Poukładamy Twój marketing

/
/
/
Promowanie wpisu prywatnego na LinkedIn

/Blog

Promowanie wpisu prywatnego na LinkedIn

Oliwia Stachowska
Promowanie postów prywatnych na LinkedIn – funkcja, na którą czekało wielu reklamodawców – jest już dostępna prawdopodobnie dla wszystkich kont. W tym artykule wyjaśnimy, jak promować posty prywatne na LinkedIn i odpowiemy na pytanie, dlaczego warto to w ogóle robić.

Czy da się promować posty prywatne na LinkedIn?

Do tej pory możliwe było jedynie promowanie postów opublikowanych na profilu firmowym lub tworzenie nowych kreacji (tzw. dark post). Niedawno LinkedIn dodał funkcję promowania postów prywatnych, jednak jest to możliwe tylko przez konto firmowe. Co to oznacza? Osoba, która posiada jedynie profil prywatny i nie ma dostępu Menedżera Kampanii, nie może promować swoich postów – mogą one być promowane jedynie przez pracodawcę.

Czy warto promować posty prywatne?

Na to pytanie odpowiadamy jednoznacznie „tak”! Z naszego doświadczenia wynika, że posty prywatne docierają do większej liczby użytkowników niż posty firmowe. Dodatkowo odbiorcy chętniej angażują się i dyskutują z realnymi osobami – szczególnie takimi, które znają. Ten temat opisujemy szerzej we wpisie na temat prowadzenia profilu na LinkedIn. Czasami jednak posty prywatne, podobnie jak treści na koncie firmowym, potrzebują dodatkowego płatnego wsparcia (popularnie zwanego “boostem”), jeśli chcecie, żeby dotarły do szerszego grona odbiorców. 

“LinkedIn od zawsze premiuje konta prywatne ponad firmowymi pod kątem zasięgu. Dlatego tak ważna jest spójna strategia social sellingowa pracowników – zarówno w kontekście budowania marki pracodawcy, wzmacniania zaufania, jak i sprzedaży. Teraz, dzięki możliwości płatnego promowania treści z kont osobistych, pracodawcy będą mogli jeszcze aktywniej wspierać zespół w budowaniu  wizerunku w social mediach”

– Karolina Jurgowiak, #social selling. 

Jak promować post pracownika przez Menedżer Kampanii?

  1. Wejdźcie do Menedżera Kampanii i utwórzcie nową kampanię.
  1. Nazwijcie ją, wybierzcie cel (nie wszystkie cele pozwolą promować prywatne publikacje, ale zadziałają na pewno: aktywność, świadomość) i datę rozpoczęcia, potem przejdźcie dalej.
  2. Następnie, tak jak w przypadku standardowych kampanii na LinkedIn, wybierzcie grupę odbiorców i format reklamy. Przejdźcie dalej. Pamiętajcie, że po przejściu do konfiguracji reklamy, nie ma możliwości zmiany celu kampanii i formatu reklamy. 

WAŻNE! Zwróćcie uwagę na wybór celu i formatu reklamy. Pamiętajcie, że nie każdy cel jest dostępny przy każdym formacie reklamy, a z kolei nie każdy format jest dostępny w prywatnych publikacjach (na przykład karuzela). Na początek zalecamy wybór celu Interakcje lub Świadomość, a format reklamy Pojedyncze zdjęcie.

  1. W panelu konfiguracji reklamy kliknijcie “Przeglądaj istniejącą treść”
  1. Z biblioteki treści wybierzcie opcję Pracownik i wpiszcie imię i nazwisko osoby, której treści chcecie promować.
  1. Po wybraniu pracownika pojawi się lista jego publikacji, pasująca do wybranego formatu reklamy.
  1. Po prawej stronie znajdziecie przycisk “Prośba” – po jego kliknięciu pracownik otrzyma na e-mail prośbę o możliwość promowania jego posta. Jeśli się zgodzi, włączy się możliwość promocji tej treści z konta firmowego. 
  2. Czasami ten proces może chwilę potrwać, więc uzbrójcie się w cierpliwość oraz przygotujcie się, że być może konieczne będzie odświeżenie strony.

Wskazówki od LinkedIn

  • Promowane mogą być tylko publikacje zweryfikowanych członków. Aby zostać zweryfikowanym członkiem, muszą mieć firmę jako aktywną i aktualne stanowisko pracy w swoim profilu LinkedIn.
  • Aby promować publikację pracownika, musi on mieć profil publiczny, a jego pracodawca musi być zgodny ze stroną firmową powiązaną z kontem reklamowym.
  • Osoba konfigurująca kampanię musi mieć zgodę na publikację z bezpośrednią zawartością sponsorowaną (DSC) na stronie firmowej promowanej publikacji.
  • Materiały dla pracowników ze stron prezentacji są dostępne do promowania.

Wsparcie w social sellingu

Nowa funkcja na LinkedIn, czyli promowanie postów pracowników, stanowi świetne wsparcie w strategii social sellingowej. Dzięki temu wartościowe treści publikowane przez Wasz zespół będą mogły docierać do szerszej grupy odbiorców, tym samym zwiększając świadomość Waszej marki wśród odbiorców.

5/5 - (3 votes)
Zapisz się do naszego newslettera i dowiedz się, jak budować skuteczny marketing w sieci.

    * Zgadzam się na przetwarzanie swoich danych osobowych przez eCommerce Team Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu w celu informacyjnym i marketingowym, opisanym w Polityce prywatności
    * Pole obowiązkowe

    Oliwia Stachowska

    CONTENT/SOCIAL MEDIA/CONTENT
    W wolnym czasie lubię podróżować i tworzyć rękodzieło. W eCommerce Team zajmuję się przede wszystkim prowadzeniem social mediów.
    Udostępnij ten post

    /Polecane artykuły

    Oliwia Stachowska
    Jak zrobić reklamę na Instagramie, aby nie przepalać budżetu i widzieć efekty? Tego dowiecie się z poniższego poradnika. Instagram nie tylko umożliwia dzielenie się zdjęciami i filmami, ale także oferuje możliwość promowania siebie i swojej działalności. Może to przynieść wiele korzyści, takich jak zwiększenie świadomości marki, dotarcie do nowych klientów
    eCommerce Team
    Czy wiesz, że z Instagrama korzysta w Polsce już ponad dziesięć milionów użytkowników (DataReportal)? To ogromna społeczność, do której najprawdopodobniej należy część Twoich obecnych klientów, także tych przyszłych. Jeśli jeszcze nie posiadasz firmowego konta na Instagramie, to nadszedł doskonały moment, by właśnie tam nawiązać kontakt z odbiorcami i pokazać się
    Maciej Świstoń
    Oto osiem wtyczek (pluginów) do WordPressa, które warto dodać do swojego CMS! Spis jest czysto subiektywny, zbudowany na podstawie własnego doświadczenia i potrzeb. Jedną z najważniejszych, a zarazem największych zalet platformy WordPress jest możliwość poszerzania jej funkcjonalności bez wiedzy programistycznej – poprzez dodawanie gotowych skryptów. Dzięki nim, niemal każdy może
    narzędzia SEO
    eCommerce Team
    Niezbędne w pracy każdego pozycjonera jest odpowiednie przygotowanie strategii, analiza strony, konkurencji i innych aspektów wpływających na pozycje w wynikach wyszukiwania. Z pomocą przychodzą różne narzędzia SEO. Dzięki nim w szybszy i łatwiejszy sposób można ocenić kondycję strony oraz rynek, na którym funkcjonuje przedsiębiorstwo.  W poniższym artykule przedstawimy i omówimy