ect-logo.png

Poukładamy Twój marketing

/
/
/
Aktualne wymiary grafik Facebook, Instagram – listopad 2023

/Blog

Aktualne wymiary grafik Facebook, Instagram – listopad 2023

Maciej Świstoń
aktualne wymiary grafik na facebook instagram miniatura wpisu

Jesteście już zmęczeni próbą śledzenia wszystkich rozmiarów obrazów w mediach społecznościowych? Potrzebujecie pomocy w optymalizacji rozmiarów zdjęć w mediach społecznościowych? Nie jesteście pewni aktualnych wymiarów grafik na Instagramie i Facebooku?

Wyobraźcie sobie hipotetyczną sytuację — włożyliście dużo wysiłku w tworzenie najlepszych postów ze zdjęciami na swój Instagram i Facebook, ale na tablicach widać tylko ¾ przygotowanej przez was grafiki. Dodatkowo jej najważniejsze elementy są ucięte, a całość zgubiła pierwotną jakość. Specjalnie dla was, aby zapobiec takim problemom, przygotowaliśmy — aktualizowany na bieżąco — poradnik.

Jakie wymiary grafik na FB, a jakie na IG?

W tym przewodniku znajdziecie rozmiary do różnego rodzaju treści na Facebooku i Instagramie. Zaczniemy od zdjęć w tle, przejdziemy przez zdjęcia profilowe i wszystkie najbardziej popularne formaty do postów. Stosunkowo niewielka liczba klientów, którzy zgłaszają się do nas po “socialowe wsparcie”, ciągle zdaje sobie sprawę ze znaczenia takich technicznych aspektów publikacji w mediach społecznościowych i roli, jaką odgrywają. Widać to po niedopasowanych zdjęciach w tle, zgubionej jakości grafik w publikacjach czy źle układających się na urządzeniach mobilnych kolaży.

Sprawdź również nasz wpis – 9 wskazówek jak prowadzić komunikację w social media

Wymiary grafik na Facebooka

Wymiarów zdjęć na Facebooku i wariacji na temat różnych typów treści jest prawdopodobnie najwięcej spośród wszystkich dostępnych mediów społecznościowych. Dlatego też odpowiednie zaprojektowanie elementów graficznych może wymagać czasu i wysiłku. Szczególnie gdy weźmiecie pod uwagę ogromną rolę dopasowania swoich treści do urządzeń mobilnych i komputerów (o czym myśli się rzadziej w przypadku oglądanego głównie mobilnie Instagrama).
Podczas przeglądania na laptopie ekran jest poziomy (szeroki), podczas gdy ekrany mobilne są pionowe (wysokie). W związku z tym sam rozmiar urządzeń wymusza pewne ustępstwa i dopasowania. Ponadto Facebook nie rozciąga Waszych kreacji — zamiast tego zwykle je po prostu przycina. Jak zatem wyglądają aktualne wymiary grafik na Facebook?

Rozmiar zdjęcia w tle na Facebooku:

  • Na komputer stacjonarny: 820 x 312 pikseli;
  • Dla urządzeń mobilnych: 640 x 360 pikseli.

Wskazówka: w tym przypadku zaleca się użycie rozmiaru okładki 820 x 360 i umieszczenie ważnych elementów w bezpiecznej strefie 640 x 312.

Rozmiar zdjęć profilowych i innych na Facebooku:

  • Dla komputerów stacjonarnych: większy lub równy 180 x 180 pikseli;
  • Dla urządzeń mobilnych: co najmniej 140 x 140 pikseli;
  • Wymiary banera (zdjęcie poziomie) na Facebooku: 1200 x 630 pikseli;
  • Rozmiar obrazu linku/aktualizacji: 1200 x 628 pikseli;
  • Rozmiar stories/reels: 1080×1920 (jest to wideo pionowe);
  • Wideo na Facebooku: 1280 x 720 px;
  • Reklama na Facebooku: 1200 x 628 px;
  • Reklama wideo na Facebooku: 1080 x 1350 px (proporcje 4:5), 1080 x 1080 px (co najmniej), obsługiwane proporcje od 16:9 do 9:16;
  • Reklama Facebook Story: 1080 x 1920 px;
  • Obraz w tle grupy na Facebooku: 1640 x 856 px (lub proporcje 1,91:1);
  • Reklama graficzna Facebook Messenger: 1200 x 628 px;
  • Facebook Reels: 1080 × 1350 px (proporcje 4:5);
  • Reklama Messenger Stories: 1080 × 1920 px.

Najważniejsze wymiary FB przedstawiamy na grafice:

Najważniejsze wymiary grafik na FB

Aby uzyskać najlepszą możliwą jakość, należy przesyłać pliki JPG o rozmiarze mniejszym niż 100 KB. Obrazy z tekstem (na przykład logo marki) muszą być plikami PNG. Warto też zapoznać się z zasadami opublikowanymi przez sam Facebook.

Uwaga: możecie zawsze upewnić się, czy wasz obraz zawiera nie więcej niż 20% tekstu. Choć opinie odnośnie do wpływu ilości tekstu na system reklamowy są różne, to warto pamiętać o samych użytkownikach i aspektach związanych z czytelnością.

Rozmiary zdjęć na Instagram

Instagram szybko stał się siecią społecznościową wybieraną przez ludzi zwracających szczególną uwagę na estetykę. Platforma ta jest szczególnie popularna w niszach związanych z projektowaniem, urodą, jedzeniem i fitnessem. Instagram jest prawdopodobnie najczęściej wybieranym medium dla influencer marketingu.

Instagram Reels i Stories mogą obecnie przyciągać najwięcej uwagi, ale nadal istnieje możliwość, by łatwo uzyskać polubienia, zapisy i udostępnienia za pomocą statycznych obrazów.

Przeczytaj również: Jak skutecznie prowadzić konto na Instagramie?

Instagram umożliwia publikowanie zdjęć w trzech różnych orientacjach, tj. kwadratowej, poziomej i pionowej. Musicie wybrać odpowiedni obraz posta na Instagramie w oparciu o treść, jaką chcecie przekazać na grafice i wykazać się kreatywność w komponowaniu całości i wykazać się kreatywnością. Jakie wymiary grafik na Instagram?

Rozmiar zdjęcia na Instagramie: zdjęcie profilowe

  • Rozmiar zdjęcia profilowego na Instagramie: 320 x 320 pikseli.

Rozmiar pozostałych zdjęć na Instagramie:

  • Rozmiary obrazków reklam na Instagramie: 1080 x 1080 pikseli;
  • Rozmiary wideo na Instagramie: 1080 x 1920 pikseli (minimalnie — Kwadrat: 600 x 600 pikseli; Poziom: 600 x 315 pikseli; Pion: 600 x 750 pikseli). 
  • Zdjęcie profilowe na Instagramie: 320 x 320 px;
  • Udostępnione zdjęcie na Instagramie: 1080 x 1080 px;
  • Udostępnione wideo na Instagramie: 1080 px szerokości;
  • Instagram Stories: 1080 x 1920 px | maksymalnie 4 GB;
  • Minimalna reklama graficzna na Instagramie: 500 px szerokości;
  • Rozmiar reklam na Instagramie: 1080 x 566 px (poziomy), 1080 x 1080 px (kwadratowy);
  • Wideo Instagram IGTV: 1080 x 1920 px;
  • Obsługiwane typy plików graficznych: PNG lub JPG.

Najważniejsze wymiary IG przedstawiamy na grafice:

Najważniejsze wymiary grafik na IG

Dlaczego trzeba znać wymiary zdjęć na FB i IG?

Problem publikowania obrazów o niewłaściwych proporcjach, zepsutej jakości czy słabej czytelności jest realny. Nierzadko, nawet znając prawidłowe rozmiary obrazów, można popełnić błędy w proporcjach, formacie pliku, przestrzeni barwnej, ilości tekstu, rozkładzie elementów na różnych urządzeniach czy nawet złym wycięciu postaci z tła.

To może sprawić, że post zostanie przycięty, rozciągnięty lub całkowicie odrzucony. Za Wy zostaniecie zmuszeni do tego, by wykonać powtórnie cały bądź część procesu tworzenia i publikacji. Pamiętajcie, że nieczytelna grafika utrudnia odpowiedni odbiór publikowanych przez was treści – nawet, jeżeli są one absolutnie unikatowe i najlepsze na świecie. 

Ludzie często nie zwracają uwagi na najlepiej przygotowane bannery (Banner Blindness), więc dlaczego mieliby zatrzymywać się i rozmyślać nad tymi nieudanymi? Jeżeli liczba przytoczonym wymiarów grafik, ich ważność dla komunikacji i różnorodność Was przytłaczają, to zachęcamy do kontaktu. Jako eCommerce Team mamy w ofercie nie tylko kompleksową obecność w social media, ponieważ możemy też wspierać Twoją markę bardziej punktowo. Poprzez, na przykład, wsparcie naszych grafików i graficzek.

Sprawdź nasza ofertę – Social Media

Zapisz się do newslettera

    * Zgadzam się na przetwarzanie swoich danych osobowych przez eCommerce Team Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu w celu informacyjnym i marketingowym, opisanym w Polityce prywatności
    * Pole obowiązkowe
    5/5 - (3 votes)

    Maciej Świstoń

    CONTENT HUB LEADER/SOCIAL MEDIA
    Interesuję się tematyką video i technologią. Tworzę strony WWW, a po godzinach fotografuję i wykładam na UAM. Nowinki to moja specjalność. W eCommerce Team zajmuję się tworzeniem treści.
    Udostępnij ten post

    /Polecane artykuły

    Agata Kieć
    Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował dokument zawierający rekomendacje dotyczące oznaczania treści reklamowych przez influencerów. Ma on rozwiać wszelkie wątpliwości związane z publikowaniem reklamy w social mediach. Nowe regulacje – po co i dla kogo? Ze względu na wzrost znaczenia influencer marketingu w ostatnich latach, wprowadzenie konkretnych zasad oznaczania
    eCommerce Team
    Na sklepowych półkach i internetowych platformach nieśmiało pojawiają się świąteczne ozdoby, przyroda zaczyna szykować się do zimowego snu, a długie wieczory zdają się nie mieć końca. Wszystkie te znaki zwiastują nadejście jednego z najbardziej pożądanych przez część konsumentów piątku, czyli Black Friday. Początek sezonu przedświątecznej gorączki zakupowej dla niejednej firmy
    audyt SEO
    eCommerce Team
    Zastanawiałeś się kiedyś czym jest audyt SEO? Audyt strony internetowej, audyt sklepu internetowego, audyt seo…coraz więcej można znaleźć w Internecie ofert, tego typu usług, reklamowanych przez agencje marketingowe. Zanim wykupisz jedną z nich, sprawdź jak powinien być przeprowadzony audyt seo strony internetowej! Audyt SEO – co to jest? Audyt seo
    migracja strony a seo miniatura artykułu
    Agata Kieć
    Decyzja o przeniesieniu witryny to poważna zmiana, która może skutkować utratą zdobytych w SERP (Search Engine Result Page – strona z wynikami wyszukiwania) pozycji, co spowoduje zmniejszenie ruchu organicznego. Mając świadomość tego ryzyka, warto dokładnie zaplanować przeniesienie witryny. Podpowiemy, jak to zrobić oraz jak powinien wyglądać poprawny proces migracji, który