ect-logo.png

Poukładamy Twój marketing

/
/
/
Promowanie wpisu prywatnego na LinkedIn

/Blog

Promowanie wpisu prywatnego na LinkedIn

Oliwia Stachowska

Promowanie postów prywatnych na LinkedIn – funkcja, na którą czekało wielu reklamodawców – jest już dostępna prawdopodobnie dla wszystkich kont. W tym artykule wyjaśnimy, jak promować posty prywatne na LinkedIn i odpowiemy na pytanie, dlaczego warto to w ogóle robić.

Czy da się promować posty prywatne na LinkedIn?

Do tej pory możliwe było jedynie promowanie postów opublikowanych na profilu firmowym lub tworzenie nowych kreacji (tzw. dark post). Niedawno LinkedIn dodał funkcję promowania postów prywatnych, jednak jest to możliwe tylko przez konto firmowe. Co to oznacza? Osoba, która posiada jedynie profil prywatny i nie ma dostępu Menedżera Kampanii, nie może promować swoich postów – mogą one być promowane jedynie przez pracodawcę.

Czy warto promować posty prywatne?

Na to pytanie odpowiadamy jednoznacznie „tak”! Z naszego doświadczenia wynika, że posty prywatne docierają do większej liczby użytkowników niż posty firmowe. Dodatkowo odbiorcy chętniej angażują się i dyskutują z realnymi osobami – szczególnie takimi, które znają. Ten temat opisujemy szerzej we wpisie na temat prowadzenia profilu na LinkedIn. Czasami jednak posty prywatne, podobnie jak treści na koncie firmowym, potrzebują dodatkowego płatnego wsparcia (popularnie zwanego “boostem”), jeśli chcecie, żeby dotarły do szerszego grona odbiorców. 

“LinkedIn od zawsze premiuje konta prywatne ponad firmowymi pod kątem zasięgu. Dlatego tak ważna jest spójna strategia social sellingowa pracowników – zarówno w kontekście budowania marki pracodawcy, wzmacniania zaufania, jak i sprzedaży. Teraz, dzięki możliwości płatnego promowania treści z kont osobistych, pracodawcy będą mogli jeszcze aktywniej wspierać zespół w budowaniu  wizerunku w social mediach”

– Karolina Jurgowiak, #social selling. 

Jak promować post pracownika przez Menedżer Kampanii?

  1. Wejdźcie do Menedżera Kampanii i utwórzcie nową kampanię.
  1. Nazwijcie ją, wybierzcie cel (nie wszystkie cele pozwolą promować prywatne publikacje, ale zadziałają na pewno: aktywność, świadomość) i datę rozpoczęcia, potem przejdźcie dalej.
  2. Następnie, tak jak w przypadku standardowych kampanii na LinkedIn, wybierzcie grupę odbiorców i format reklamy. Przejdźcie dalej. Pamiętajcie, że po przejściu do konfiguracji reklamy, nie ma możliwości zmiany celu kampanii i formatu reklamy. 

WAŻNE! Zwróćcie uwagę na wybór celu i formatu reklamy. Pamiętajcie, że nie każdy cel jest dostępny przy każdym formacie reklamy, a z kolei nie każdy format jest dostępny w prywatnych publikacjach (na przykład karuzela). Na początek zalecamy wybór celu Interakcje lub Świadomość, a format reklamy Pojedyncze zdjęcie.

  1. W panelu konfiguracji reklamy kliknijcie “Przeglądaj istniejącą treść”
  1. Z biblioteki treści wybierzcie opcję Pracownik i wpiszcie imię i nazwisko osoby, której treści chcecie promować.
  1. Po wybraniu pracownika pojawi się lista jego publikacji, pasująca do wybranego formatu reklamy.
  1. Po prawej stronie znajdziecie przycisk “Prośba” – po jego kliknięciu pracownik otrzyma na e-mail prośbę o możliwość promowania jego posta. Jeśli się zgodzi, włączy się możliwość promocji tej treści z konta firmowego. 
  2. Czasami ten proces może chwilę potrwać, więc uzbrójcie się w cierpliwość oraz przygotujcie się, że być może konieczne będzie odświeżenie strony.

Wskazówki od LinkedIn

  • Promowane mogą być tylko publikacje zweryfikowanych członków. Aby zostać zweryfikowanym członkiem, muszą mieć firmę jako aktywną i aktualne stanowisko pracy w swoim profilu LinkedIn.
  • Aby promować publikację pracownika, musi on mieć profil publiczny, a jego pracodawca musi być zgodny ze stroną firmową powiązaną z kontem reklamowym.
  • Osoba konfigurująca kampanię musi mieć zgodę na publikację z bezpośrednią zawartością sponsorowaną (DSC) na stronie firmowej promowanej publikacji.
  • Materiały dla pracowników ze stron prezentacji są dostępne do promowania.

Wsparcie w social sellingu

Nowa funkcja na LinkedIn, czyli promowanie postów pracowników, stanowi świetne wsparcie w strategii social sellingowej. Dzięki temu wartościowe treści publikowane przez Wasz zespół będą mogły docierać do szerszej grupy odbiorców, tym samym zwiększając świadomość Waszej marki wśród odbiorców.

5/5 - (3 votes)

Masz pytania?

napisz do nas

    Zgadzam się na przetwarzanie swoich danych osobowych przez eCommerce Team Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu w celach marketingowych ... * rozwiń
    Oświadczam, że zapoznałem się z zasadami przetwarzania moich danych osobowych oraz przysługującymi mi prawami ... * rozwiń

    Oliwia Stachowska

    CONTENT/SOCIAL MEDIA/CONTENT
    W wolnym czasie lubię podróżować i tworzyć rękodzieło. W eCommerce Team zajmuję się przede wszystkim prowadzeniem social mediów.
    Udostępnij ten post

    /Polecane artykuły

    Oliwia Stachowska
    Wielu sprzedawców podchodzi do Black Friday jak do okazji zwiększenia przychodów w sklepie w ostatni piątek listopada. Nie popełniajcie ich błędów – przekujcie wyniki tego sprzedażowego święta na bardziej długofalowe korzyści. Podpowiemy Wam jak! Kilka słów o Black Friday – statystyki  Black Friday – czyli Czarny Piątek – jako inicjatywa
    Małgorzata Marcinkowska
    LinkedIn to nie tylko platforma społecznościowa, ale również potężne narzędzie do budowania wizerunku i rozwoju biznesu. W dzisiejszym świecie (gdzie obecność online ma ogromne znaczenie dla sukcesu zawodowego), posiadanie profesjonalnego profilu na LinkedIn może otworzyć wiele drzwi do nowych możliwości. Oto szczegółowy przewodnik, jak go stworzyć i efektywnie zarządzać Waszą
    Oliwia Stachowska
    LinkedIn to platforma, która gromadzi przede wszystkim ludzi ze świata biznesu. Możecie na niej działać zarówno jako marka, poprzez konto firmowe, jak i poprzez swój profil osobisty. Często jednak pojawia się pytanie, na którym z nich lepiej publikować? W tym wpisie porównamy oba rodzaje kont i wyjaśnimy, kiedy warto prowadzić
    Bożena Kurzyńska
    Znacie bohatera marki Planters? Pozostając wciąż „jedną nogą” w tematyce reklam związanych z Super Bowl, nie sposób przejść obojętnie obok tej związanej z maskotką — Mr. Peanut. Poznajcie historię ponad 100 letniego orzecha, który zmartwychwstał. Brzmi jak kolejna amerykańska reklama, gdzie na każdym kroku czekają nas pościgi i wybuchy. Jednak