Facebook to portal społecznościowy, który pozwala dotrzeć markom do swojego grona odbiorców. Według danych opublikowanych w styczniu 2022 roku, w Polsce użytkownicy Facebooka stanowią prawie 25-milionową grupę, z czego większość to osoby w wieku od 18 do 44 lat (NapoleonCat). Na podstawie tych informacji można wyciągnąć wniosek, że owy portal społecznościowy stanowi doskonały kanał komunikacji ze swoimi odbiorcami dla wielu marek.
Jak stworzyć stronę na FB?
Pierwszym krokiem do rozpoczęcia komunikacji marki na Facebooku jest utworzenie strony, czyli tzw. fanpage’u. Co to takiego? Jest to strona firmowa utworzona na platformie Facebook reprezentująca przedsiębiorstwo lub osobę publiczną. Na fanpage’u można publikować informacje związane z marką lub działalnością publiczną, ale także przeprowadzać działania reklamowe.
Aby założyć fanpage na FB, należy udać się na stronę facebook.com/pages/create. W tym celu skorzystaj z prywatnego konta – najlepiej takiego, którego aktualnie używasz. Tworzenie nowego konta z innymi danymi, niż te które posiadasz w rzeczywistości, może skutkować trwałym usunięciem konta, a zarazem założonego fanpage’a.
Jak stworzyć konto firmowe na FB – kolejne kroki
Nazwa strony
Po wejściu w powyższy link będziesz mógł utworzyć fanpage na FB w zakładce “Utwórz stronę”. W tym kroku trzeba będzie podać nazwę, pod którą Twoje konto firmowe na FB będzie się wyświetlać użytkownikom. Mimo że Facebook daje możliwość zmiany nazwy, warto dobrze ją przemyśleć już na tym etapie. Po pierwsze – to pod tą nazwą będziesz budować świadomość marki i rozpoznawalność strony, a po drugie – zmiana nazwy strony musi być zaakceptowana przez Facebooka, a ten proces może trwać długo lub spotkać się z całkowitą odmową.
Wybór kategorii
Kolejnym etapem jest wybór kategorii konta firmowego na FB. Wybierz tę, która najlepiej będzie oddawać charakter zakładanej przez Ciebie strony. Facebook oferuje wiele kategorii, dlatego każdy z pewnością znajdzie te najlepiej dopasowaną do swojej strony. Dobra wiadomość jest taka, że kategorię strony możesz w każdej chwili zmienić, nawet już po założeniu fanpage’a.
Opis strony
Kiedy nazwa strony oraz jej kategoria została już wybrana, warto pochylić się nieco nad opisem fanpage’a na FB. Mimo że opis nie jest obowiązkowy, to z pewnością warto jest go uzupełnić, aby zwiększyć wiarygodność Twojej strony, zarówno w oczach Facebooka, jak i osób ją odwiedzających. Co powinien zawierać opis strony? Pamiętaj, że stanowi on swego rodzaju wizytówkę Twojej strony. To właśnie w opisie fanpage’a Twoi potencjalni klienci będą szukać informacji na temat działalności i tego, czym się zajmuje – warto zatem zawrzeć tam te informacje. Maksymalna długość opisu to 255 znaków.
Pozostałe informacje
Po uzupełnieniu powyższych pól będziesz mógł kliknąć przycisk „Utwórz stronę”. Teraz już wiesz, jak założyć konto firmowe na FB. Niemniej jednak Facebook daje możliwość uzupełnienia wielu innych informacji i z pewnością polecamy z tej możliwości skorzystać. Jakie dane warto uzupełnić? Z pewnością formę kontaktu, jeśli chcesz, aby klienci się z Tobą kontaktowali. Może to być numer telefonu, adres e-mail lub przycisk umożliwiający wysłanie wiadomości do strony przez Messengera. Inne istotne dane to m.in. adres internetowy strony (jeśli takową posiadasz), odnośniki do profili na innych social mediach oraz adres firmy. Należy jednak zaznaczyć, że podawanie tych informacji nie jest obowiązkowe.
Zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle
Wbrew pozorom dodanie zdjęcia profilowego oraz zdjęcia w tle jest bardzo ważne. Konto firmowe na FB bez zdjęcia profilowego nie przyciąga aż tak dużej uwagi, jak to ze zdjęciem. Jeśli tworzysz fanpage na FB firmy, a nie osoby publicznej, zdjęcie profilowe wcale nie musi przedstawiać osoby – może to być także logo lub atrybut firmy. Ważny jest jednak wybór odpowiedniej grafiki, z którą będziesz budować rozpoznawalność marki. Podobnie wygląda kwestia zdjęcia w tle.
Jakie jeszcze możliwości daje konto firmowe na FB?
Kiedy już konto firmowe na FB zostało założone i uzupełniłeś podstawowe dane, warto skorzystać z innych funkcjonalności, jakie oferuje nam Facebook. Po wejściu w fanpage i przejściu do karty „Ustawienia”, a następnie zakładki „Szablony i karty” możesz dokonać wyboru odpowiedniego szablonu, pasującego do charakteru i funkcji Twojego fanpage’a na FB. Obecnie Facebook oferuje 9 szablonów oraz 11 kart. Daje to możliwość pełnej personalizacji konta firmowego na FB, aby była ona jak najbardziej funkcjonalna dla jej użytkowników.
Zapisz się do newslettera