Rodzaje kont na LinkedIn
Na platformie LinkedIn można mieć dwa rodzaje kont: firmowe i prywatne. Warto jednak zaznaczyć, że profil firmy można założyć tylko z utworzonego już wcześniej konta prywatnego. Niektóre marki tworzą w tym celu „puste konta” – na przykład Jan Kowalski.
Profil firmowy
Ten rodzaj profilu reprezentuje Waszą firmę na tej platformie i może być zarządzany przez kilka osób z różnymi poziomami uprawnień (od administratora po moderatorów). Profil firmowy na LinkedIn:
- to miejsce, gdzie możecie udostępniać informacje o firmie, jej historii, produktach lub usługach, misji i wartościach, a także tworzyć wydarzenia.
- pozwala na promowanie Waszej marki i budowanie jej świadomości wśród użytkowników LinkedIn poprzez działania płatne. Dotyczy to zarówno treści z profilu firmy, jak i postów z kont prywatnych pracowników. Do tego konieczne jest jednak utworzenie konta reklamowego.
- umożliwia poszukiwania nowych pracowników i pracowniczek. Co prawda ogłoszenie musicie opublikować z konta prywatnego, ale możecie wybrać firmę, w imieniu której udostępnicie ofertę.
Sprawdźcie w naszym wpisie: Jak założyć profil firmy na LinkedIn?
Profil prywatny
Profil prywatny na LinkedIn to indywidualne konto użytkownika, na którym może udostępniać informacje o swoim życiu zawodowym i budować własny brand. Profil osobisty pozwala na:
- nawiązywanie bezpośrednich połączeń z innymi profesjonalistami. To miejsce, gdzie możecie budować swoją sieć kontaktów i nawiązywać relacje biznesowe.
- podkreślanie swoich umiejętności i doświadczenia zawodowego, co może pomóc w zdobywaniu nowych możliwości zawodowych.
- szukanie pracy. Możecie wysyłać aplikacje na interesujące Was stanowiska, a jeśli skorzystacie z opcji “open to work”, staniecie się widoczni dla rekruterów, którzy mogą pisać do Was z konkretnymi ofertami pracy;
- korzystanie z Sales Navigatora, czyli płatnego narzędzia do sprzedaży B2B. Umożliwia on użytkownikom lepsze targetowanie, śledzenie i budowanie relacji z potencjalnymi klientami.
Profil firmowy a prywatny – który z nich warto prowadzić?
Mimo że oba profile działają w symbiozie, to większymi zasięgami i zainteresowaniem cieszą się zwykle konta prywatne. Dlaczego? Większość z nas woli wchodzić w interakcje z człowiekiem, a nie firmą. To przekłada się na większą liczbę reakcji, komentarzy – a tym samym lepszy zasięg. Dodatkowo profil ze zdjęciem zawsze będzie bardziej wiarygodny niż firmowe logo.
Przykłady podobnych działań na profilu firmowym i prywatnym – porównanie i wyniki
Wszystkie rozwiązania polecane naszym klientom, zawsze testujemy wewnętrznie. Aby sprawdzić, który profil przynosi lepsze efekty, opublikowaliśmy dwa posty na ten sam temat na dwóch profilach. Najpierw na firmowym, a następnie nasi specjaliści wrzucili je na swoje konta prywatne. Efekty przedstawiamy poniżej:
Post o darmowym audycie SoMe
Ten post na profilu prywatnym, który ma 1865 obserwujących zebrał 59 reakcji i 1502 wyświetleń
Z kolei post firmowy na ten sam temat, przy 1212 obserwujących zebrał 351 wyświetleń i 9 reakcji.
Oznacza to, że profil prywatny miał większe wyświetlenia o niemal 328% i więcej reakcji o 555%. W tym przypadku jednak dużą rolę odgrywa grafika. Na profilu prywatnym zostało wykorzystane zdjęcie z twarzą, które na LinkedIn zawsze przynosi lepsze zasięgi. Dlatego następnym razem porównaliśmy publikację na ten sam temat, z tymi samymi zdjęciami.
Wdrożenie strony u klienta
Publikacja o wdrożeniu nowej strony dla klienta, na profilu prywatnym (786 obserwujących) zebrała 1127 wyświetleń i 22 reakcje.
Z kolei post na ten sam temat, opublikowany na naszym profilu firmowym, zdobył 490 wyświetleń i 10 reakcji.
Na profilu prywatnym udało się zatem uzyskać zasięg wyższy o przeszło 130% i o 120% więcej reakcji w porównaniu do konta firmowego.
Czy warto prowadzić tylko konto osobiste?
Teraz zapewne zastanawiacie się, czy w ogóle warto zakładać konto firmowe, skoro to posty z profilu prywatnego cieszą się lepszymi efektami. My odpowiadamy: tak, warto! Przede wszystkim dlatego, że oba te konta pełnią zupełnie inne funkcje (odsyłamy do pierwszego akapitu). Kolejną istotną kwestią jest to, że konto osobiste nie powinno służyć jedynie do promowania usług czy produktów Waszej firmy lub firmy, w której pracujecie. Na swoim koncie możecie publikować treści związane z Waszym życiem zawodowym, rozwojem kompetencji czy nawet hobby – a tym samym budować markę osobistą. Na profilu firmowym powinniście z kolei publikować informacje związane z ofertą bądź budować wizerunek eksperta lub prowadzić działania employee brandingowe. Dlatego też najlepszym i najskuteczniejszym działaniem, będzie publikowanie wartościowych treści na obu profilach oraz stosowanie dobrych praktyk na LinkedIn.