ect-logo.png

Poukładamy Twój marketing

/
/
/
E-mail marketing – co to jest i dlaczego warto go stosować w firmie

/Blog

E-mail marketing – co to jest i dlaczego warto go stosować w firmie

Oliwia Stachowska
e-mail marketing

E-mail marketing to jedna z najpopularniejszych form marketingu bezpośredniego, stosowana przez marketerów już przeszło od 20 lat i wciąż cieszy się dużą skutecznością. Co to jest e-mail marketing i jak go stosować, aby przynosił oczekiwane rezultaty? Wyjaśniamy to w poniższym artykule. 

E-mail marketing – co to takiego?

Mianem e-mail marketingu określamy taki rodzaj marketingu, który do promocji wykorzystuje skrzynki pocztowe. Głównym celem e-mail marketingu jest nawiązanie i utrzymanie bezpośredniego kontaktu z konsumentem, a także sprzedaż. Może on pełnić zarówno funkcję informacyjną, na przykład w formie newslettera, jak i sprzedażową, dzięki przesyłaniu specjalnych ofert na skrzynki mailowe klientów. Wiele firm wykorzystuje także e-mail marketing do zbierania danych dotyczących zadowolenia klienta, na przykład poprzez ankietę. 

Zalety e-mail marketingu

Ta forma marketingu nie bez powodu cieszy się dużym uznaniem wśród marketerów od wielu lat. E-mail marketing ma wiele korzyści, które sprawiają, że w obecnych czasach jest on stosowany przez większość firm prowadzących działania digitalowe. 

Komunikacja bezpośrednia i personalizacja

Pierwszą, a zarazem najważniejszą zaletą jest to, że dzięki e-mail marketingowi trafiasz ze swoim komunikatem bezpośrednio do odbiorcy. Osoba, która znalazła się na Twojej liście mailingowej musiała wyrazić chęć dołączenia do niej, a więc jest ona zainteresowana ofertą Twojej firmy. Dodatkowo wiadomości przesyłane bezpośrednio na skrzynki pocztowe klientów dają możliwość personalizacji, nie tylko poprzez zawarcie imienia w treści wiadomości, ale także dzięki uwzględnieniu specjalnych ofert czy promocji na bazie poprzednich zakupów danego użytkownika. 

Mierzenie skuteczności działań

Warto także wspomnieć, że e-mail marketing daje możliwość mierzenia skuteczności przeprowadzonych działań. Oznacza to więc, że po przeprowadzeniu kampanii mailingowej możesz sprawdzić ile użytkowników odczytało wiadomość, co ich najbardziej w niej zainteresowało, a co najważniejsze – czy zostały podjęte dalsze czynności, które od początku były naszym celem – na przykład sprzedaż. 

Różnorodność treści przekazu marketingowego

Warta uwagi jest także różnorodność i możliwości, jakie daje e-mail marketing. Możesz go wykorzystywać zarówno do wysyłki treści informacyjnych, jak i sprzedażowych. Wiele firm korzysta z interaktywnych form mailingu, przykładowo w postaci pokazu slajdów lub przycisku “dodaj do koszyka” pod danym produktem. Możliwości jest naprawdę wiele – ważne jest, aby korzystać z nich z głową. 

E-mail marketing – jak robić to dobrze?

Sztuką nie jest wysyłka jakichkolwiek wiadomości na skrzynkę mailową – sztuką jest wysyłka angażujących treści, które przyniosą oczekiwane rezultaty. Każde działanie marketingowe mają jakiś cel – może to być zwiększenie świadomości marki, wzrost sprzedaży czy zwiększenie ruchu na stronie. Przygotowując zatem wysyłkę maili należy pamiętać o kilku ważnych zasadach, które znacznie przybliżą Cię do sukcesu. 

Przede wszystkim zadbaj o to, aby tworzone przez Ciebie treści były stosunkowo krótkie, zwięzłe i na temat. Odbiorcy takie wiadomości czytają znacznie chętniej, co przyczynia się do zwiększenia skuteczności prowadzonych przez Ciebie działań. Przygotowując treść wiadomości zadbaj o to, aby była ona ciekawa i intrygująca. Staraj się pisać stosunkowo prostym i zrozumiałym językiem. W treści nie zapomnij o CTA, czyli Call to Action. Jest to zwrot mający na celu zachęcenie użytkownika do działania. CTA możesz umieścić w formie przycisku lub linku – w ten sposób nakierujesz odbiorcę do wykonania pożądanej przez Ciebie akcji, np. przejścia na stronę. 

Warto także pamiętać o tym, że 65% populacji stanowią wzrokowcy, u których wzrost zaangażowania powodują treści wizualne. Oznacza to, że istotna jest nie tylko ciekawa treść, ale również intrygująca oprawa graficzna na przykład:

  • zdjęcie, 
  • GIF, 
  • wideo,
  • infografika.

Mimo wszystko staraj się analizować wyniki przeprowadzonych kampanii e-mail marketingowych. Może okazać się, że jedna grupa odbiorców będzie preferować grafiki, czy wiadomości ofertowe w formie pokazu slajdów, na innych natomiast lepiej będzie oddziaływał krótki tekst napisany językiem korzyści. 

Ostatnią naszą poradą zatem jest – analizuj! Niestety może okazać się tak, że przeprowadzona przez Ciebie kampania mailingowa nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Wtedy konieczna będzie dokładna analiza wyników kampanii oraz wyciągnięcie odpowiednich wniosków, dzięki którym poprawisz efektywność kolejnych działań. 

5/5 - (1 vote)

Masz pytania?

napisz do nas

    Zgadzam się na przetwarzanie swoich danych osobowych przez eCommerce Team Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu w celach marketingowych ... * rozwiń
    Oświadczam, że zapoznałem się z zasadami przetwarzania moich danych osobowych oraz przysługującymi mi prawami ... * rozwiń

    Oliwia Stachowska

    CONTENT/SOCIAL MEDIA/CONTENT
    W wolnym czasie lubię podróżować i tworzyć rękodzieło. W eCommerce Team zajmuję się przede wszystkim prowadzeniem social mediów.
    Udostępnij ten post

    /Polecane artykuły

    Karolina Jurgowiak
    Pozycjonowanie strony Flesz – nie będzie jak większość case studies, które publikują agencje na swoich stronach, powalają na kolana milionowymi liczbami wejść, ROASem, czy CTRami. Ta historia o pozycjonowaniu strony internetowej w Google będzie inna, ale bardzo dla nas osobista. Sprawdźcie sami! Aż czworo członków naszej ekipy jest absolwentami Wydziału
    Małgorzata Marcinkowska
    LinkedIn to platforma społecznościowa, która od dawna nie jest tylko miejscem, gdzie szuka się wyłącznie pracy. Dla firm i przedsiębiorców stała się niezastąpionym narzędziem do budowania marki, pozyskiwania klientów oraz nawiązywania strategicznych kontaktów biznesowych. W tym artykule omówimy, dlaczego warto założyć profil firmy na LinkedIn, wskażemy konkretne kroki do jego
    Oliwia Stachowska
    Ile kosztuje reklama na Facebooku? – to pytanie zadaje sobie każda osoba, która dopiero zaczyna przygodę z promowaniem swoich usług lub produktów na Facebooku. Odpowiedź jednak nie jest jednoznaczna – reklama kosztuje tyle, ile jesteście w stanie za nią zapłacić. W tym wpisie wyjaśnimy, co składa się na cenę kampanii
    Małgorzata Marcinkowska
    Pewnie wiecie, kto jest Waszą konkurencją na rynku i mniej-więcej, jak działa oraz mniej-więcej co robi. Jednak właśnie to „mniej-więcej” sprawia, że Wasza konkurencja ma nad Wami przewagę. Przeprowadzenie szczegółowej analizy działań, obranej strategii oraz mocnych stron konkurentów umożliwi Wam lepsze zrozumienie otoczenia biznesowego, a także identyfikację obszarów do poprawy.