ect-logo.png

Poukładamy Twój marketing

/
/
/
Twoja firma w mapach Google czyli jeden z kluczowych aspektów obecności online

/Blog

Twoja firma w mapach Google czyli jeden z kluczowych aspektów obecności online

/SEO/
Tomasz Kaczmarek
Twoja firma w mapach Google - grafika

Wizytówka Twojej firmy na mapach Google, powinna być jedną z pierwszych rzeczy, o której myślisz podczas planowania strategii obecności w Internecie.

Mogę śmiało napisać, że obecnie brak widoczności firmy na Google Maps jest odbierana przez klientów – lub potencjalnych klientów – negatywnie. Podobnie, jak podawanie nieaktualnych informacji w już istniejących wizytówkach. W przypadku wielu marek może to doprowadzić do rezygnacji z odwiedzin w danym miejscu lub spowodować pominięcie przez klientów wyboru Twojej usługi.

Wizytówki Google Maps są szczególnie ważne i przydatne w biznesach usługowych takich jak np. restauracje, salony kosmetyczne, gabinety lekarskie.

Google Maps w gastronomii

Weźmy na warsztat biznes gastronomiczny. Skończyły się czasy, kiedy chodziliśmy po ulicach, aby sprawdzić kartę menu wystawioną w witrynie miejsca, które chcemy odwiedzić. Dzisiaj praktycznie każdy robi „rekonesans” za pomocą swojego smartfona. Przed przekroczeniem progu restauracji, którą zamierza odwiedzić po raz pierwszy, szuka informacji na temat lokalizacji, godzin otwarcia, półki cenowej, karty dań oracz oczywiście opinii pozostawionych przez poprzednich gości. Pamiętajmy, że rekomendacja to jedno z najsilniejszych narzędzi marketingowych!

Za przykład powyżej wziąłem akurat restaurację, natomiast poszukiwanie rekomendacji od innych klientów dotyczy większości biznesów o charakterze lokalnym. Rekomendacje mają szczególne znaczenie w przypadku gdy użytkownik ma szeroki wybór podobnych miejsc w okolicy. Tak więc to, czy rzeczony Kowalski zje kolację w naszej restauracji – a nie u konkurencji – może zależeć od tego czy w łatwy sposób znajdzie wszystkie informacje, które go interesują i dodatkowo skłonią do zaufania właśnie nam.

Twoja firma w mapach Google – tworzenie wizytówki na Google Maps – od czego zacząć?

Poniżej opisuję na co należy zwrócić uwagę podczas Tworzenia wizytówki:

Podstawowe dane na temat firmy:

  • Nazwa firmy,
  • adres oraz lokalizacja firmy (pamiętaj, że w celach weryfikacyjnych Google na podany przez Ciebie adres wyśle tradycyjną pocztą kartkę z unikatowym kodem, który będziesz musiał wpisać w swoją wizytówkę).
  • kategorię działalności.
  • dane kontaktowe.
  • godziny otwarcia (pamiętaj aby podawać zawsze aktualne godziny otwarcia).

Dodatkowymi aspektami, które bardzo pozytywnie wpływają na wzrost widoczności Twojej wizytówki na mapie Google są:

  • Opisy oferowanych usług – bardzo ważne jest aby zawierały wartościowe słowa kluczowe – takie, które internauci faktycznie szukają.
  • Zdjęcia z Twojego miejsca (pamiętaj aby dodać materiały wysokiej jakości).
  • Jeśli Twoje miejsce jest bardzo atrakcyjne wizualnie to także spacer wirtualny, w którego stworzeniu pomoże Ci certyfikowany fotograf Google. Lista rekomendowanych fotografów Google

Zdobywaj dobre oceny od swoich klientów, które będą widoczne w wizytówce Twojej firmy w mapach Google

To jeden z kluczowych aspektów obecności na Google Maps. Dobre opinie mają z jednej strony pozytywny wpływ na wzrost widoczności Twojej firmy na Google Maps, z drugiej natomiast strony zachęcają nowych – potencjalnych klientów do odwiedzin i skorzystania z Twoich usług.

Jak zdobywać pozytywne oceny od swoich klientów?

Najlepiej poproś osoby, które skorzystały z Twoich usług, o napisanie krótkiej recenzji na Google Maps (na pewno część zadowolonych klientów zgodzi się i poświęci te parę minut na dodanie oceny). Pamiętaj także aby za każdą opinię podziękować i zaprosić do kolejnego skorzystania z usług.

A co jeśli otrzymasz negatywną opinię?

Takie sytuacje też mogą się zdarzyć. Otwarcie się na Internet i social media wymaga przemyślenia strategii działania w takich sytuacjach. W takim przypadku na pewno należy możliwie jak najszybciej odpowiedzieć klientowi – tak aby czuł satysfakcję, że nie został zignorowany i że jego czas poświęcony na wyrażenie swojej opinii dał skutek.

Dla nas samych taka opinia negatywna powinna być także jasnym sygnałem, że coś poszło nie tak i że musimy dopracować jakiś aspekt naszej działalności. Dzięki obecności na Google Maps, opinia niezadowolonego klienta trafia bezpośrednio do nas i co zbawienne, możemy na nią zareagować błyskawicznie, a także wyciągnąć wnioski. To na pewno dużo lepsza sytuacja niż gdyby niezadowolony klient rozpowiadał opinie o naszej usłudze, a my nie mielibyśmy pojęcia, że coś zrobiliśmy niewłaściwie.

Założenie wizytówki w Google Maps to jedno, ale co dalej?

Poniżej zamieszczam kilka porad, których warto przestrzegać po założeniu wizytówki Twojej firmy w mapach Google:

  1. Pamiętaj aby wszystkie informacje były zawsze aktualne – użytkownicy map Google traktują podane na nich informacje jako pewnik.
  2. Analizuj statystyki – wyciągaj wnioski– po dokonaniu poprawnej weryfikacji Twojej wizytówki w Google Maps zyskasz także dostęp do panelu analitycznego, w którym będziesz mógł dowiedzieć się w jaki sposób użytkownicy wyszukali Twoją firmę, gdzie pokazywała się Twoja wizytówka czy też to jakie materiały ich zainteresowały.
  3. Dzięki obecności w Google Maps zyskasz możliwość prowadzenia działań płatnych. Jeśli tylko zajdzie potrzeba zwiększenia ruchu na Twojej wizytówce w Google Maps, będziesz mógł dokonać działań płatnych o charakterze lokalnym. Wówczas Twoja wizytówka będzie pojawiała się na samej górze wyników wyszukiwania na daną frazę wpisaną do Google Maps. Płacić będziesz oczywiście jedynie za faktyczne kliknięcia w mapę.

 

Jeśli jesteś zainteresowany wykonaniem profesjonalnej wizytówki w Google Moja Firma (mapy Google) lub chcesz, żeby Twoja firma pojawiła się w mapach Google – specjaliści eCommerce Team bardzo chętnie pomogą.

 

5/5 - (4 votes)

Masz pytania?

napisz do nas

    Zgadzam się na przetwarzanie swoich danych osobowych przez eCommerce Team Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu w celach marketingowych ... * rozwiń
    Oświadczam, że zapoznałem się z zasadami przetwarzania moich danych osobowych oraz przysługującymi mi prawami ... * rozwiń

    Tomasz Kaczmarek

    CZŁONEK ZARZĄDU/STRATEGIA/VIDEO MARKETING/ANALITYKA
    Pasjonuję się fotografią, górskimi wędrówkami i lubię spędzać czas blisko natury. W eCommerce Team odpowiadam za wszystko, co związane z serwisami www: analitykę, projektowanie, optymalizację.
    Udostępnij ten post

    /Polecane artykuły

    Oliwia Stachowska
    Trudno przewidzieć, jaki dla marketingu będzie rok 2024 i jakie trendy będą tymi wiodącymi. Postanowiliśmy jednak podjąć to wyzwanie. Specjaliści, którzy tworzą nasz zespół, przedstawili swoje prognozy i wyjaśnili, skąd wzięły się ich przypuszczenia. Automatyzacja głupcze! – Tomasz Kaczmarek Automatyzacja procesów marketingowych będzie bardzo rozwojowym obszarem i moim zdaniem niezwykle
    Oliwia Stachowska
    Coraz więcej mówi się o dostępności stron internetowych czy nawet social mediów. Warto iść w tym kierunku i zacząć dbać, by Wasze profile były jak najbardziej dostępne dla osób z niepełnosprawnościami. Szczególnie że to często tylko kilka kliknięć więcej. Dlatego przygotowaliśmy kilka wskazówek, które warto wdrożyć i nie zajmie to
    Agata Kieć
    Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował dokument zawierający rekomendacje dotyczące oznaczania treści reklamowych przez influencerów. Ma on rozwiać wszelkie wątpliwości związane z publikowaniem reklamy w social mediach. Nowe regulacje – po co i dla kogo? Ze względu na wzrost znaczenia influencer marketingu w ostatnich latach, wprowadzenie konkretnych zasad oznaczania
    Maciej Świstoń
    Jesteście już zmęczeni próbą śledzenia wszystkich rozmiarów obrazów w mediach społecznościowych? Potrzebujecie pomocy w optymalizacji rozmiarów zdjęć w mediach społecznościowych? Nie jesteście pewni aktualnych wymiarów grafik na Instagramie i Facebooku? Wyobraźcie sobie hipotetyczną sytuację — włożyliście dużo wysiłku w tworzenie najlepszych postów ze zdjęciami na swój Instagram i Facebook, ale