ect-logo.png

Poukładamy Twój marketing

/
/
/
Aktualne wymiary grafik Facebook, Instagram – listopad 2023

/Blog

Aktualne wymiary grafik Facebook, Instagram – listopad 2023

Maciej Świstoń
aktualne wymiary grafik na facebook instagram miniatura wpisu

Jesteście już zmęczeni próbą śledzenia wszystkich rozmiarów obrazów w mediach społecznościowych? Potrzebujecie pomocy w optymalizacji rozmiarów zdjęć w mediach społecznościowych? Nie jesteście pewni aktualnych wymiarów grafik na Instagramie i Facebooku?

Wyobraźcie sobie hipotetyczną sytuację — włożyliście dużo wysiłku w tworzenie najlepszych postów ze zdjęciami na swój Instagram i Facebook, ale na tablicach widać tylko ¾ przygotowanej przez was grafiki. Dodatkowo jej najważniejsze elementy są ucięte, a całość zgubiła pierwotną jakość. Specjalnie dla was, aby zapobiec takim problemom, przygotowaliśmy — aktualizowany na bieżąco — poradnik.

Na skróty:

Jakie wymiary grafik na FB, a jakie na IG?

W tym przewodniku znajdziecie rozmiary do różnego rodzaju treści na Facebooku i Instagramie. Zaczniemy od zdjęć w tle, przejdziemy przez zdjęcia profilowe i wszystkie najbardziej popularne formaty do postów. Stosunkowo niewielka liczba klientów, którzy zgłaszają się do nas po “socialowe wsparcie”, ciągle zdaje sobie sprawę ze znaczenia takich technicznych aspektów publikacji w mediach społecznościowych i roli, jaką odgrywają. Widać to po niedopasowanych zdjęciach w tle, zgubionej jakości grafik w publikacjach czy źle układających się na urządzeniach mobilnych kolaży.

Sprawdź również nasz wpis – 9 wskazówek jak prowadzić komunikację w social media

Wymiary grafik na Facebooka

Wymiarów zdjęć na Facebooku i wariacji na temat różnych typów treści jest prawdopodobnie najwięcej spośród wszystkich dostępnych mediów społecznościowych. Dlatego też odpowiednie zaprojektowanie elementów graficznych może wymagać czasu i wysiłku. Szczególnie gdy weźmiecie pod uwagę ogromną rolę dopasowania swoich treści do urządzeń mobilnych i komputerów (o czym myśli się rzadziej w przypadku oglądanego głównie mobilnie Instagrama).
Podczas przeglądania na laptopie ekran jest poziomy (szeroki), podczas gdy ekrany mobilne są pionowe (wysokie). W związku z tym sam rozmiar urządzeń wymusza pewne ustępstwa i dopasowania. Ponadto Facebook nie rozciąga Waszych kreacji — zamiast tego zwykle je po prostu przycina. Jak zatem wyglądają aktualne wymiary grafik na Facebook?

Rozmiar zdjęcia w tle na Facebooku:

  • Na komputer stacjonarny: 820 x 312 pikseli;
  • Dla urządzeń mobilnych: 640 x 360 pikseli.

Wskazówka: w tym przypadku zaleca się użycie rozmiaru okładki 820 x 360 i umieszczenie ważnych elementów w bezpiecznej strefie 640 x 312.

Rozmiar zdjęć profilowych i innych na Facebooku:

  • Dla komputerów stacjonarnych: większy lub równy 180 x 180 pikseli;
  • Dla urządzeń mobilnych: co najmniej 140 x 140 pikseli;
  • Wymiary banera (zdjęcie poziomie) na Facebooku: 1200 x 630 pikseli;
  • Rozmiar obrazu linku/aktualizacji: 1200 x 628 pikseli;
  • Rozmiar stories/reels: 1080×1920 (jest to wideo pionowe);
  • Wideo na Facebooku: 1280 x 720 px;
  • Reklama na Facebooku: 1200 x 628 px;
  • Reklama wideo na Facebooku: 1080 x 1350 px (proporcje 4:5), 1080 x 1080 px (co najmniej), obsługiwane proporcje od 16:9 do 9:16;
  • Reklama Facebook Story: 1080 x 1920 px;
  • Obraz w tle grupy na Facebooku: 1640 x 856 px (lub proporcje 1,91:1);
  • Reklama graficzna Facebook Messenger: 1200 x 628 px;
  • Facebook Reels: 1080 × 1350 px (proporcje 4:5);
  • Reklama Messenger Stories: 1080 × 1920 px.

Najważniejsze wymiary FB przedstawiamy na grafice:

Najważniejsze wymiary grafik na FB

Aby uzyskać najlepszą możliwą jakość, należy przesyłać pliki JPG o rozmiarze mniejszym niż 100 KB. Obrazy z tekstem (na przykład logo marki) muszą być plikami PNG. Warto też zapoznać się z zasadami opublikowanymi przez sam Facebook.

Uwaga: możecie zawsze upewnić się, czy wasz obraz zawiera nie więcej niż 20% tekstu. Choć opinie odnośnie do wpływu ilości tekstu na system reklamowy są różne, to warto pamiętać o samych użytkownikach i aspektach związanych z czytelnością.

Rozmiary zdjęć na Instagram

Instagram szybko stał się siecią społecznościową wybieraną przez ludzi zwracających szczególną uwagę na estetykę. Platforma ta jest szczególnie popularna w niszach związanych z projektowaniem, urodą, jedzeniem i fitnessem. Instagram jest prawdopodobnie najczęściej wybieranym medium dla influencer marketingu.

Instagram Reels i Stories mogą obecnie przyciągać najwięcej uwagi, ale nadal istnieje możliwość, by łatwo uzyskać polubienia, zapisy i udostępnienia za pomocą statycznych obrazów.

Przeczytaj również: Jak skutecznie prowadzić konto na Instagramie?

Instagram umożliwia publikowanie zdjęć w trzech różnych orientacjach, tj. kwadratowej, poziomej i pionowej. Musicie wybrać odpowiedni obraz posta na Instagramie w oparciu o treść, jaką chcecie przekazać na grafice i wykazać się kreatywność w komponowaniu całości i wykazać się kreatywnością. Jakie wymiary grafik na Instagram?

Rozmiar zdjęcia na Instagramie: zdjęcie profilowe

  • Rozmiar zdjęcia profilowego na Instagramie: 320 x 320 pikseli.

Rozmiar pozostałych zdjęć na Instagramie:

  • Rozmiary obrazków reklam na Instagramie: 1080 x 1080 pikseli;
  • Rozmiary wideo na Instagramie: 1080 x 1920 pikseli (minimalnie — Kwadrat: 600 x 600 pikseli; Poziom: 600 x 315 pikseli; Pion: 600 x 750 pikseli). 
  • Zdjęcie profilowe na Instagramie: 320 x 320 px;
  • Udostępnione zdjęcie na Instagramie: 1080 x 1080 px;
  • Udostępnione wideo na Instagramie: 1080 px szerokości;
  • Instagram Stories: 1080 x 1920 px | maksymalnie 4 GB;
  • Minimalna reklama graficzna na Instagramie: 500 px szerokości;
  • Rozmiar reklam na Instagramie: 1080 x 566 px (poziomy), 1080 x 1080 px (kwadratowy);
  • Wideo Instagram IGTV: 1080 x 1920 px;
  • Obsługiwane typy plików graficznych: PNG lub JPG.

Najważniejsze wymiary IG przedstawiamy na grafice:

Najważniejsze wymiary grafik na IG

Dlaczego trzeba znać wymiary zdjęć na FB i IG?

Problem publikowania obrazów o niewłaściwych proporcjach, zepsutej jakości czy słabej czytelności jest realny. Nierzadko, nawet znając prawidłowe rozmiary obrazów, można popełnić błędy w proporcjach, formacie pliku, przestrzeni barwnej, ilości tekstu, rozkładzie elementów na różnych urządzeniach czy nawet złym wycięciu postaci z tła.

To może sprawić, że post zostanie przycięty, rozciągnięty lub całkowicie odrzucony. Za Wy zostaniecie zmuszeni do tego, by wykonać powtórnie cały bądź część procesu tworzenia i publikacji. Pamiętajcie, że nieczytelna grafika utrudnia odpowiedni odbiór publikowanych przez was treści – nawet, jeżeli są one absolutnie unikatowe i najlepsze na świecie. 

Ludzie często nie zwracają uwagi na najlepiej przygotowane bannery (Banner Blindness), więc dlaczego mieliby zatrzymywać się i rozmyślać nad tymi nieudanymi? Jeżeli liczba przytoczonym wymiarów grafik, ich ważność dla komunikacji i różnorodność Was przytłaczają, to zachęcamy do kontaktu. Jako eCommerce Team mamy w ofercie nie tylko kompleksową obecność w social media, ponieważ możemy też wspierać Twoją markę bardziej punktowo. Poprzez, na przykład, wsparcie naszych grafików i graficzek.

Sprawdź nasza ofertę – Social Media

Zapisz się do newslettera

    * Zgadzam się na przetwarzanie swoich danych osobowych przez eCommerce Team Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu w celu informacyjnym i marketingowym, opisanym w Polityce prywatności
    * Pole obowiązkowe
    5/5 - (3 votes)

    Maciej Świstoń

    CONTENT HUB LEADER/SOCIAL MEDIA
    Interesuję się tematyką video i technologią. Tworzę strony WWW, a po godzinach fotografuję i wykładam na UAM. Nowinki to moja specjalność. W eCommerce Team zajmuję się tworzeniem treści.
    Udostępnij ten post

    /Polecane artykuły

    Karolina Jurgowiak
    W świecie biznesu, jednym z najważniejszych aspektów jest generowanie leadów. W szczególności w modelu biznesowym B2B, gdzie proces sprzedaży jest bardziej skomplikowany, efektywne pozyskiwanie leadów jest kluczowe. W tym artykule omówimy najważniejsze metody i strategie generowania leadów w B2B. Na skróty: Lead marketing to maraton, nie sprint Marketing B2B wymaga
    Oliwia Stachowska
    Jak zrobić reklamę na Instagramie, aby nie przepalać budżetu i widzieć efekty? Tego dowiecie się z poniższego poradnika. Instagram nie tylko umożliwia dzielenie się zdjęciami i filmami, ale także oferuje możliwość promowania siebie i swojej działalności. Może to przynieść wiele korzyści, takich jak zwiększenie świadomości marki, dotarcie do nowych klientów
    Oliwia Stachowska
    Trudno przewidzieć, jaki dla marketingu będzie rok 2024 i jakie trendy będą tymi wiodącymi. Postanowiliśmy jednak podjąć to wyzwanie. Specjaliści, którzy tworzą nasz zespół, przedstawili swoje prognozy i wyjaśnili, skąd wzięły się ich przypuszczenia. Automatyzacja głupcze! – Tomasz Kaczmarek Automatyzacja procesów marketingowych będzie bardzo rozwojowym obszarem i moim zdaniem niezwykle
    Maciej Świstoń
    Raport Nielsena (The Nielsen Total Audience Report Hub) potwierdza, że w obecnych czasach ludzie są przesyceni informacjami, więc szukają mediów, które pomogą im wyselekcjonować najważniejsze treści. Dlatego każdy specjalista i specjalistka zajmujący się contentem powinni zawsze być na bieżąco i tworzyć treści w odpowiednim kontekście oraz formie. Kluczową kwestią jest