Konto firmowe – Instagram daje więcej możliwości
Nie jesteś pewny/a, czy warto zacząć promować swoje usługi na Instagramie? Zapoznaj się z dostępnymi tam możliwościami. Wybraliśmy kilka najważniejszych, które szybko powinny Cię przekonać.
- Statystyki. Wszyscy je kochamy. To idealny sposób na to, by sprawdzić, do kogo docierają nasze komunikaty, kto najczęściej wybiera nasze produkty i co najlepiej zachęca do zakupu. Konto firmowe daje możliwość sprawdzenia nawet tego, w jakich godzinach aktywność użytkowników jest wzmożona. Poznawanie statystyk daje nam idealną okazję, by poznać różnorodne preferencje odbiorców i dopasować do nich nasze publikacje.
- Reklama. Posiadanie konta firmowego pozwala na promowanie postów, by mogły dotrzeć do większej liczby użytkowników. Treści sponsorowane mogą być wyświetlane zarówno w aktualnościach, jak i na Instagram Stories, a ich publikowanie jest proste i może zapewnić doskonałe efekty.
- Szybki kontakt. Firmy korzystające z Instagrama mogą dodać na swoich profilach pola adresu, a także przyciski kontaktu. To zdecydowanie ułatwi obecnym i nowym klientom dotarcie np. na stronę internetową Twojego sklepu czy przesłanie wiadomości z konkretnym pytaniem. Posiadanie konta firmowego pozwoli Ci także na zarządzanie tymi wiadomościami, dzięki opcji filtrowania, oflagowania czy ustawienia szablonu szybkiej odpowiedzi. To bardzo przydatne narzędzia, pozwalające Ci zaoszczędzić czas i nawiązywać lepsze relacje z klientami.



Instagram – konto firmowe a prywatne
Te dwie opcje najlepiej rozdzielić. Jeśli prowadzisz firmę, zadbaj o to, by posiadała swoje odrębne konto. Pamiętaj, że dla Twoich klientów ważna jest oferta, którą dla nich przygotowałeś/aś, a niekoniecznie zdjęcia z Twoich ostatnich wakacji. Chociaż to na pewno zależy od rodzaju działalności, którą prowadzisz. W większości przypadków warto jednak rozróżnić te dwie sfery i stworzyć osobne konto dla swojego biznesu.
Instagram firmowy – jak założyć?
Na początek najważniejsze – aplikacja Instagram. Pobierzesz ją z Google Play (Android) lub sklepu App Store (iOS). Aby utworzyć konto firmowe potrzebujesz konta osobistego. Wybierz dla niego odpowiednią nazwę i bezpieczne (!) hasło. Po zakończeniu rejestracji możesz zmienić jego ustawienia, by w kilku krokach stało się Twoim kontem firmowym:
- W prawym dolnym roku naciśnij ikonkę, która przeniesie Cię do Twojego profilu.
- Wybierz menu (trzy poziome kreseczki w prawym górnym rogu), i wejdź w Ustawienia.
- Odszukaj opcję Konto.
- Tutaj kliknij: Przejdź na konto profesjonalne.



- Po potwierdzeniu utworzenia konta firmowego, Instagram poprosi Cię o wybranie kategorii, która najlepiej pasuje do rodzaju prowadzonej działalności. Możesz od razu zaznaczyć, czy chcesz, aby ta kategoria była wyświetlona na Twoim profilu.


- Jeśli posiadasz już profil swojej marki na Facebooku, w następnym kroku możesz połączyć go z nowym kontem na Instagramie. Jeśli na razie planujesz założenie firmowego konta na Facebooku, tutaj przeczytasz, jak to zrobić. Dzięki połączeniu obu kont w menedżerze firmy, zwanym również Meta Business Suite możesz z poziomu przeglądarki na komputerze publikować posty jednocześnie na Facebooku i na Instagramie.
Gotowe! Teraz możesz uzupełnić swój profil, umieścić na nim najważniejsze informacje i rozpocząć publikowanie treści, które przyciągną do Ciebie nowych odbiorców. Aplikacja sugeruje zaproszenie znajomych do zaobserwowania nowego profilu i zachęca do przedstawienia swoich usług.
Konto biznesowe – Instagram kopalnią informacji
W dostępnych opcjach zobaczysz wspomniane statystyki oraz narzędzia reklamowe. Dane pozwolą Ci sprawdzić, do ilu użytkowników dotarły Twoje wpisy, z jakich krajów pochodzą, a także to, jaka część zaangażowanych osób to kobiety, a jaką grupę stanowią mężczyźni. Instagram pokaże Ci, ile osób, które zareagowały na Twoją aktywność, już obserwuje Twój profil. Dowiesz się, które posty, rolki, filmy, relacje i transmisje na żywo były najczęściej wyświetlanymi i najchętniej komentowanymi czy polubionymi. Wszystkie te informacje będą dla Ciebie wyświetlane, kiedy na Twoim profilu pojawi się więcej niż 100 odbiorców.



Instagram – konto profesjonalne dla reklam
Wyświetlane statystyki to niezwykle cenne informacje, które pozwolą Ci na dotarcie do większej liczby użytkowników i dopasowanie komunikatów do ich upodobań. Aplikacja da Ci możliwość szybkiego przygotowania reklamy, a dzięki dostępnym narzędziom dopasujesz sponsorowane treści tak, by dotarły do osób, które mogą zainteresować się Twoją usługą lub produktem. Możesz np. ustawić przedział wiekowy, zróżnicowany w zależności od kraju, w którym reklama dotrze do użytkowników. Opcji jest oczywiście wiele.
Pamiętaj jednak, że promowanie swoich treści z poziomu aplikacji nie daje Ci takich możliwości, jak reklamy ustawiane z poziomu menedżera reklam. Szczególnie, jeśli chcesz utworzyć na Instagramie kampanię, której celem będzie dokonanie zakupu w witrynie internetowej sklepu. Chcesz prowadzić właśnie takie działania? Jeśli tak, a nie czujesz się na siłach, żeby korzystać z tak zaawansowanych narzędzi – skontaktuj się z nami.

Pierwsze kroki na firmowym Instagramie
Pamiętaj o tym, że jeśli chcesz przyciągnąć odbiorców, musisz zrobić dobre pierwsze wrażenie. Zadbaj o identyfikację wizualną i przyjazne dla oka grafiki. Wybierz dobre zdjęcie profilowe, dopasowane do Twojej firmy. Utwórz krótki opis, który zachęci do zapoznania się z ofertą i przejścia na stronę internetową sklepu. Jeśli chcesz zaprosić klientów do jakiegoś stacjonarnego miejsca, dodaj lokalizację, by ułatwić im dotarcie oraz dane kontaktowe. Upewnisz ich w przekonaniu, że jesteś otwarty/a na rozmowę i dbasz o dobro swoich klientów.
To wszystko! Pozostaje już tylko stworzyć przemyślaną strategię promocji marki na Instagramie i można zdobywać nowych klientów. Jestem przekonana, że dobrze prowadzone media społecznościowe to duży krok do osiągnięcia biznesowego sukcesu!