ect-logo.png

Poukładamy Twój marketing

/
/
/
Narzędzia do utrzymania regularności publikacji + darmowy terminarz do pobrania

/Blog

Narzędzia do utrzymania regularności publikacji + darmowy terminarz do pobrania

Maciej Świstoń

W dzisiejszych czasach, kiedy media społecznościowe stały się nieodłącznym elementem strategii marketingowej, regularność publikacji jest kluczem do sukcesu. Według badań przeprowadzonych przez CoSchedule, marki, które publikują treści regularnie, osiągają o najlepsze rezultaty, co przekłada się na większą widoczność w sieci [1]. Ale jak utrzymać tę regularność szczególnie, kiedy prowadząc biznes trudno o czas na zarządzanie social mediami? Odpowiedź jest prosta: z pomocą odpowiednich narzędzi.

Narzędzia do planowania treści

Narzędzia do planowania treści, takie jak Hootsuite czy Buffer, pozwalają na tworzenie harmonogramu publikacji, co jest niezwykle przydatne w utrzymaniu regularności. Możemy zaplanować posty na cały tydzień, miesiąc, a nawet na cały rok. Co więcej, te narzędzia oferują również funkcje analizy, które pomagają zrozumieć, jakie posty są najbardziej angażujące dla naszej publiczności [2].

Sprawdź też – za darmo!
zapisz się do newslettera, aby otrzymać darmowy kalendarz contentowy!

    Zgadzam się na przetwarzanie swoich danych osobowych przez eCommerce Team Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu w celach marketingowych ... * rozwiń
    Oświadczam, że zapoznałem się z zasadami przetwarzania moich danych osobowych oraz przysługującymi mi prawami ... * rozwiń
    * Pole obowiązkowe

    Jakie narzędzia polecamy do wprowadzania automatyzacji w social mediach

    Automatyzacja jest kolejnym kluczem do utrzymania regularności. Narzędzia takie jak Sprout Social czy Zoho Social pozwalają na automatyczne publikowanie postów w zaplanowanych terminach. Dzięki temu, nawet jeśli jesteśmy poza biurem, nasze media społecznościowe nadal będą aktywne [3].

    Jeżeli nie potrzebujecie aż takiej automatyzacji, a w zupełności wystarczą wam powiadomienia – wystarczy korzystać z Trello bądź Monday. Są to organizujące pracę narzędzia, które pozwolą “przypiąć” daty do konkretnych treści i otrzymywać spersonalizowane notyfikacje, że – na przykład – gdzieś zbliża się termin publikacji. Z doświadczenia wiemy, że to po prostu działa. 

    Monitorowanie i analiza

    Regularność publikacji to jedno, ale czy nasze posty są skuteczne? Narzędzia do monitoringu i analizy – takie jak Brand24 czy SentiOne – pomagają nam zrozumieć, jak nasza publiczność reaguje na nasze posty. Dzięki temu możemy dostosować naszą strategię i tworzyć treści, które są najbardziej angażujące [4].

    Warto jednak wspomnieć, że nieocenionym wsparciem są też aplikacje mobilne. Brand24 na telefonie, Menedżer Firmy Facebooka czy aplikacja LinkedIn – te narzędzia pozwalają na błyskawiczną reakcję. Jeżeli widzicie w autobusie kogoś z telefonem w ręku, to istnieje spore prawdopodobieństwo, że akurat patrzycie na kogoś, będącego w pracy. 

    “Praca w social mediach to coś więcej niż praca – to styl życia. Zarządzanie mediami społecznościowymi nie mieści się w harmonogramie od 9 do 17. Zadania menedżera mediów społecznościowych obejmują szybkie odpowiadanie na rozmowy między konsumentami a marką, definiowanie tonu, jaki marka będzie przyjmować we wszystkich swoich postach” – pozwoliłem sobie to wziąć w cytat, jako autor i polecić bardzo ciekawy artykuł “The ugly truth about being a social media manager”. 

    Narzędzia, które pomogą Wam z kreacją treści

    Tworzenie atrakcyjnych treści jest kluczowe dla sukcesu w mediach społecznościowych. Narzędzia takie jak Canva czy Adobe Spark pozwalają na tworzenie profesjonalnie wyglądających grafik, które z pewnością przyciągną uwagę naszej publiczności [5]. Są to proste programy, które upłynniają pracę i znacznie ją przyspieszają. W tym miejscu warto polecić jeszcze trochę rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję i to zarówno w kontekście grafiki jak i tekstu. 

    • ChatGPT: to model języka opracowany przez OpenAI, który wykorzystuje sztuczną inteligencję do generowania ludzko brzmiących tekstów. Może być używany do tworzenia treści na media społecznościowe, blogi, e-maile i wiele innych.
    • Narrato: to narzędzie AI pomaga w tworzeniu treści, oferując funkcje takie jak generowanie pomysłów na treści, tworzenie szkiców artykułów i wiele innych.
    • Canva: to popularne narzędzie do projektowania grafik wykorzystuje AI do sugerowania układów, kolorów i innych elementów projektu, co ułatwia tworzenie atrakcyjnych grafik.
    • Adobe Sensei: to narzędzie AI od Adobe pomaga w automatyzacji procesów projektowych, takich jak wybór kolorów, skalowanie obrazów i wiele innych.
    • Copy.ai: to narzędzie AI pomaga w tworzeniu treści, generując pomysły na posty na blogach, posty na media społecznościowe, linie tematyczne e-maili i wiele innych.

    Zarządzanie społecznością

    Regularność publikacji to nie tylko regularne posty, ale także regularne interakcje z naszą społecznością. Narzędzia do zarządzania społecznością, takie jak Agorapulse czy NapoleonCat, pozwalają na łatwe śledzenie i odpowiadanie na komentarze, wiadomości prywatne i inne interakcje z naszą społecznością [6]. Choć tutaj nieocenione będą również aplikacje mobilne dla wykorzystywanych mediów społecznościowych oraz ciężka praca.

    Jak utrzymać regularność publikacji w social media?

    Podsumowując, utrzymanie regularności publikacji w mediach społecznościowych jest kluczowe dla sukcesu naszej strategii marketingowej. Dzięki odpowiednim narzędziom, takim jak te wymienione powyżej, możemy łatwo utrzymać tę regularność, tworzyć atrakcyjne treści i skutecznie zarządzać naszą społecznością.

    Utrzymanie regularności publikacji w mediach społecznościowych jest kluczowe dla budowania zaangażowanej społeczności i zwiększania widoczności marki. Pierwszym krokiem jest stworzenie harmonogramu publikacji, który określa, kiedy i jak często będziemy publikować treści. Narzędzia do zarządzania mediami społecznościowymi, takie jak Buffer czy Hootsuite, mogą pomóc w planowaniu i automatyzacji tego procesu.

    Ważne jest również monitorowanie wyników i dostosowywanie strategii w oparciu o uzyskane dane. Narzędzia analityczne, takie jak Brand24 czy Google Analytics, mogą dostarczyć cennych informacji na temat tego, które posty są najbardziej angażujące dla naszej publiczności. Pamiętajmy również o tworzeniu atrakcyjnych i wartościowych treści, które przyciągną i zainteresują naszą publiczność. Narzędzia AI, takie jak ChatGPT czy Copy.ai, mogą pomóc w generowaniu pomysłów na treści i tworzeniu angażujących postów.

    Źródła:

    [1] CoSchedule, „The Best Times To Post On Social Media According To 25 Studies” (Najlepsze momenty do publikacji w mediach społecznościowych według 25 badań)

    [2] https://www.beeffective.pl/dobrze-zaplanowana-komunikacja/

    [3] https://business.trustedshops.pl/blog/planowanie-postow-social-media

    [4] https://hotelkossak.pl/biznes/baza-wiedzy/narzedzia-ulatwiajace-publikacje-postow-w-social-media

    [5] https://napoleoncat.com/pl/blog/narzedzia-social-media-marketing/

    [6] https://cyrekdigital.com/pl/baza-wiedzy/monitoring-social-media/

    Oceń wpis

    Maciej Świstoń

    CONTENT HUB LEADER/SOCIAL MEDIA
    Interesuję się tematyką video i technologią. Tworzę strony WWW, a po godzinach fotografuję i wykładam na UAM. Nowinki to moja specjalność. W eCommerce Team zajmuję się tworzeniem treści.
    Udostępnij ten post

    /Polecane artykuły

    Oliwia Stachowska
    LinkedIn to platforma, która gromadzi przede wszystkim ludzi ze świata biznesu. Możecie na niej działać zarówno jako marka, poprzez konto firmowe, jak i poprzez swój profil osobisty. Często jednak pojawia się pytanie, na którym z nich lepiej publikować? W tym wpisie porównamy oba rodzaje kont i wyjaśnimy, kiedy warto prowadzić
    Maciej Świstoń
    Stworzyliście już przynajmniej zarys waszej strategii komunikacji i wiecie, o czym chcecie pisać, w jaki sposób oraz do kogo. Teraz stoicie przed decyzją o konkretnych kanałach komunikacji? Przygotowaliśmy artykuł, w którym pomożemy wybrać konkretne social media, które najlepiej wpiszą się w Wasze potrzeby, zasoby, strategię i będę maksymalnie bliskie Waszym
    Maciej Świstoń
    Tworzenie atrakcyjnych treści w mediach społecznościowych jest niezwykle ważne, jeśli chcemy budować rozpoznawalność swojej marki w internecie. Kreatywny sposób komunikacji z odbiorcami wykorzystywany jest w szczególności na Instagramie, gdzie od dłuższego czasu popularnością cieszą się rolki.  Dynamiczne, krótkie filmy odtwarzane w pętli nie tylko angażują widza, ale pozwalają w szybki
    Karolina Jurgowiak
    Google ogłosiło, że wraz z końcem 2022 roku skończy się pewna epoka internetu. Firma zaprzestanie stosowania plików cookie stron trzecich (third party cookies) w przeglądarce Chrome. O co chodzi z cookiegeddonem i co to znaczy dla Twojej firmy? Wszystkiego dowiesz się niżej! Czym są ciasteczka (plikie cookies)? Pliki cookies to