ect-logo.png

Poukładamy Twój marketing

/
/
/
Jak zrobić stronę internetową: SEO

/Blog

Jak zrobić stronę internetową: SEO

/SEO/
Tomasz Kaczmarek
SEO-jak-zrobic-strone-internetowa
SEO to proces optymalizacji serwisu pod kątem wyników wyszukiwania (z angielskiego: Search Engine Optimization). Mówiąc inaczej, to działania mające na celu „zaprzyjaźnianie” strony internetowej z wyszukiwarkami, takimi jak na przykład Google. Warto brać pod uwagę SEO podczas budowy każdej nowej strony internetowej. Kto kiedyś świadomie próbował pozycjonować swoją witrynę, wie jak bardzo jest to ważne. Pozostało przekonać ludzi, którzy świadomie lub nieświadomie ignorują ten krok.

Po co dbać o SEO?

Aby pojawiać się częściej i bliżej pierwszego miejsca w wynikach wyszukiwania. Gwarantuje nam to niezwykle cenny ruch na naszej stronie internetowej. Ludzie, którzy interesują się tematem – niezależnie czy będzie to kupno butów czy wzięcie kredytu – mają w głowie coś, co skłoniło ich do wpisania zapytania w wyszukiwarkę. Nie jest to przypadkowe kliknięcie w baner reklamowy czy szybkie skanowanie sieci pod kątem dostępności różnych produktów. To dla nas wartościowy ruch, który będzie niezależny od nakładów finansowych na reklamę.

Jak dbać o SEO?

Przede wszystkim: ułatwiając wyszukiwarce pracę. Proces indeksowania treści wygląda w uproszczeniu tak, że roboty Google skanują treść całego serwisu i tworzą kopię w swoich bazach. Roboty „czytają” teksty, sprawdzają obrazki i opisy tych obrazków (na przykład title – to co się wyświetla, gdy najedziemy na obraz myszą), starają się zrozumieć strukturę treści oraz sprawdzają co kryje się pod linkami (w ten sposób trafiły na naszą stronę i w ten sposób „pójdą sobie dalej” – dlatego linkowanie wewnątrz strony i z zewnątrz do strony jest tak ważne w tym procesie!). Tak powstaje indeks stron. W momencie, w którym w Google wpiszemy jakieś zapytanie, wyszukiwarka dokonuje szybkiego przeglądu swoich zaindeksowanych wyników i podaje nam – zdaniem doskonalonych ciągle algorytmów – najlepsze odpowiedzi. Gdy po naszej stronie internetowej roboty indeksujące wyszukiwarki będą się poruszały bez przeszkód, napotkają atrakcyjną treść, podzieloną adekwatnymi nagłówkami, jest wielka szansa, że będziemy się w wynikach wyszukiwania wyświetlać raczej wyżej niż niżej.

O czym musisz pamiętać, tworząc serwis?

  1. Tytuł serwisu, zawarty w adresie www, to najmocniejsze „słowo kluczowe” – Twoja strona bardzo szybko będzie się wysoko wyświetlała po wpisaniu jej nazwy w wyszukiwarkę.
  2. Przyjazny link to link w stylu: stronaglowna.pl/kategoria/tytul-wpisu – roboty wyszukiwarki z adresów czerpią informację o czym jest dany serwis, więc warto stosować przejrzyste i nasycone słowami kluczowymi linki. Taki adres to również informacja dla Twojego czytelnika, a więc zwiększa również wrażenia UX (z angielskiego: user experience).
  3. Zaplanuj strukturę swojego serwisu! Strona typu one-pager pozycjonuje się wolniej z powodu małej ilości treści. Rozbudowany serwis z podstronami „wskoczy na pozycje” szybciej. Możesz przeczytać ten kompleksowy poradnik na temat planowania strony.

Co możesz zrobić dobrego dla robotów skanujących? (checklista).

  1. Twórz treści o długości minimum 300 wyrazów.
  2. Pomyśl jak byś formułował/sformułowała zapytanie wpisane w wyszukiwarkę Google, gdybyś chciał/chciała znaleźć stronę którą tworzysz. Potraktuj to jako tzw. „frazę kluczową”. Użyj tej frazy kilkukrotnie w treści tekstu.
  3. Użyj frazy kluczowej w nagłówku H2 (możesz kilka razy).
  4. Rozważ użycie frazy kluczowej w tytule.
  5. Dodaj link do podstrony, która jest zbliżona tematycznie do tej, którą tworzysz – zadbaj, żeby robot mógł spędzić trochę czasu u Ciebie.
  6. Podobnie zrób, linkując do strony którą tworzysz z innych podstron swojego serwisu.
  7. Dodaj meta opis i tytuł – umożliwia to np. wtyczka Yoast SEO. Nie bój się użyć frazy kluczowej w treści opisu. To zostanie wyświetlone, gdy Twoja strona pojawi się w wynikach wyszukiwania.
  8. Przede wszystkim pisz na temat i staraj się dostarczyć użytkownikowi treści, której szuka. Jeśli wyszukiwarka zaprowadzi go do Twojego tekstu, za to tekst będzie kompletnie nie na temat – użytkownik zaliczy szybkie odbicie. Im więcej takich odbić, tym więcej sygnałów do wyszukiwarki o treści – mniej więcej – takiej “to może nie być na temat, trzeba to wrzucić niżej”.
To są ogólne wytyczne na temat optymalizacji treści pod wyniki wyszukiwania. W kwestiach bardziej zaawansowanych, lepiej zaufać profesjonalistom. Powyższą listę możesz jednak wdrożyć u siebie sam, bez żadnej pomocy. Ta wiedza może zostać wykorzystana przez jasną jak i ciemną stronę mocy. Dzięki nim Twój super ekspercki poradnik na dowolny temat trafi do ogromnej grupy ludzi i pomoże im rozwiązać jakiś ważny problem. Możesz też w takty imperialnego marszu i w masce Vadera zoptymalizować (dodać frazę kluczową 29 razy w tekście – w tym także w każdym nagłówku, ustawić dużo linków – żartujemy, to nie zadzaiła) dowolną podstronę pod frazę, która nie będzie najbardziej adekwatna do treści, ale przez to małe oszustwo, pozyskasz duży ruch na swoją stronę. Kolejne aktualizacje algorytmów Google idą w kierunku serwowania jak najbardziej adekwatnych do zapytania treści. Z tego powodu, sugerujemy jednak jasną stronę mocy.
5/5 - (2 votes)

Masz pytania?

napisz do nas

    Zgadzam się na przetwarzanie swoich danych osobowych przez eCommerce Team Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu w celach marketingowych ... * rozwiń
    Oświadczam, że zapoznałem się z zasadami przetwarzania moich danych osobowych oraz przysługującymi mi prawami ... * rozwiń

    Tomasz Kaczmarek

    CZŁONEK ZARZĄDU/STRATEGIA/VIDEO MARKETING/ANALITYKA
    Pasjonuję się fotografią, górskimi wędrówkami i lubię spędzać czas blisko natury. W eCommerce Team odpowiadam za wszystko, co związane z serwisami www: analitykę, projektowanie, optymalizację.
    Udostępnij ten post

    /Polecane artykuły

    Julia Kasperczak
    Jeśli szukacie sposobu na zbudowanie ciekawego profilu, który zaangażuje nowych klientów — prowadzenie Instagrama jest świetnym rozwiązaniem. Ten artykuł rozwieje wszelkie wątpliwości i odpowie na najważniejsze pytania. Dowiecie się, dlaczego tak wiele marek już prowadzi swojego konto na Instagramie, co to za aplikacja i jakie daje możliwości. Na skróty: Po
    Bożena Kurzyńska
    Znacie bohatera marki Planters? Pozostając wciąż „jedną nogą” w tematyce reklam związanych z Super Bowl, nie sposób przejść obojętnie obok tej związanej z maskotką — Mr. Peanut. Poznajcie historię ponad 100 letniego orzecha, który zmartwychwstał. Brzmi jak kolejna amerykańska reklama, gdzie na każdym kroku czekają nas pościgi i wybuchy. Jednak
    Tomasz Kaczmarek
    Responsywność strony internetowej polega na płynnym dostosowaniu się jej układu oraz  wyglądu do szerokości ekranu, na którym jest wyświetlana. Nieważne czy użytkownik otworzy stronę  przy pomocy komputera czy telefonu komórkowego. Za każdym razem otrzyma tę samą treść. Będzie ona podana w sposób zarówno czytelny jak i funkcjonalny. Technika projektowania takich
    Maciej Świstoń
    Zrozumienie i budowa własnej marki osobistej – czyli personal brandingu – jest procesem, który wymaga czasu, zaangażowania i strategicznego myślenia. Zadanie to może wydawać się skomplikowane, jednak jest absolutnie wykonalne i przede wszystkim niezwykle wartościowe. W tym poradniku przedstawimy Wam praktyczne kroki, które pozwolą na skuteczne zarządzanie marką osobistą. Na