Poukładamy Twój marketing

/
/
/
Prowadzenie profilu social media w kilku językach

/Blog

Prowadzenie profilu social media w kilku językach

Małgorzata Marcinkowska
profil w kilku językach - miniatura artykulu

Zastanawialiście się kiedyś, po co prowadzić profil w kilku językach? Spójrzcie na to z innej strony: nie da się dobrze komunikować, jeśli ludzie nie rozumieją tego, co mówicie. Pytanie, jak osiągnąć to porozumienie, kiedy Wasi odbiorcy mówią w różnych językach? Z artykułu dowiecie się, jak zarządzać wielojęzycznym profilem w social mediach tak, aby skutecznie budować swoją markę na zagranicznych rynkach.

Różne wersje językowe na Facebooku – jak prowadzić profil?

Jeżeli Waszego fanpage obserwują osoby z różnych krajów, to powinniście zadbać, aby zrozumiały, o czym piszecie. Dlatego warto, żebyście jako twórcy pamiętali o dostarczaniu wartościowych treści w każdym języku, którym się posługujecie. Możecie w tym celu przygotować tłumaczenia postów. Facebook oferuje możliwość stworzenia kilku wersji językowych dla postów. Jak działa? Włączacie tę funkcję w ustawieniach profilu i dodajecie różne wersje tekstu dla różnych języków.

Jak to zrobić? 

  1.  Kliknij w ikonkę swojego zdjęcia profilowego, która znajduje się w prawym górnym rogu, obok ikonki dzwonka. 
  2. Tam znajdziesz opcję “Ustawienia i prywatność”.
  3. Po kliknięciu w nią pojawi się hasło “Języki”, a następnie “Wyświetl wszystkie ustawienia” i tak dotrzesz do opcji z naszego podglądu.  
różne wersje językowe Facebook fb

Niestety, jeśli chodzi o grafiki, możecie dodać tylko jedną wersję. Pojawia się więc ryzyko, że obcojęzyczni odbiorcy mogą nie zrozumieć, o co chodzi. Jest jednak na to sposób! Możecie używać uniwersalnych obrazków (bądź przyjąć, że językiem uniwersalnym jest — na przykład — angielski) albo zdjęć, które nie będą wymagały znajomości konkretnego języka. Jak widzicie, wersje językowe na Facebooku mogą być świetnym narzędziem do poszerzania zasięgu i budowania więzi z różnorodną społecznością.


Sprawdźcie również nasz wpis – Jak założyć konto firmowe na Facebooku?

Prowadzenie wielojęzycznego profilu Linkedin

LinkedIn umożliwia tworzenie profili w kilku wersjach językowych. Chociaż nie możemy zmienić języka naszego profilu, to możemy stworzyć dodatkowe profile w różnych wersjach. Ułatwia to innym użytkownikom znalezienie nas na tej platformie. Jak prowadzić profil w kilku językach na LinkedIn? Aby to zrobić, wystarczy przejść do sekcji „Dodaj profil w innym języku”. Znajdziecie ją po prawej stronie na swoim profilu. Dzięki temu użytkownicy LinkedIn będą mogli oglądać Wasz prywatny profil w swojej ulubionej wersji językowej.

Linkedin wersje językowe

Warto także w taki sposób przygotować informacje o naszej firmie. To przydatne, jeśli działamy w międzynarodowym środowisku lub chcemy w nim podjąć dyskusję. Możemy również dodać opis naszej działalności po angielsku, niemiecku lub innym języku, który jest ważny dla naszej grupy docelowej.
LinkedIn oferuje też opcję tłumaczenia maszynowego, ale nie pozwala w jednym poście ustawić różnych wersji językowych. Inną opcją są dwujęzyczne posty dodane w jednym wpisie. Niestety, może się to okazać za długie i nieczytelne dla odbiorców.

Warto też dostosować swój ton oraz styl do oczekiwań oraz zwyczajów kulturowych odbiorców z danego kraju lub regionu. Na przykład, jeśli tworzycie anglojęzyczny profil dla ludzi z rynku amerykańskiego, możecie posłużyć się bardziej bezpośrednim i pewnym siebie językiem. Inaczej musicie zadziałać w przypadku rynku francuskiego, gdzie może być preferowany bardziej formalny, uprzejmy ton.

Dobrym pomysłem będzie też dołączenie do grup na LinkedIn, które są związane z Waszą branżą lub zainteresowaniami w danym języku i kraju. Możecie także śledzić strony firm lub influencerów, którzy są autorytetami w danym obszarze. To pomoże Wam pozostać na bieżąco z trendami i wydarzeniami w danym sektorze lub rynku, a także nawiązać kontakty
z innymi profesjonalistami.

Jak prowadzić Instagram w różnych wersjach językowych? 

Jeśli chcecie prowadzić konto na Instagramie w różnych językach, to są na to dwie metody. Pierwszą z opcji może być ręczne tłumaczenie treści i publikowanie ich w jednym opisie do zdjęcia – na przykład pod sobą. To trochę mniej pracochłonne rozwiązanie i ma swoje ograniczenia. Trzeba uważać, żeby teksty nie były za długie i można używać maksymalnie dwóch języków, na przykład polskiego oraz angielskiego. Zauważcie jednak, że wielu użytkowników Instagrama potrafi posługiwać się dwoma językami, więc publikowanie treści w obu językach może przyciągnąć większą liczbę obserwujących. Dodatkowo warto pamiętać, że te opisy są pod sobą. To może utrudnić dotarcie do tego, który znajduje się na samym dole.

profil w kilku językach - na przykładzie pojedynczego posta

Drugie rozwiązanie często stosują duże marki, jak Netflix, Samsung czy Adidas. To nic innego jak tworzenie oddzielnych kont dla różnych krajów i języków. Dzięki temu łatwiejsze jest prowadzenie płatnych kampanii reklamowych przy pomocy Facebook Ads. Jeśli jednak działacie na mniejszą skalę, możecie ograniczyć się do stworzenia dwóch kont, na których będziecie udostępniać profesjonalnie przetłumaczone treści.

profil w kilku językach na przykładzie netflixa

Przeczytajcie również – Jak założyć konto firmowe na Instagramie?

Pisz treści w takim języku, z jakiego korzysta Twój target!

Obecnie serwisy społecznościowe oferują coraz więcej udogodnień, jednak niektóre z nich nadal są niedopracowane. Choć portale społecznościowe wychodzą nam naprzeciw również w tym aspekcie, to oferowane rozwiązania nie zawsze upraszczają prowadzenie wielojęzycznych profili. Dodatkowo niezbędna jest nie tylko biegła znajomość obu języków, ale także umiejętność dostosowania treści do różnych odbiorców oraz kultur i — przede wszystkim — opanowanie technicznych rozwiązań, by wszystko wyświetlało się w poprawny sposób.


Jeżeli potrzebujecie pomocy w prowadzeniu profili w kilku wersjach językowych, to skontaktujcie się z nami. Na bazie doświadczenia ze współpracy z zagranicznymi klientami możemy wesprzeć Wasze działalności również w tym aspekcie. Posiadamy też wsparcie profesjonalnych biur tłumaczeń, które posiadają kompetencje do tłumaczenia nawet bardzo specjalistycznych treści. Dopasowujemy też strategię marketingową do różnych rynków i grup docelowych. Zapewnimy spójność oraz skuteczność Waszego przekazu we wszystkich wersjach językowych.

Sprawdźcie również naszą ofertę – Social Media

4.9/5 - (7 votes)
Zapisz się do naszego newslettera i dowiedz się, jak budować skuteczny marketing w sieci.

    * Zgadzam się na przetwarzanie swoich danych osobowych przez eCommerce Team Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu w celu informacyjnym i marketingowym, opisanym w Polityce prywatności
    * Pole obowiązkowe

    Małgorzata Marcinkowska

    CONTENT/SOCIAL MEDIA
    Gotowanie, podróże i fotografia to coś, co mnie napędza. Lubię wędrówki w nieznane, a czasem zwyczajnie skryć się za okładką dobrej książki. W eCommerce Team zajmuję się tworzeniem treści i prowadzeniem social mediów.
    Udostępnij ten post

    /Polecane artykuły

    audyt SEO
    eCommerce Team
    Zastanawiałeś się kiedyś czym jest audyt SEO? Audyt strony internetowej, audyt sklepu internetowego, audyt seo…coraz więcej można znaleźć w Internecie ofert, tego typu usług, reklamowanych przez agencje marketingowe. Zanim wykupisz jedną z nich, sprawdź jak powinien być przeprowadzony audyt seo strony internetowej! Audyt SEO – co to jest? Audyt seo
    Maciej Świstoń
    Chcąc ułatwić Wam tworzenie dobrych treści przygotowaliśmy “14-krokową strategię", która pomoże w przygotowywaniu i tworzeniu artykułów eksperckich (i nie tylko!). Dzięki takim artykułom zyskacie materiały, które ułatwią Wam budowę eksperckiego wizerunku i pomogą w nawiązaniu bliższych relacji z odwiedzającymi. Nawet, jeśli sądzicie, że jesteście zupełnie początkujący! Generacja Z i Millenialsi -
    Karolina Jurgowiak
    Przygotuj swój e-commerce na święta! Jak przygotować sklep internetowy na Gwiazdkę? Jak zwiększyć sprzedaż? Odpowiedź tutaj ⤴️
    Maciej Świstoń
    Początek współpracy z agencją reklamową wiąże się z przekazaniem/udostępnieniem zasobów firmowych. Podejść do tego tematu można na przynajmniej kilka sposobów, które postaram się opisać w tej krótkiej publikacji. Warto pamiętać, że ten proces czasami może się różnić i zmieniać, jednak co do zasady nigdy nie powinny być to bardzo daleko