Poukładamy Twój marketing

/
/
/
Twoja firma w mapach Google czyli jeden z kluczowych aspektów obecności online

/Blog

Twoja firma w mapach Google czyli jeden z kluczowych aspektów obecności online

/SEO/
Tomasz Kaczmarek
Twoja firma w mapach Google - grafika

Wizytówka Twojej firmy na mapach Google, powinna być jedną z pierwszych rzeczy, o której myślisz podczas planowania strategii obecności w Internecie.

Mogę śmiało napisać, że obecnie brak widoczności firmy na Google Maps jest odbierana przez klientów – lub potencjalnych klientów – negatywnie. Podobnie, jak podawanie nieaktualnych informacji w już istniejących wizytówkach. W przypadku wielu marek może to doprowadzić do rezygnacji z odwiedzin w danym miejscu lub spowodować pominięcie przez klientów wyboru Twojej usługi.

Wizytówki Google Maps są szczególnie ważne i przydatne w biznesach usługowych takich jak np. restauracje, salony kosmetyczne, gabinety lekarskie.

Google Maps w gastronomii

Weźmy na warsztat biznes gastronomiczny. Skończyły się czasy, kiedy chodziliśmy po ulicach, aby sprawdzić kartę menu wystawioną w witrynie miejsca, które chcemy odwiedzić. Dzisiaj praktycznie każdy robi „rekonesans” za pomocą swojego smartfona. Przed przekroczeniem progu restauracji, którą zamierza odwiedzić po raz pierwszy, szuka informacji na temat lokalizacji, godzin otwarcia, półki cenowej, karty dań oracz oczywiście opinii pozostawionych przez poprzednich gości. Pamiętajmy, że rekomendacja to jedno z najsilniejszych narzędzi marketingowych!

Za przykład powyżej wziąłem akurat restaurację, natomiast poszukiwanie rekomendacji od innych klientów dotyczy większości biznesów o charakterze lokalnym. Rekomendacje mają szczególne znaczenie w przypadku gdy użytkownik ma szeroki wybór podobnych miejsc w okolicy. Tak więc to, czy rzeczony Kowalski zje kolację w naszej restauracji – a nie u konkurencji – może zależeć od tego czy w łatwy sposób znajdzie wszystkie informacje, które go interesują i dodatkowo skłonią do zaufania właśnie nam.

Twoja firma w mapach Google – tworzenie wizytówki na Google Maps – od czego zacząć?

Poniżej opisuję na co należy zwrócić uwagę podczas Tworzenia wizytówki:

Podstawowe dane na temat firmy:

  • Nazwa firmy,
  • adres oraz lokalizacja firmy (pamiętaj, że w celach weryfikacyjnych Google na podany przez Ciebie adres wyśle tradycyjną pocztą kartkę z unikatowym kodem, który będziesz musiał wpisać w swoją wizytówkę).
  • kategorię działalności.
  • dane kontaktowe.
  • godziny otwarcia (pamiętaj aby podawać zawsze aktualne godziny otwarcia).

Dodatkowymi aspektami, które bardzo pozytywnie wpływają na wzrost widoczności Twojej wizytówki na mapie Google są:

  • Opisy oferowanych usług – bardzo ważne jest aby zawierały wartościowe słowa kluczowe – takie, które internauci faktycznie szukają.
  • Zdjęcia z Twojego miejsca (pamiętaj aby dodać materiały wysokiej jakości).
  • Jeśli Twoje miejsce jest bardzo atrakcyjne wizualnie to także spacer wirtualny, w którego stworzeniu pomoże Ci certyfikowany fotograf Google. Lista rekomendowanych fotografów Google

Zdobywaj dobre oceny od swoich klientów, które będą widoczne w wizytówce Twojej firmy w mapach Google

To jeden z kluczowych aspektów obecności na Google Maps. Dobre opinie mają z jednej strony pozytywny wpływ na wzrost widoczności Twojej firmy na Google Maps, z drugiej natomiast strony zachęcają nowych – potencjalnych klientów do odwiedzin i skorzystania z Twoich usług.

Jak zdobywać pozytywne oceny od swoich klientów?

Najlepiej poproś osoby, które skorzystały z Twoich usług, o napisanie krótkiej recenzji na Google Maps (na pewno część zadowolonych klientów zgodzi się i poświęci te parę minut na dodanie oceny). Pamiętaj także aby za każdą opinię podziękować i zaprosić do kolejnego skorzystania z usług.

A co jeśli otrzymasz negatywną opinię?

Takie sytuacje też mogą się zdarzyć. Otwarcie się na Internet i social media wymaga przemyślenia strategii działania w takich sytuacjach. W takim przypadku na pewno należy możliwie jak najszybciej odpowiedzieć klientowi – tak aby czuł satysfakcję, że nie został zignorowany i że jego czas poświęcony na wyrażenie swojej opinii dał skutek.

Dla nas samych taka opinia negatywna powinna być także jasnym sygnałem, że coś poszło nie tak i że musimy dopracować jakiś aspekt naszej działalności. Dzięki obecności na Google Maps, opinia niezadowolonego klienta trafia bezpośrednio do nas i co zbawienne, możemy na nią zareagować błyskawicznie, a także wyciągnąć wnioski. To na pewno dużo lepsza sytuacja niż gdyby niezadowolony klient rozpowiadał opinie o naszej usłudze, a my nie mielibyśmy pojęcia, że coś zrobiliśmy niewłaściwie.

Założenie wizytówki w Google Maps to jedno, ale co dalej?

Poniżej zamieszczam kilka porad, których warto przestrzegać po założeniu wizytówki Twojej firmy w mapach Google:

  1. Pamiętaj aby wszystkie informacje były zawsze aktualne – użytkownicy map Google traktują podane na nich informacje jako pewnik.
  2. Analizuj statystyki – wyciągaj wnioski– po dokonaniu poprawnej weryfikacji Twojej wizytówki w Google Maps zyskasz także dostęp do panelu analitycznego, w którym będziesz mógł dowiedzieć się w jaki sposób użytkownicy wyszukali Twoją firmę, gdzie pokazywała się Twoja wizytówka czy też to jakie materiały ich zainteresowały.
  3. Dzięki obecności w Google Maps zyskasz możliwość prowadzenia działań płatnych. Jeśli tylko zajdzie potrzeba zwiększenia ruchu na Twojej wizytówce w Google Maps, będziesz mógł dokonać działań płatnych o charakterze lokalnym. Wówczas Twoja wizytówka będzie pojawiała się na samej górze wyników wyszukiwania na daną frazę wpisaną do Google Maps. Płacić będziesz oczywiście jedynie za faktyczne kliknięcia w mapę.

 

Jeśli jesteś zainteresowany wykonaniem profesjonalnej wizytówki w Google Moja Firma (mapy Google) lub chcesz, żeby Twoja firma pojawiła się w mapach Google – specjaliści eCommerce Team bardzo chętnie pomogą.

 

5/5 - (4 votes)
Zapisz się do naszego newslettera i dowiedz się, jak budować skuteczny marketing w sieci.

    * Zgadzam się na przetwarzanie swoich danych osobowych przez eCommerce Team Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu w celu informacyjnym i marketingowym, opisanym w Polityce prywatności
    * Pole obowiązkowe

    Tomasz Kaczmarek

    CZŁONEK ZARZĄDU/STRATEGIA/VIDEO MARKETING/ANALITYKA
    Pasjonuję się fotografią, górskimi wędrówkami i lubię spędzać czas blisko natury. W eCommerce Team odpowiadam za wszystko, co związane z serwisami www: analitykę, projektowanie, optymalizację.
    Udostępnij ten post

    /Polecane artykuły

    Tomasz Kaczmarek
    Responsywność strony internetowej polega na płynnym dostosowaniu się jej układu oraz  wyglądu do szerokości ekranu, na którym jest wyświetlana. Nieważne czy użytkownik otworzy stronę  przy pomocy komputera czy telefonu komórkowego. Za każdym razem otrzyma tę samą treść. Będzie ona podana w sposób zarówno czytelny jak i funkcjonalny. Technika projektowania takich
    Małgorzata Marcinkowska
    W dzisiejszym, dynamicznym świecie marketingu, aby odnieść sukces, nie wystarczy tylko posiadać produkt czy usługę. Konieczne jest także zrozumienie tego, kto jest Waszym klientem. Czego potrzebuje oraz jakie ma oczekiwania, aby koniec końców chciał kupić to, co oferujecie. W tym momencie wkracza koncepcja persony marketingowej, która jest kluczem do stworzenia
    Karolina Jurgowiak
    Google daje nam do dyspozycji potężne narzędzie reklamowe w postaci Google Ads. Jest rozbudowane i daje wiele opcji pozwalających na dopasowanie do potrzeb konkretnego biznesu. Ale z drugiej strony łatwo się w nim pogubić. Dlatego dzisiaj mamy dla Was krótkie wyjaśnienie, jakie są rodzaje kampanii w Google Ads i które
    Oliwia Stachowska
    Facebook to portal społecznościowy, który pozwala dotrzeć markom do swojego grona odbiorców. Według danych opublikowanych w styczniu 2022 roku, w Polsce użytkownicy Facebooka stanowią prawie 25-milionową grupę, z czego większość to osoby w wieku od 18 do 44 lat (NapoleonCat). Na podstawie tych informacji można wyciągnąć wniosek, że owy portal