ect-logo.png

Poukładamy Twój marketing

/
/
/
Jak zwiększyć ruch organiczny na stronie internetowej – Case Study Flesz

/Blog

Jak zwiększyć ruch organiczny na stronie internetowej – Case Study Flesz

Karolina Jurgowiak
case-study-pozycjonowania

Pozycjonowanie strony Flesz – nie będzie jak większość case studies, które publikują agencje na swoich stronach, powalają na kolana milionowymi liczbami wejść, ROASem, czy CTRami. Ta historia o pozycjonowaniu strony internetowej w Google będzie inna, ale bardzo dla nas osobista. Sprawdźcie sami!

Aż czworo członków naszej ekipy jest absolwentami Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa na UAM w Poznaniu. Tomek i Maciej także po studiach związali swoje ścieżki z Alma Mater, realizując się jako dydaktycy. Nie dziwi pewnie więc fakt, że darzymy ten konkretny Wydział szczególnie ciepłymi uczuciami.

Jakiś czas temu zaangażowaliśmy się pro bono we wsparcie Flesza — Studenckiej Telewizji Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM. Co razem zrobiliśmy?

Strona internetowa

Flesz, tak jak wspomniałam, to studencka telewizja, działająca na WNPiD. Głównym zadaniem dziennikarzy Flesza jest produkowanie cotygodniowego odcinka na temat akademickich aktualności z Wydziału, jak i całego Poznania. Do tej pory Telewizja publikowała swoje filmy na YouTube oraz Facebooku budując sobie całkiem niezłą bazę odbiorców i fanów — dzisiaj jest to 2,7 tys. na Facebooku oraz 493 subskrypcji na YouTube.

W październiku 2019 roku pomogliśmy postawić prostą, ale funkcjonalną stronę internetową, opartą na silniku WordPress. Wiadomo było, że będzie to żywy twór, który będzie się rozrastał, zmieniał i formułował pod potrzeby dziennikarzy Flesza oraz ich czytelników, dlatego początki były skromne.

Wybór padł na WP ze względu na duże możliwości rozbudowy oraz prostą obsługę CMS, co było istotne dla członków redakcji. Od samego początku witryna była budowana z myślą o pozycjonowaniu strony Flesz w Google. Nie był to główny cel dla serwisu, ale dołożyliśmy wszelkich starań, żeby strona była przyjazna dla robotów wyszukiwarek.

Strategia contentu

W kolejnym kroku przygotowaliśmy dla redaktorów wskazówki dotyczące optymalizowania treści na potrzeby SEO, dodawaliśmy pojedyncze funkcjonalności i optymalizacje w serwisie. Ogromne zaangażowanie i talenty pisarskie studentów sprawiły, że machina wkrótce ruszyła samodzielnie, a na stronie regularnie zaczęły pojawiać się ciekawe teksty.

Idealny okazał się także moment. Niemal w przeddzień pandemii, która doprowadziła do zawieszenia działalności filmowej redakcji, Flesz otrzymał stronę internetową, dzięki której mógł utrzymać kontakt ze swoimi odbiorcami.

FleszEdu

Pierwsze drgnięcia wykresów w Google Analytics zarejestrowaliśmy już w marcu. To około 90-100 osób tygodniowo, trafiających na stronę bezpośrednio z wyszukiwarki. Strona liczyła sobie wtedy raptem 32 zaindeksowane w Google Search Console linki.

FleszEdu-pierwszy-pik-wyszukiwan

Kierując się zasadą „content is a king” studenci zaczęli tworzyć więcej tekstów:

  • powstała zakładka FleszEdu, która gromadziła teksty dotyczące kluczowych pojęć dziennikarskich. Zapytania o treści w nich zawarte prędzej czy później wpisze każdy, kto studiuje przedmioty związane z mediami. Czym jest „michałek”, a czym „forszpan”?
  • rozwinęła się sekcja poradnikowa, powstał dział Sport oraz cała seria wpisów pod znakiem “Zostań w domu” – jako odpowiedź na wydarzenia związane z szerzeniem się pandemii COVID-19

Odpowiedzi na te nurtujące pytania oraz inne treści odnajdywali na stronie Flesza ludzie z różnych zakątków Polski, a strona przestała być atrakcyjna wyłącznie dla mieszkańców Poznania. Wpłynęło to znacząco na jej pozycjonowanie.

Mapa-wyszukiwan

W grudniu strona notowała około 350 użytkowników organicznie w tygodniu. Przyczynił się do tego również poradnik o tym, jak napisać maila do wykładowcy, który codziennie przyciąga na stronę kilkadziesiąt osób.

Ruch-bezplatny-pozycjonowanie-strony-flesz

Warto zwrócić uwagę, że w tym okresie ruch z wyników wyszukiwania Google to już 43,33%, a więc prawie połowa całości. Na ten moment było zaindeksowanych 211 linków dla domeny flesz.amu.edu.pl

Co teraz z pozycjonowaniem strony Flesz?

Minęło 1,5 roku od startu strony — organicznie pojawia się tam obecnie pomiędzy 1100 a 1400 osób tygodniowo.

Ruch-bezplatny-flesz-obecnie

W eCommerce Team uwielbiamy takie wykresy — o ile oczywiście nie raportują na przykład liczby błędów 😉 Ten wzrost czytelników, który pokazywaliśmy na poprzednim screenie, tutaj jest tym małym szczytem o krok przez prawdziwymi wzrostami.

Sama strona pojawia się w wynikach wyszukiwania (na bliższych, dalszych i bardzo dalekich pozycjach) 3-4 tysiące razy dziennie.

Wyniki-pozycjonowania-strony-flesz

A przecież to tylko jeden kanał dotarcia – studenci działają prężnie również w social mediach, które także generują wiele nowych wejść.

W planach redakcja ma dalszy rozwój strategii contentowej, a my z przyjemnością czytamy nowe artykuły

Pozycjonowanie strony Flesz – podsumowanie

  1. Czy strona przyciąga miliony czytelników? Nie. Ale to lokalne medium studenckie, które rozwijają sami członkowie redakcji. Z zerowym budżetem reklamowym. Nakładem własnych sił i kreatywności. Biorąc pod uwagę te czynniki łatwo dostrzec, że udało się im osiągnąć ogromny sukces.
  2. Adekwatne i dobrze zoptymalizowane treści są kluczem. Dopasuj komunikat do odbiorcy. Odpowiedz na pytania, które go nurtują na temat Twojej branży — jeżeli wypozycjonujesz się wysoko na dobre frazy albo na dużą ich liczbę, dostaniesz ogromny zastrzyk wartościowego ruchu, o który nie będziesz miał/musiała dalej zabiegać.
  3. Jeśli dodasz do tego prostą, estetyczną i użyteczną stronę internetową, która „nie przeszkadza” w pozycjonowaniu, jesteś o krok bliżej od sukcesu. Pozycjonująca się strona internetowa, to zdrowa strona internetowa. Każdy serwis, w momencie oddania klientowi, powinien być gotowy do zaindeksowania przez roboty Google. Jeżeli nie jest, to po co strona internetowa? Przypomnijmy, że kondycje strony ocenia również algorytm reklamowy Google, a na przykład czas ładowania serwisu czy struktura linku mogą bardzo wyraźnie przełożyć się na koszt reklam. 
  4. Chociaż wydawać by się mogło, że główną grupą odbiorczą strony Flesza powinny być osoby z Poznania, pamiętajmy o przyszłych studentach, którzy mogą trafić na stronę internetową i poznać telewizję oraz sam Wydział, a następnie wybrać go po maturze. Dzięki tym działaniom redakcja Flesza wspiera Wydział w zadaniu pozyskiwania nowych kandydatów.
5/5 - (1 vote)

Masz pytania?

napisz do nas

    Zgadzam się na przetwarzanie swoich danych osobowych przez eCommerce Team Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu w celach marketingowych ... * rozwiń
    Oświadczam, że zapoznałem się z zasadami przetwarzania moich danych osobowych oraz przysługującymi mi prawami ... * rozwiń

    Karolina Jurgowiak

    PERFORMANCE MARKETING HUB LEADER/CONTENT/SOCIAL SELLING
    W wolnych chwilach zajmuję się rękodziełem, uprawiam ogród i dużo czytam (najczęściej kryminały, thrillery i książki o psychologii). W eCommerce Team wspieram naszych klientów w tworzeniu treści, prowadzeniu działań płatnych i social sellingu.
    Udostępnij ten post

    /Polecane artykuły

    Bożena Kurzyńska
    W pierwszym kwartale 2023 roku odnotowano prawie 3 miliardy aktywnych użytkowników Facebooka. Pośród tak potężnej liczby użytkowników znajdują się osoby, które z pewnością będą zainteresowane Waszą marką i będą chciały śledzić aktualności z nią związane. Dowiedzcie się więc, jak wykorzystać potencjał konta firmowego na Facebooku. Na skróty: Konto firmowe na
    Tomasz Kaczmarek
    Responsywność strony internetowej polega na płynnym dostosowaniu się jej układu oraz  wyglądu do szerokości ekranu, na którym jest wyświetlana. Nieważne czy użytkownik otworzy stronę  przy pomocy komputera czy telefonu komórkowego. Za każdym razem otrzyma tę samą treść. Będzie ona podana w sposób zarówno czytelny jak i funkcjonalny. Technika projektowania takich
    wpis na bloga - jak dobrać słowa kluczowe
    Agata Kieć
    Od czego zacząć tworzenie wpisu na bloga? Od wyszukania słów kluczowych. Taki research niesie ze sobą dodatkową wartość. W trakcie możecie dowiedzieć się jakich tematów szukają i jakie pytania zadają użytkownicy Internetu. To ważne informacje, które możecie wykorzystać w trakcie tworzenia treści. Dzięki odpowiedniej optymalizacji tekstu jest szansa, że użytkownicy
    Bożena Kurzyńska
    Być może słowo „blog” kojarzy Wam się tylko jako internetowy pamiętnik. Szczerze mówiąc, nie jest to najszczęśliwsza konotacja. Mało tego, nie dziwi nas, że nie jesteście przekonani, kiedy ktoś mówi, że „trzeba zacząć prowadzić firmowego bloga”. Dlaczego więc próbujemy zmienić Wasze zdanie? W tym artykule opowiemy, co to jest content