Poukładamy Twój marketing

/
/
/
Jak w prosty sposób zadbać o spójność profili pracowników i pracowniczek na LinkedIn?

/Blog

Jak w prosty sposób zadbać o spójność profili pracowników i pracowniczek na LinkedIn?

Maciej Świstoń
Profile prywatne generują bardzo dobre wyniki jeżeli chodzi o zasięg w serwisie LinkedIn, jeśli porównać je do profili firmowych. Warto o tym pamiętać i zadbać o spójność marki, też poprzez uwzględnienie jej na profilach osób zatrudnionych w firmie. Każdy odpowiednio połączony profil firmowy z logo, kierujący do strony firmowej przycisk i dobra brandowa grafika mogą przełożyć się na wyniki firmy – na przykład na zasięg marki lub przejścia na stronę WWW.

Ważne – poniższe zmiany sugerujemy wprowadzać na komputerze, a nie aplikacji mobilnej bądź tablecie. Tylko na komputerze wszystkie sekcje będą dostępne i znajdziecie je w dokładnie takich miejscach, które widzicie na zrzutach ekranu.

Sekcja “Doświadczenie” i poprawne oznaczenie firmy.

Jeśli w poniższym miejscu nie macie firmy w ogóle, należy ją dodać klikając plusik (scenariusz 1). Jeśli macie firmę, ale nie ma logo – należy kliknąć długopis (scenariusz 2).

Scenariusz 1:

Po wciśnięciu plusa wybieracie “Dodaj stanowisko” i następnie w poniższym oknie trzeba uzupełnić odpowiednio dane.

Dodajecie pracodawcę, stanowisko, daty (wystarczy rok i miesiąc rozpoczęcia) oraz zostawiacie odznaczone zakreślone powyżej na czerwono pole. Dzięki temu informacje o tej zmianie nie pojawią się na waszych profilach.

Zwróćcie uwagę, żeby w sekcji “Firma lub organizacja*” pojawiło się logo!

Scenariusz 2:

Wybieracie długopis i tylko edytujecie pracodawcę, bo jest w waszym doświadczeniu ale nie został poprawnie powiązany. Wtedy należy wykonać poprawkę tylko w jednej, wskazanej poniżej sekcji:

Po wszystkim zapisujecie zmianę i pierwszy etap jest gotowy.

Sekcja nagłówkowa.

Sekcja składa się z kilku elementów na które mamy bezpośredni wpływ. Widać je na poniższej grafice:

Jest to – od góry od lewej – nagłówek (dalej Nagłówek 1), sekcja z aktualnym pracodawcą/pracodawcami (dalej Nagłówek 2) oraz link do WWW (dalej link do WWW). Aby je zmienić należy postępować zgodnie z poniższymi krokami.

Nagłówek 1

Aby zmienić tę sekcję:

Wystarczy kliknąć długopis:

A następnie ręcznie uzupełnić pole:

I zapisać po zakończeniu tego procesu. 

Nagłówek 2

Aby poprawić tę sekcję:

Należy – tak jak w poprzednim przypadku – wybrać długopis:

I tym razem zmienić zawartość pola “Obecne stanowisko”:

Ważne! Ten krok należy wykonać po poprawkach w sekcji “Doświadczenie”. Jeśli zrobicie to przed, to w powyższym miejscu nie pojawi się wam poprawiony/dodany pracodawca.

Link do WWW

Link do WWW może być ciekawym elementem, jeśli wasz profil odwiedzany jest przez wiele osób – na przykład przy okazji konferencji branżowej.

Aby to edytować należy:

Następnie w sekcji “Witryna internetowa” uzupełnić odpowiednie pola. 

Zdjęcie w tle

Warto zapytać pracodawcę, czy ma przygotowane zdjęcia w tle. Jeśli nie chcecie tworzyć ich sami, a odpowiada wam wykorzystanie tej przestrzeni jako miejsca na promocję firmy – to również może być ciekawy kierunek. Zdjęcie w tle edytuje się podobnie jak poprzednie sekcie poprzez kliknięcie ikony długopisu.

Ważne! Grafika powinna mieć wymiary 1584 × 396 px oraz uwzględniać kluczową treść bliżej prawej strony i na górze. Dlaczego?

  1. Na komputerze z lewej na dole jest avatar i może zasłaniać.
  2. Na urządzeniu mobilnym avatar jest na dole na środku i również może zasłaniać.

Powodzenia w uzupełnianiu waszych profili w serwisie LinkedIn. To ważny punkt wyjścia w dbaniu o spójny wizerunek i prosty krok do budowy bardziej profesjonalnego profilu. Jeśli macie jakiekolwiek pytania – zapraszam do kontaktu!

Silny employer branding na LinkedIn zaczyna się od autentycznych i dobrze uzupełnionych profili pracowników, którzy są ambasadorami marki. Spójne i profesjonalne profile budują wiarygodność firmy, przyciągają talenty i wzmacniają jej pozycję na rynku.

Oceń wpis
Zapisz się do naszego newslettera i dowiedz się, jak budować skuteczny marketing w sieci.

    * Zgadzam się na przetwarzanie swoich danych osobowych przez eCommerce Team Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu w celu informacyjnym i marketingowym, opisanym w Polityce prywatności
    * Pole obowiązkowe

    Maciej Świstoń

    CONTENT HUB LEADER/SOCIAL MEDIA
    Interesuję się tematyką video i technologią. Tworzę strony WWW, a po godzinach fotografuję i wykładam na UAM. Nowinki to moja specjalność. W eCommerce Team zajmuję się tworzeniem treści.
    Udostępnij ten post

    /Polecane artykuły

    Bożena Kurzyńska
    Content, czyli po prostu treść, może stanowić narzędzie samo w sobie, które przyniesie Wam wiele korzyści. Jeśli kiedyś, choć przez chwilę pomyśleliście: jak to możliwe, że pisanie tekstu na stronę czy wrzucenie jakiegoś obrazka może przynieść korzyść – to ten tekst jest zdecydowanie dla Was. Content — jakie treści umieszczać
    Agata Kieć
    Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował dokument zawierający rekomendacje dotyczące oznaczania treści reklamowych przez influencerów. Ma on rozwiać wszelkie wątpliwości związane z publikowaniem reklamy w social mediach.
    Julia Kasperczak
    Są takie produkcje filmowe, których, nawet jeśli nie oglądałeś osobiście, to i tak znasz cały przebieg akcji, a może nawet kojarzysz kultowe sceny. Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak sprawić, żeby mówiono o Twoim przedsiębiorstwie, to przyjrzyjmy się, co łączy kino i pisanie postów. Nikt nie zna, ale każdy stosuje Zanim
    Oliwia Stachowska
    Wielu sprzedawców podchodzi do Black Friday jak do okazji zwiększenia przychodów w sklepie w ostatni piątek listopada. Nie popełniajcie ich błędów - przekujcie wyniki tego sprzedażowego święta na bardziej długofalowe korzyści. Podpowiemy Wam jak!