Dlaczego warto założyć konto na LinkedInie?
LinkedIn to medium społecznościowe o biznesowym charakterze. Posiadanie konta na tej platformie umożliwia efektywne prezentowanie doświadczenia i umiejętności w formie cyfrowego CV, a tym samym pokazanie się w roli eksperta. Po drugie, LinkedIn to miejsce, gdzie możecie nawiązać relacje z innymi profesjonalistami z Waszej branży, co może otworzyć przed Wami drzwi do nowych możliwości. Grupa docelowa na LinkedIn jest różnorodna – od studentów i absolwentów, przez menedżerów średniego szczebla, aż po dyrektorów generalnych i inwestorów. Więcej o grupach docelowych w social mediach piszemy tutaj.
Z kolei posiadanie konta firmowego na LinkedIn to doskonały sposób na zwiększenie widoczności i wiarygodności Waszej firmy w środowisku profesjonalistów. Platforma ta nie tylko umożliwia prezentację oferty, ale również pozwala na interakcję z potencjalnymi klientami, partnerami i pracownikami. Dzięki funkcjom analitycznym możecie monitorować efektywność swoich działań i dostosowywać strategię marketingową w czasie rzeczywistym. Co więcej, LinkedIn jest idealnym miejscem do dzielenia się wartościową treścią i wiedzą branżową, co buduje pozytywny wizerunek firmy i przyciąga zainteresowanie.
Symbioza pomiędzy profilem osobistym a firmowym na LinkedIn
Przede wszystkim musicie wiedzieć, że zarówno LinkedIn jako platforma, jak i jej odbiorcy preferują czytanie treści profili prywatnych. Niezaprzeczalnie stanowią one podstawę działalności w tym serwisie. Dla Was, jako publikujących oznacza to, że treści udostępniane z profili prywatnych będą cieszyć się większym zaangażowaniem, ponieważ:
- algorytm traktuje je priorytetowo,
- odbiorcy chętniej angażują się i dyskutują z realnymi osobami – szczególnie takimi, które znają.
Nie oznacza to jednak, że profil firmowy nie ma racji bytu. Warto sprytnie połączyć przewagę profili prywatnych z istnieniem i chęcią promowania profilu firmowego.
Jak połączyć prowadzenie profilu firmowego z osobistym?
- Należy aktywnie komentować, reagować na treści publikowane przez profil firmowy z konta prywatnego, szczególnie w pierwszych kilkunastu minutach po publikacji. To sygnał dla algorytmu “ta treść jest wartościowa, warto ją pokazywać większej liczbie odbiorców”.
- Warto stymulować dyskusję z odbiorcami i odpowiadać na pojawiające się komentarze – ludzie chętniej rozmawiają z drugim człowiekiem niż firmą.
- Warto promować inicjatywy realizowane przez firmę na swoim prywatnym profilu, np. nową ofertę, akcję promocyjną, treści na blogu.
Inne kwestie, które wpływają na zasięg i wyniki postów na profilach LinkedIn
Linki zewnętrzne
Jeśli w poście linkujemy do innej strony, np. bloga, artykułu, strony ofertowej, zasięg zawsze będzie trochę niższy, niż w przypadku postów bez linku. LinkedIn tym działaniem chce zatrzymać użytkowników “wewnątrz” serwisu. Oczywiście linkowanie do bloga czy oferty też jest istotne i to social media mają służyć naszym celom, nie na odwrót, jednak trzeba liczyć się z tym, że zasięgi mogą być niższe.
Brak reakcji pod oznaczeniami
Jak wspominaliśmy, komentarze poprawiają zasięg postów. W przypadku kiedy oznaczymy daną osobę w poście, brak reakcji z jej strony (tj. polubienia, komentarza) wiąże się z obcięciem zasięgu. Taką sytuację LinkedIn interpretuje tak: “Ta treść jest bardzo niskiej jakości, skoro osoby oznaczone w niej nie reagują na nią”. Dlatego tak ważny jest komentarz pracowników (jeśli są oni oznaczeni w publikacji), a także prośba do partnerów, osób oznaczonych, aby ten komentarz pozostawiły. Warto ten aspekt uwzględniać już na początku ustaleń danej współpracy/promocji.
Zobaczcie, jaka jest różnica w zasięgu posta, jeśli pojawią się pod nim jedynie dwa komentarze lub żaden.
2 komentarze:
Brak komentarzy:
Jak zwiększać liczbę obserwujących – dobre praktyki na LinkedIn
Jest kilka działań, które możecie wdrożyć, aby spróbować zwiększyć liczbę obserwujących:
- zapraszanie do obserwowania osób ze swojej sieci kontaktów, także współpracowników,
- dodanie zdania zawierającego korzyść w miejscach, gdzie linkujecie do profilu na LinkedInie, np. w stopce strony bądź newslettera. Przykładowe zdanie: “Jeśli chcesz poszerzać swoją wiedzę z tematu X, zaobserwuj nasz profil na LinkedInie”,
- zachęcanie klientów do zostawienia obserwacji, np. w mailu po dokonaniu zakupu, również przedstawiając jakąś korzyść z pozostawienia obserwacji,
- dodawanie skrótu opublikowanych treści do newslettera.
Pamiętajcie o dostępności
Jeśli mówimy o dobrych praktykach na LinkedInie, z pewnością należy wspomnieć o dbaniu o dostępność. Dzięki temu wszyscy będą mogli się zapoznać z publikowanymi przez Was treściami – bez wyjątków. Więcej o tym, jak tworzyć dostępne posty piszemy tutaj.
Regularność w prowadzeniu profilu na LinkedIn
Mimo że zalecanych działań dotyczących aktywności na LinkedInie jest sporo, zdecydowanie warto je wdrożyć. Gwarantujemy, że przy zachowaniu regularności przyniosą one efekty. A jeśli potrzebujecie wsparcie przy prowadzeniu profilu na LinkedInie, zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą.