym artykule omówimy najważniejsze metody i strategie generowania leadów w B2B. Lead marketing to maraton, nie sprint Marketing B2B wymaga cierpliwości i
    Małgorzata Marcinkowska
    LinkedIn to nie tylko platforma społecznościowa, ale również potężne narzędzie do budowania wizerunku i rozwoju biznesu. W dzisiejszym świecie (gdzie obecność online ma ogromne znaczenie dla sukcesu zawodowego), posiadanie profesjonalnego profilu na LinkedIn może otworzyć wiele drzwi do nowych możliwości. Oto szczegółowy przewodnik, jak go stworzyć i efektywnie zarządzać Waszą
    local-e-commerce-grafika
    Tomasz Kaczmarek
    Czym jest local e-commerce? Najprościej mówiąc — local e-commerce to nic innego jak forma e-commerce, która ogranicza się do działania sklepu internetowego jedynie na lokalnym rynku (na przykład w obrębie aglomeracji, w której funkcjonuje). Konsumenci w trakcie codziennych zakupów (zakupy spożywcze, drogeryjne) przyzwyczajeni są do nabywania produktów w najbardziej dogodnych
    Maciej Świstoń
    Profile prywatne generują bardzo dobre wyniki jeżeli chodzi o zasięg w serwisie LinkedIn, jeśli porównać je do profili firmowych. Warto o tym pamiętać i zadbać o spójność marki, też poprzez uwzględnienie jej na profilach osób zatrudnionych w firmie. Każdy odpowiednio połączony profil firmowy z logo, kierujący do strony firmowej przycisk