ect-logo.png

Poukładamy Twój marketing

/
/
/
Jak skutecznie prowadzić konto na Instagramie?

/Blog

Jak skutecznie prowadzić konto na Instagramie?

Julia Kasperczak
Jak skutecznie prowadzić konto na Instagramie?

Jeśli szukacie sposobu na zbudowanie ciekawego profilu, który zaangażuje nowych klientów — prowadzenie Instagrama jest świetnym rozwiązaniem. Ten artykuł rozwieje wszelkie wątpliwości i odpowie na najważniejsze pytania. Dowiecie się, dlaczego tak wiele marek już prowadzi swojego konto na Instagramie, co to za aplikacja i jakie daje możliwości.

Na skróty:

Po co angażować i tworzyć społeczność?

Według statystyk ze strony Gallup w pełni zaangażowany odbiorca dostarcza o 23% więcej przychodów niż pozostali. Jest to możliwe, ponieważ taki klient lubi obcować z marką i chętniej do niej wraca.

Warto pamiętać, że posiadając lojalną społeczność, możecie liczyć na polecanie Waszej usługi lub produktu, a to z kolei przyczynia się do stopniowego zwiększania przychodów.

reklacja na Instagramie przykład Coca-Cola
Coca-Cola udostępniająca relacje użytkownika na Instagramie.

Co to właściwie jest Instagram?

Instagram pozwala na dzielenie się swoimi zdjęciami oraz materiałami wideo. Korzystając z aplikacji, macie możliwość publikowania ich w różnych formach (reelsy, posty i stories). Otrzymujecie także dostęp do prostej edycji, podczas której możecie dodawać interaktywne elementy, które aktywizują obserwujących. 

Ważnym elementem są także statystyki, które są dostępne w profilu. To tam znajdziecie informacje:

  • jaką grupę odbiorców przyciąga marka, 
  • jakie są ulubione treści Waszych obserwujących,
  • jakie zasięgi udało się uzyskać postom.
Jak prowadzić Instagrama
Źródło: Instagram

Jeśli zastanawiacie się, po co dokładać sobie kolejną aplikację, to mamy dobrą wiadomość: Instagram, podobnie jak Facebook, należy do Meta Platforms. Dzięki temu możecie zarządzać swoimi publikacjami na obu tych serwisach, korzystając z jednego narzędzia Meta Business Suite. Pamiętajcie tylko, że jest to możliwe dopiero po podłączeniu kont do MBS.

Nie macie jeszcze konta firmowego na Instagramie? Sprawdźcie w naszym poradniku jak założyć konto firmowe!

Reklamy

Instagram daje możliwość płatnego promowania treści. Reklamy możecie emitować z poziomu samej aplikacji, co nazywane jest „promowaniem posta”. Jeśli zależy Wam na dostępie do bardziej zaawansowanych możliwości wtedy konieczne będzie utworzenie konta w Menedżerze Reklam na Facebooku.

Co mogę publikować na Instagramie?

W aplikacji pierwsze skrzypce grają treści wizualne, czyli zdjęcia oraz wideo. Obecnie macie możliwość publikowania postów na parę sposobów, każdy z nich traktujcie jako osobne narzędzie i śmiało używajcie tych, które odpowiadają marce. Niezależnie od formy, jaką wybierzecie, Instagram pozwala na prostą edycję materiału przed opublikowaniem. Opiszemy krótko najważniejsze z nich.

Posty

Instagram przez posty rozumie publikacje statycznych, pojedynczych grafik lub karuzel. Jednorazowo możecie dodać maksymalnie 10 zdjęć (będą one wyświetlane po przewinięciu głównej fotografii). Wszystkie opublikowane posty układają się na Waszym profilu w formie siatki, której rząd zawiera 3 publikacje, a także wyświetlają się krótko po opublikowaniu na stronie głównej u części użytkowników obserwujących profil. 

Post na instagramie - przykład
Źródło: Instagram

Do każdego posta możecie dodać opis i dopisać hashtagi (np. #socialmedia), po których w aplikacji wyszukuje się interesujące treści. Dodatkowo warto korzystać z możliwości oznaczania użytkowników na fotografiach oczywiście, tylko w uzasadnionych przypadkach. Nie polecamy oznaczać kont, które nie były w żaden sposób zaangażowane w tworzenie zdjęcia.

Większość marek stara się publikować posty w podobnej estetyce, co z czasem tworzy spójną siatkę. Jest to świetna droga do zbudowania atrakcyjnie wyglądającego profilu, który zatrzyma wzrok użytkowników.

Przykłady postów na Instagramie firmy Renomed
Źródło: Instagram firmy Renomed

Reels (rolki)

Są nimi wszelkie materiały wideo, publikowane w aplikacji (z wyjątkiem stories, które znikają po 24 godzinach oraz formatu live – czyli video emitowanego na żywo, które później można zapisać w profilu). Instagram rozdziela statyczne posty od reels, jednak mimo rozgraniczenia oba te formaty domyślnie po opublikowaniu znajdują się w siatce postów na profilu.

Jako użytkownicy mamy możliwość usunięcia miniatury reels z profilu, jednak nie sprawia to, że film znika z naszego konta. Jest on wtedy dostępny jedynie w zakładce „Reels”, zaraz obok „Posty z oznaczeniami”. To sprytny sposób na utrzymywanie liczby publikacji przy jednoczesnym manewrowaniu wyglądem siatki.

Do treści wideo możecie dodawać opisy, a w nich treść, hashtagi i „standardowe” oznaczenia osób w tekście. Możecie także wybierać lokalizacja, osoby, przyporządkowywać tematy oraz oznaczać współtwórców. Dzięki tej ostatniej opcji rolka pojawi się nie tylko na Waszym profilu, ale także na profilu współtwórcy.

Reels na Instagramie - przykładowy widok
Źródło: Instagram

Podczas montażu Reels w aplikacji, możecie dokonać podstawowej edycji i dodać muzykę (zasobność biblioteki z utworami zależna jest od typu konta inne utwory są dostępne dla kont twórców, a inne dla kont firmowych). Użytkownicy aplikacji preferują oglądanie krótkich i zabawnych treści, dlatego decydując się na ten format nie bójcie się eksperymentować.

Przeczytaj również – Instagram reels – czym są i jak stworzyć rolki na Instagramie

Stories

Jest to świetny format dla wszystkich marek, którym zależy na byciu w ciągłym kontakcie z użytkownikami. Dodana relacja jest dostępna tylko przez 24 godziny, a obserwujący dowiedzą się o niej przez podświetlony okrąg wokół miniatury zdjęcia profilowego. Materiały dodawane w relacji mogą być w formie wideo, ale także statycznej grafiki. 

Warto pamiętać, że możemy zapisywać relacje. Dzięki temu zostaną one na stałe w Waszym profilu. Jest to sprytny sposób na zamieszczenie w łatwo dostępnym miejscu takich informacji, jak:

  • FAQ szybkie pytania i odpowiedzi,
  • menu,
  • promocje,
  • godziny otwarcia,
  • opinie klientów,
  • produkty.
Przykład stories na Instagramie
Źródło: Instagram

Warto do stories dodawać interaktywne elementy, takie jak ankiety, formularze do zadawania pytań, linki i naklejki. Jest to świetny sposób na budowanie relacji z Waszymi obserwującymi. Dzięki tym funkcjom możecie wchodzić w interakcje bezpośrednio z klientami i zdobywać od nich cenne informacje. Z kolei obserwujący mają poczucie realnego wpływu na markę.

O czym pamiętać prowadząc Instagrama firmowego?

Instagram pozwala na budowanie wizerunku na różne sposoby, więc starajcie się utrzymywać publikowane treści w spójnych kolorach, a także dopasowywać komunikaty do grupy docelowej. Mimo to, nie bójcie się dodawać amatorskich nagrań z życia codziennego, czy backstage – świetnie nadadzą się na stories. 

Prowadząc Instagrama firmowego ważne jest, aby trzymać się odpowiedniej częstotliwości publikacji. Zbyt duże „bombardowanie” obserwujących nowymi postami może zniechęcić do obserwowania, dlatego nie polecamy dodawania więcej niż 5 postów tygodniowo. Żeby algorytm działał na naszą korzyść, rolki czy zdjęcia należy publikować regularnie. Z tego powodu, jeśli zastanawiacie się, jak najlepiej rozplanować harmonogram publikacji — zdecydowanie polecamy zdecydowanie stawianie na jakość treści, a nie ich ilość.

PRO TIP: Nie upierajcie się przy publikowaniu głównie contentu edukacyjnego. Użytkownicy Instagrama chcą znaleźć na platformie lekkie, rozrywkowe treści, które będą łączyć wiedzę podaną w przystępnej formie z ładnymi dla oka obrazami. Zamiast regularnie wrzucanej oferty czy specjalistycznego opisu produktu postawcie raczej na zabawne opowiadanie lub scenkę sytuacyjną. Więcej o pomysłach na reelsy napiszemy dla Was niebawem!

Klucz do zaangażowanej społeczności

Instagram tworzy wiele możliwości na budowanie zaangażowanej społeczności online. Użytkownicy chętnie obserwują konta związane nie tylko z ich prywatnymi znajomymi, ale również te należące do marek. W ten sposób śledzą nowości, w pewien sposób uczestniczą w tworzeniu brandu, a także mają poczucie sprawczości — bo ich opinia czy prośba może zostać szybko wysłuchana, a ewentualne zmiany wprowadzone w życie w ciągu kilku godzin.

5/5 - (1 vote)

Masz pytania?

napisz do nas

    Zgadzam się na przetwarzanie swoich danych osobowych przez eCommerce Team Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu w celach marketingowych ... * rozwiń
    Oświadczam, że zapoznałem się z zasadami przetwarzania moich danych osobowych oraz przysługującymi mi prawami ... * rozwiń

    Julia Kasperczak

    CONTENT/SOCIAL MEDIA
    W czasie wolnym sprawdzam swoje limity podczas wspinaczki, nurkowania i innych sportów. W eCommerceTeam zajmuje się prowadzeniem Social Media.
    Udostępnij ten post

    /Polecane artykuły

    Bożena Kurzyńska
    W pierwszym kwartale 2023 roku odnotowano prawie 3 miliardy aktywnych użytkowników Facebooka. Pośród tak potężnej liczby użytkowników znajdują się osoby, które z pewnością będą zainteresowane Waszą marką i będą chciały śledzić aktualności z nią związane. Dowiedzcie się więc, jak wykorzystać potencjał konta firmowego na Facebooku. Na skróty: Konto firmowe na
    Maciej Świstoń
    Stworzyliście już przynajmniej zarys waszej strategii komunikacji i wiecie, o czym chcecie pisać, w jaki sposób oraz do kogo. Teraz stoicie przed decyzją o konkretnych kanałach komunikacji? Przygotowaliśmy artykuł, w którym pomożemy wybrać konkretne social media, które najlepiej wpiszą się w Wasze potrzeby, zasoby, strategię i będę maksymalnie bliskie Waszym
    eCommerce Team
    Jakie będą trendy w marketingu na 2021? Po zaskakującym 2020 roku wszyscy z niecierpliwością (a może też trochę i strachem) patrzymy na najbliższe 12 miesięcy. Przedstawiciele branży marketingowej prześcigają się w tworzeniu coraz to lepszych prognoz dotyczących trendów, które zawładną marketingiem. My postanowiliśmy dołączyć po raz pierwszy do tego grona,
    Maciej Świstoń
    Raport Nielsena (The Nielsen Total Audience Report Hub) potwierdza, że w obecnych czasach ludzie są przesyceni informacjami, więc szukają mediów, które pomogą im wyselekcjonować najważniejsze treści. Dlatego każdy specjalista i specjalistka zajmujący się contentem powinni zawsze być na bieżąco i tworzyć treści w odpowiednim kontekście oraz formie. Kluczową kwestią jest