Ważne – poniższe zmiany sugerujemy wprowadzać na komputerze, a nie aplikacji mobilnej bądź tablecie. Tylko na komputerze wszystkie sekcje będą dostępne i znajdziecie je w dokładnie takich miejscach, które widzicie na zrzutach ekranu.
Sekcja “Doświadczenie” i poprawne oznaczenie firmy.
Jeśli w poniższym miejscu nie macie firmy w ogóle, należy ją dodać klikając plusik (scenariusz 1). Jeśli macie firmę, ale nie ma logo – należy kliknąć długopis (scenariusz 2).
Scenariusz 1:
Po wciśnięciu plusa wybieracie “Dodaj stanowisko” i następnie w poniższym oknie trzeba uzupełnić odpowiednio dane.
Dodajecie pracodawcę, stanowisko, daty (wystarczy rok i miesiąc rozpoczęcia) oraz zostawiacie odznaczone zakreślone powyżej na czerwono pole. Dzięki temu informacje o tej zmianie nie pojawią się na waszych profilach.
Zwróćcie uwagę, żeby w sekcji “Firma lub organizacja*” pojawiło się logo!
Scenariusz 2:
Wybieracie długopis i tylko edytujecie pracodawcę, bo jest w waszym doświadczeniu ale nie został poprawnie powiązany. Wtedy należy wykonać poprawkę tylko w jednej, wskazanej poniżej sekcji:
Po wszystkim zapisujecie zmianę i pierwszy etap jest gotowy.
Sekcja nagłówkowa.
Sekcja składa się z kilku elementów na które mamy bezpośredni wpływ. Widać je na poniższej grafice:
Jest to – od góry od lewej – nagłówek (dalej Nagłówek 1), sekcja z aktualnym pracodawcą/pracodawcami (dalej Nagłówek 2) oraz link do WWW (dalej link do WWW). Aby je zmienić należy postępować zgodnie z poniższymi krokami.
Nagłówek 1
Aby zmienić tę sekcję:
Wystarczy kliknąć długopis:
A następnie ręcznie uzupełnić pole:
I zapisać po zakończeniu tego procesu.
Nagłówek 2
Aby poprawić tę sekcję:
Należy – tak jak w poprzednim przypadku – wybrać długopis:
I tym razem zmienić zawartość pola “Obecne stanowisko”:
Ważne! Ten krok należy wykonać po poprawkach w sekcji “Doświadczenie”. Jeśli zrobicie to przed, to w powyższym miejscu nie pojawi się wam poprawiony/dodany pracodawca.
Link do WWW
Link do WWW może być ciekawym elementem, jeśli wasz profil odwiedzany jest przez wiele osób – na przykład przy okazji konferencji branżowej.
Aby to edytować należy:
Następnie w sekcji “Witryna internetowa” uzupełnić odpowiednie pola.
Zdjęcie w tle
Warto zapytać pracodawcę, czy ma przygotowane zdjęcia w tle. Jeśli nie chcecie tworzyć ich sami, a odpowiada wam wykorzystanie tej przestrzeni jako miejsca na promocję firmy – to również może być ciekawy kierunek. Zdjęcie w tle edytuje się podobnie jak poprzednie sekcie poprzez kliknięcie ikony długopisu.
Ważne! Grafika powinna mieć wymiary 1584 × 396 px oraz uwzględniać kluczową treść bliżej prawej strony i na górze. Dlaczego?
- Na komputerze z lewej na dole jest avatar i może zasłaniać.
- Na urządzeniu mobilnym avatar jest na dole na środku i również może zasłaniać.
Powodzenia w uzupełnianiu waszych profili w serwisie LinkedIn. To ważny punkt wyjścia w dbaniu o spójny wizerunek i prosty krok do budowy bardziej profesjonalnego profilu. Jeśli macie jakiekolwiek pytania – zapraszam do kontaktu!
Silny employer branding na LinkedIn zaczyna się od autentycznych i dobrze uzupełnionych profili pracowników, którzy są ambasadorami marki. Spójne i profesjonalne profile budują wiarygodność firmy, przyciągają talenty i wzmacniają jej pozycję na rynku.