ect-logo.png

Poukładamy Twój marketing

/
/
/
Jak założyć konto firmowe na Facebooku?

/Blog

Jak założyć konto firmowe na Facebooku?

Oliwia Stachowska
jak założyć konto firmowe na fb

Facebook to portal społecznościowy, który pozwala dotrzeć markom do swojego grona odbiorców. Według danych opublikowanych w styczniu 2022 roku, w Polsce użytkownicy Facebooka stanowią prawie 25-milionową grupę, z czego większość to osoby w wieku od 18 do 44 lat (NapoleonCat). Na podstawie tych informacji można wyciągnąć wniosek, że owy portal społecznościowy stanowi doskonały kanał komunikacji ze swoimi odbiorcami dla wielu marek. 

Na skróty

Jak stworzyć stronę na FB?

Pierwszym krokiem do rozpoczęcia komunikacji marki na Facebooku jest utworzenie strony, czyli tzw. fanpage’u. Co to takiego? Jest to strona firmowa utworzona na platformie Facebook reprezentująca przedsiębiorstwo lub osobę publiczną. Na fanpage’u można publikować informacje związane z marką lub działalnością publiczną, ale także przeprowadzać działania reklamowe.

Aby założyć fanpage na FB, należy udać się na stronę facebook.com/pages/create. W tym celu skorzystaj z prywatnego konta – najlepiej takiego, którego aktualnie używasz. Tworzenie nowego konta z innymi danymi, niż te które posiadasz w rzeczywistości, może skutkować trwałym usunięciem konta, a zarazem założonego fanpage’a. 

Jak stworzyć konto firmowe na FB – kolejne kroki

Nazwa strony

Po wejściu w powyższy link będziesz mógł utworzyć fanpage na FB w zakładce “Utwórz stronę”. W tym kroku trzeba będzie podać nazwę, pod którą Twoje konto firmowe na FB będzie się wyświetlać użytkownikom. Mimo że Facebook daje możliwość zmiany nazwy, warto dobrze ją przemyśleć już na tym etapie. Po pierwsze – to pod tą nazwą będziesz budować świadomość marki i rozpoznawalność strony, a po drugie – zmiana nazwy strony musi być zaakceptowana przez Facebooka, a ten proces może trwać długo lub spotkać się z całkowitą odmową. 

konto firmowe na FB - wybór nazwy fanpage na Facebooku

Wybór kategorii

Kolejnym etapem jest wybór kategorii konta firmowego na FB. Wybierz tę, która najlepiej będzie oddawać charakter zakładanej przez Ciebie strony. Facebook oferuje wiele kategorii, dlatego każdy z pewnością znajdzie te najlepiej dopasowaną do swojej strony. Dobra wiadomość jest taka, że kategorię strony możesz w każdej chwili zmienić, nawet już po założeniu fanpage’a. 

wybór kategorii konta firmowego na FB

Opis strony

Kiedy nazwa strony oraz jej kategoria została już wybrana, warto pochylić się nieco nad opisem fanpage’a na FB. Mimo że opis nie jest obowiązkowy, to z pewnością warto jest go uzupełnić, aby zwiększyć wiarygodność Twojej strony, zarówno w oczach Facebooka, jak i osób ją odwiedzających. Co powinien zawierać opis strony? Pamiętaj, że stanowi on swego rodzaju wizytówkę Twojej strony. To właśnie w opisie fanpage’a Twoi potencjalni klienci będą szukać informacji na temat działalności i tego, czym się zajmuje – warto zatem zawrzeć tam te informacje. Maksymalna długość opisu to 255 znaków.

Pozostałe informacje

Po uzupełnieniu powyższych pól będziesz mógł kliknąć przycisk „Utwórz stronę”. Teraz już wiesz, jak założyć konto firmowe na FB. Niemniej jednak Facebook daje możliwość uzupełnienia wielu innych informacji i z pewnością polecamy z tej możliwości skorzystać. Jakie dane warto uzupełnić? Z pewnością formę kontaktu, jeśli chcesz, aby klienci się z Tobą kontaktowali. Może to być numer telefonu, adres e-mail lub przycisk umożliwiający wysłanie wiadomości do strony przez Messengera. Inne istotne dane to m.in. adres internetowy strony (jeśli takową posiadasz), odnośniki do profili na innych social mediach oraz adres firmy. Należy jednak zaznaczyć, że podawanie tych informacji nie jest obowiązkowe.

wybór pozostałych informacji przy zakładaniu konta firmowego na Facebooku

Zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle

Wbrew pozorom dodanie zdjęcia profilowego oraz zdjęcia w tle jest bardzo ważne. Konto firmowe na FB bez zdjęcia profilowego nie przyciąga aż tak dużej uwagi, jak to ze zdjęciem. Jeśli tworzysz fanpage na FB firmy, a nie osoby publicznej, zdjęcie profilowe wcale nie musi przedstawiać osoby – może to być także logo lub atrybut firmy. Ważny jest jednak wybór odpowiedniej grafiki, z którą będziesz budować rozpoznawalność marki. Podobnie wygląda kwestia zdjęcia w tle. 

ustawienie zdjęcia profilu firmowego na fb

Jakie jeszcze możliwości daje konto firmowe na FB?

Kiedy już konto firmowe na FB zostało założone i uzupełniłeś podstawowe dane, warto skorzystać z innych funkcjonalności, jakie oferuje nam Facebook. Po wejściu w fanpage i przejściu do karty „Ustawienia”, a następnie zakładki „Szablony i karty” możesz dokonać wyboru odpowiedniego szablonu, pasującego do charakteru i funkcji Twojego fanpage’a na FB. Obecnie Facebook oferuje 9 szablonów oraz 11 kart. Daje to możliwość pełnej personalizacji konta firmowego na FB, aby była ona jak najbardziej funkcjonalna dla jej użytkowników. 

możliwości konta firmowego na fb screen

Zapisz się do newslettera

    * Zgadzam się na przetwarzanie swoich danych osobowych przez eCommerce Team Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu w celu informacyjnym i marketingowym, opisanym w Polityce prywatności
    * Pole obowiązkowe
    4.9/5 - (25 votes)

    Oliwia Stachowska

    CONTENT/SOCIAL MEDIA/CONTENT
    W wolnym czasie lubię podróżować i tworzyć rękodzieło. W eCommerce Team zajmuję się przede wszystkim prowadzeniem social mediów.
    Udostępnij ten post

    /Polecane artykuły

    Maciej Świstoń
    Stworzyliście już przynajmniej zarys waszej strategii komunikacji i wiecie, o czym chcecie pisać, w jaki sposób oraz do kogo. Teraz stoicie przed decyzją o konkretnych kanałach komunikacji? Przygotowaliśmy artykuł, w którym pomożemy wybrać konkretne social media, które najlepiej wpiszą się w Wasze potrzeby, zasoby, strategię i będę maksymalnie bliskie Waszym
    eCommerce Team
    Na sklepowych półkach i internetowych platformach nieśmiało pojawiają się świąteczne ozdoby, przyroda zaczyna szykować się do zimowego snu, a długie wieczory zdają się nie mieć końca. Wszystkie te znaki zwiastują nadejście jednego z najbardziej pożądanych przez część konsumentów piątku, czyli Black Friday. Początek sezonu przedświątecznej gorączki zakupowej dla niejednej firmy
    Twoja firma w mapach Google - grafika
    Tomasz Kaczmarek
    Wizytówka Twojej firmy na mapach Google, powinna być jedną z pierwszych rzeczy, o której myślisz podczas planowania strategii obecności w Internecie. Mogę śmiało napisać, że obecnie brak widoczności firmy na Google Maps jest odbierana przez klientów – lub potencjalnych klientów – negatywnie. Podobnie, jak podawanie nieaktualnych informacji w już istniejących
    Małgorzata Marcinkowska
    Zastanawialiście się kiedyś, po co prowadzić profil w kilku językach? Spójrzcie na to z innej strony: nie da się dobrze komunikować, jeśli ludzie nie rozumieją tego, co mówicie. Pytanie, jak osiągnąć to porozumienie, kiedy Wasi odbiorcy mówią w różnych językach? Z artykułu dowiecie się, jak zarządzać wielojęzycznym profilem w social