Poukładamy Twój marketing

/
/
/
Jak założyć konto firmowe na Instagramie?

/Blog

Jak założyć konto firmowe na Instagramie?

eCommerce Team
Czy wiesz, że z Instagrama korzysta w Polsce już ponad dziesięć milionów użytkowników (DataReportal)? To ogromna społeczność, do której najprawdopodobniej należy część Twoich obecnych klientów, także tych przyszłych. Jeśli jeszcze nie posiadasz firmowego konta na Instagramie, to nadszedł doskonały moment, by właśnie tam nawiązać kontakt z odbiorcami i pokazać się im z jak najlepszej strony.
Jak założyć konto firmowe na Instagramie?

Konto firmowe – Instagram daje więcej możliwości

Nie jesteś pewny/a, czy warto zacząć promować swoje usługi na Instagramie? Zapoznaj się z dostępnymi tam możliwościami. Wybraliśmy kilka najważniejszych, które szybko powinny Cię przekonać.

  1. Statystyki. Wszyscy je kochamy. To idealny sposób na to, by sprawdzić, do kogo docierają nasze komunikaty, kto najczęściej wybiera nasze produkty i co najlepiej zachęca do zakupu. Konto firmowe daje możliwość sprawdzenia nawet tego, w jakich godzinach aktywność użytkowników jest wzmożona. Poznawanie statystyk daje nam idealną okazję, by poznać różnorodne preferencje odbiorców i dopasować do nich nasze publikacje.
  2. Reklama. Posiadanie konta firmowego pozwala na promowanie postów, by mogły dotrzeć do większej liczby użytkowników. Treści sponsorowane mogą być wyświetlane zarówno w aktualnościach, jak i na Instagram Stories, a ich publikowanie jest proste i może zapewnić doskonałe efekty.
  3. Szybki kontakt. Firmy korzystające z Instagrama mogą dodać na swoich profilach pola adresu, a także przyciski kontaktu. To zdecydowanie ułatwi obecnym i nowym klientom dotarcie np. na stronę internetową Twojego sklepu czy przesłanie wiadomości z konkretnym pytaniem. Posiadanie konta firmowego pozwoli Ci także na zarządzanie tymi wiadomościami, dzięki opcji filtrowania, oflagowania czy ustawienia szablonu szybkiej odpowiedzi. To bardzo przydatne narzędzia, pozwalające Ci zaoszczędzić czas i nawiązywać lepsze relacje z klientami.
Konto firmowe na Instagramie - zalety
dotrzyj do większej liczby osób poprzez konto firmowe na instagramie
konto firmowe na instagramie - nowe opcje kontaków

Instagram – konto firmowe a prywatne

Te dwie opcje najlepiej rozdzielić. Jeśli prowadzisz firmę, zadbaj o to, by posiadała swoje odrębne konto. Pamiętaj, że dla Twoich klientów ważna jest oferta, którą dla nich przygotowałeś/aś, a niekoniecznie zdjęcia z Twoich ostatnich wakacji. Chociaż to na pewno zależy od rodzaju działalności, którą prowadzisz. W większości przypadków warto jednak rozróżnić te dwie sfery i stworzyć osobne konto dla swojego biznesu.

Instagram firmowy – jak założyć?

Na początek najważniejsze – aplikacja Instagram. Pobierzesz ją z Google Play (Android) lub sklepu App Store (iOS). Aby utworzyć konto firmowe potrzebujesz konta osobistego. Wybierz dla niego odpowiednią nazwę i bezpieczne (!) hasło. Po zakończeniu rejestracji możesz zmienić jego ustawienia, by w kilku krokach stało się Twoim kontem firmowym:

  1. W prawym dolnym roku naciśnij ikonkę, która przeniesie Cię do Twojego profilu.
  2. Wybierz menu (trzy poziome kreseczki w prawym górnym rogu), i wejdź w Ustawienia.
  3. Odszukaj opcję Konto.
  4. Tutaj kliknij: Przejdź na konto profesjonalne.
zakładanie konta firmowego na instagramie krok 1
zakładanie konta firmowego na instagramie krok 2
zakładanie konta firmowego na instagramie krok 3
  1. Po potwierdzeniu utworzenia konta firmowego, Instagram poprosi Cię o wybranie kategorii, która najlepiej pasuje do rodzaju prowadzonej działalności. Możesz od razu zaznaczyć, czy chcesz, aby ta kategoria była wyświetlona na Twoim profilu. 
kategoria konta firmowego na instagramie
łączenie konta na instagramie z facebookiem
  1. Jeśli posiadasz już profil swojej marki na Facebooku, w następnym kroku możesz połączyć go z nowym kontem na Instagramie. Jeśli na razie planujesz założenie firmowego konta na Facebooku, tutaj przeczytasz, jak to zrobić. Dzięki połączeniu obu kont w menedżerze firmy, zwanym również Meta Business Suite możesz z poziomu przeglądarki na komputerze publikować posty jednocześnie na Facebooku i na Instagramie.

Gotowe! Teraz możesz uzupełnić swój profil, umieścić na nim najważniejsze informacje i rozpocząć publikowanie treści, które przyciągną do Ciebie nowych odbiorców. Aplikacja sugeruje zaproszenie znajomych do zaobserwowania nowego profilu i zachęca do przedstawienia swoich usług.

Konto biznesowe – Instagram kopalnią informacji

W dostępnych opcjach zobaczysz wspomniane statystyki oraz narzędzia reklamowe. Dane pozwolą Ci sprawdzić, do ilu użytkowników dotarły Twoje wpisy, z jakich krajów pochodzą, a także to, jaka część zaangażowanych osób to kobiety, a jaką grupę stanowią mężczyźni. Instagram pokaże Ci, ile osób, które zareagowały na Twoją aktywność, już obserwuje Twój profil. Dowiesz się, które posty, rolki, filmy, relacje i transmisje na żywo były najczęściej wyświetlanymi i najchętniej komentowanymi czy polubionymi. Wszystkie te informacje będą dla Ciebie wyświetlane, kiedy na Twoim profilu pojawi się więcej niż 100 odbiorców.

konto biznesowe Instagram narzędzia
konto biznesowe Instagram analiza aktywności
konto biznesowe Instagram zarządzanie reklamami

Instagram – konto profesjonalne dla reklam

Wyświetlane statystyki to niezwykle cenne informacje, które pozwolą Ci na dotarcie do większej  liczby użytkowników i dopasowanie komunikatów do ich upodobań. Aplikacja da Ci możliwość szybkiego przygotowania reklamy, a dzięki dostępnym narzędziom dopasujesz sponsorowane treści tak, by dotarły do osób, które mogą zainteresować się Twoją usługą lub produktem. Możesz np. ustawić przedział wiekowy, zróżnicowany w zależności od kraju, w którym reklama dotrze do użytkowników. Opcji jest oczywiście wiele.

Pamiętaj jednak, że promowanie swoich treści z poziomu aplikacji nie daje Ci takich możliwości, jak reklamy ustawiane z poziomu menedżera reklam. Szczególnie, jeśli chcesz utworzyć na Instagramie kampanię, której celem będzie dokonanie zakupu w witrynie internetowej sklepu. Chcesz prowadzić właśnie takie działania? Jeśli tak, a nie czujesz się na siłach, żeby korzystać z tak zaawansowanych narzędzi – skontaktuj się z nami.

Pierwsze kroki na firmowym Instagramie

Pamiętaj o tym, że jeśli chcesz przyciągnąć odbiorców, musisz zrobić dobre pierwsze wrażenie. Zadbaj o identyfikację wizualną i przyjazne dla oka grafiki. Wybierz dobre zdjęcie profilowe, dopasowane do Twojej firmy. Utwórz krótki opis, który zachęci do zapoznania się z ofertą i przejścia na stronę internetową sklepu. Jeśli chcesz zaprosić klientów do jakiegoś stacjonarnego miejsca, dodaj lokalizację, by ułatwić im dotarcie oraz dane kontaktowe. Upewnisz ich w przekonaniu, że jesteś otwarty/a na rozmowę i dbasz o dobro swoich klientów.

To wszystko! Pozostaje już tylko stworzyć przemyślaną strategię promocji marki na Instagramie i można zdobywać nowych klientów. Jestem przekonana, że dobrze prowadzone media społecznościowe to duży krok do osiągnięcia biznesowego sukcesu! 

5/5 - (3 votes)
Zapisz się do naszego newslettera i dowiedz się, jak budować skuteczny marketing w sieci.

    * Zgadzam się na przetwarzanie swoich danych osobowych przez eCommerce Team Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu w celu informacyjnym i marketingowym, opisanym w Polityce prywatności
    * Pole obowiązkowe

    eCommerce Team

    Udostępnij ten post

    /Polecane artykuły

    Maciej Świstoń
    Zrozumienie i budowa własnej marki osobistej – czyli personal brandingu – jest procesem, który wymaga czasu, zaangażowania i strategicznego myślenia. Zadanie to może wydawać się skomplikowane, jednak jest absolutnie wykonalne i przede wszystkim niezwykle wartościowe. W tym poradniku przedstawimy Wam praktyczne kroki, które pozwolą na skuteczne zarządzanie marką osobistą. Czym
    Maciej Świstoń
    Raport Nielsena (The Nielsen Total Audience Report Hub) potwierdza, że w obecnych czasach ludzie są przesyceni informacjami, więc szukają mediów, które pomogą im wyselekcjonować najważniejsze treści. Dlatego każdy specjalista i specjalistka zajmujący się contentem powinni zawsze być na bieżąco i tworzyć treści w odpowiednim kontekście oraz formie. Kluczową kwestią jest
    Tomasz Kaczmarek
    Czym jest Consent Mode 2.0 GCM (Google Consent Mode) to nic innego jak kolejna wersja „googlowskiego” narzędzia zarządzania zgodą na przetwarzanie plików cookies. Jest ona dostosowana do nowego prawodawstwa i cały mechanizm powinien był zostać wdrożony w 2024 roku (z datami i ich zmianami bywa tak różnie, że pozwoliliśmy sobie
    Ola Andrzejak
    Instagram reels to doskonałe narzędzie do budowania marki osobistej, angażowania społeczności i docierania do nowych użytkowników. Nawet jeśli nie chcecie wypowiadać się przed kamerą, nadal możecie tworzyć atrakcyjne i skuteczne rolki. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek!