Poukładamy Twój marketing

/
/
/
Pozycjonowanie lokalne – na czym polega i jak robić local SEO

/Blog

Pozycjonowanie lokalne – na czym polega i jak robić local SEO

/SEO/
Oliwia Stachowska
Jeśli prowadzicie lokalny biznes, to koniecznie musicie przeczytać poniższy artykuł. Wyjaśniamy w nim, czym jest pozycjonowanie lokalne strony, local SEO i jak je wdrożyć w Waszym serwisie, aby zwiększyć w nim ruch, a tym samym liczbę klientów. 
local seo miniatura

Pozycjonowanie lokalne – co to?

Pozycjonowanie lokalne czy też local SEO to działania zwiększające widoczność strony, aby pokazywała się użytkownikom wyszukującym konkretne usługi czy produkty w danym obszarze geograficznym. Przykład: jeżeli prowadzicie salon fryzjerski w Szczecinie, chcecie, aby osoby szukające „fryzjer Szczecin” zobaczyły Waszą stronę jako pierwszą w wynikach wyszukiwania. 

Dlaczego warto zainteresować się lokalnym SEO?

Jeśli prowadzicie lokalną firmę, możliwe że już pozycjonujecie swoją stronę w wynikach wyszukiwania i zastanawiacie się, czy w Waszym przypadku przejście z ogólnego SEO na SEO lokalne ma sens. My odpowiadamy: jak najbardziej! A oto kilka powodów, dlaczego:

  • Zwiększycie ruch na stronie. Osoby poszukujące lokalne usługi czy produkty chętniej odwiedzą stronę internetową firmy, która działa w ich mieście lub okolicy.
  • Zyskacie nowych klientów. Ruch pozyskany dzięki lokalnemu pozycjonowaniu strony może przełożyć się na zdobycie nowych klientów, a tym samym zwiększenie zysków
  • Wyróżnicie się wśród konkurencji. Wiele firm działających na danym obszarze nie wykorzystuje potencjału lokalnego SEO, co może być Waszą przewagą.

Local SEO – jak się robi?

Jeśli już przekonaliśmy Was, że warto pozycjonować swoją stronę lokalnie, to zachęcamy do zapoznania się z kilkoma wskazówkami, jak to zrobić:

  1. Zadbajcie o profil Google Moja Firma, czyli Waszą wizytówkę w Google. Zamieście tam prawidłowy adres, aktualne zdjęcia, godziny otwarcia oraz opis firmy. 
  2. Zoptymalizujcie słowa kluczowe. Zwróćcie uwagę na to, aby frazy związane z Waszą lokalizacją pojawiały się na stronie (np. „pizzeria Wrocław”, „gabinet stomatologiczny Bydgoszcz”). Jeśli działacie na terenie kilku miast lub całego województwa, pamiętajcie aby umieścić tę informację na stronie. 
  3. Lokalne linki zwrotne. Starajcie się zdobywać linki z innych lokalnych stron, portali czy organizacji.
  4. Pamiętajcie o optymalizacji strony pod urządzenia mobilne. To z nich często pochodzą lokalne wyszukiwania. 
  5. Opinie i recenzje. Zachęcajcie klientów do pozostawiania opinii w wizytówce Google – są one uwzględniane w algorytmie.
Przykład wizytówki - eCommerce Team

Błędy do uniknięcia w lokalnym SEO

Poniżej przygotowaliśmy check-listę najczęściej popełnianych błędów przy lokalnym SEO. 

Zobaczcie, czy nie popełniacie któregoś z nich:

  • Nieaktualne informacje. Regularnie aktualizujcie dane w Google Moja Firma, takie jak adres czy godziny otwarcia.
  • Zaniedbanie recenzji. Odpowiadajcie na opinie, szczególnie te negatywne, aby nie odstraszać potencjalnych klientów. Sposób, w jaki będziecie na nie odpowiadali, jest też cenną wskazówką dla potencjalnych klientów. Na ich podstawie mogą wywnioskować, jaką firmą jesteście i jak zachowujecie się w relacjach biznesowych.
  • Brak spójności w danych kontaktowych. Upewnijcie się, że adres, numer telefonu i nazwa firmy są spójne we wszystkich miejscach w sieci, tj. na stronie, w wizytówce, w social mediach.

Local SEO, czyli pozycjonowanie lokalne nie jest takie trudne

Pozycjonowanie lokalne to klucz do sukcesu dla wielu biznesów. Dzięki skupieniu się na użytkownikach z konkretnego regionu, zyskujecie lepszą widoczność wśród potencjalnych klientów. Zrozumienie podstaw local SEO oraz świadome wdrożenie strategii może przynieść znaczące korzyści dla Waszych firm. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej na temat pozycjonowania, sprawdźcie nasz wpis blogowy o narzędziach SEO lub inne publikacje z kategorii SEO. 

5/5 - (3 votes)
Zapisz się do naszego newslettera i dowiedz się, jak budować skuteczny marketing w sieci.

    * Zgadzam się na przetwarzanie swoich danych osobowych przez eCommerce Team Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu w celu informacyjnym i marketingowym, opisanym w Polityce prywatności
    * Pole obowiązkowe

    Oliwia Stachowska

    CONTENT/SOCIAL MEDIA/CONTENT
    W wolnym czasie lubię podróżować i tworzyć rękodzieło. W eCommerce Team zajmuję się przede wszystkim prowadzeniem social mediów.
    Udostępnij ten post

    /Polecane artykuły

    Maciej Świstoń
    Zarządzanie obecnością marki w mediach społecznościowych może być skomplikowane i czasochłonne. Na szczęście istnieje wiele narzędzi social media, które mogą ułatwić ten proces. Oto lista 6 najlepszych narzędzi, które pomogą Wam skuteczniej prowadzić działania marketingowe w mediach społecznościowych. Oto lista przydatnych narzędzi, które mogą pomóc w zarządzaniu zadaniami, komunikacją i
    Bożena Kurzyńska
    Znacie bohatera marki Planters? Pozostając wciąż „jedną nogą” w tematyce reklam związanych z Super Bowl, nie sposób przejść obojętnie obok tej związanej z maskotką — Mr. Peanut. Poznajcie historię ponad 100 letniego orzecha, który zmartwychwstał. Brzmi jak kolejna amerykańska reklama, gdzie na każdym kroku czekają nas pościgi i wybuchy. Jednak
    Agata Klimek
    Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował dokument zawierający rekomendacje dotyczące oznaczania treści reklamowych przez influencerów. Ma on rozwiać wszelkie wątpliwości związane z publikowaniem reklamy w social mediach.
    migracja strony a seo miniatura artykułu
    Agata Klimek
    Decyzja o przeniesieniu witryny to poważna zmiana, która może skutkować utratą zdobytych w SERP (Search Engine Result Page – strona z wynikami wyszukiwania) pozycji, co spowoduje zmniejszenie ruchu organicznego. Mając świadomość tego ryzyka, warto dokładnie zaplanować przeniesienie witryny. Podpowiemy, jak to zrobić oraz jak powinien wyglądać poprawny proces migracji, który