Być może słowo “blog” kojarzy Wam się tylko jako internetowy pamiętnik. Szczerze mówiąc, nie jest to najszczęśliwsza konotacja. Mało tego, nie dziwi nas, że nie jesteście przekonani, kiedy ktoś mówi, że “trzeba zacząć prowadzić firmowego bloga”. Dlaczego więc próbujemy Was przekonać, że może to być dobra decyzja? W tym artykule opowiemy, co to jest content marketing, o czym pisać na blogu firmowym oraz jakie zalety ma prowadzenie zaplecza treści.
Jest to artykuł inspirowany najpopularniejszymi frazami wpisywanymi w Google, które są związane z działalnością naszej agencji eCommerceTeam. Należy do cyklu wpisów „Marketing wg Google”.
O czym pisać na blogu firmowym? Czyli jak skończyć z podejściem “Nie chcę, ale muszę”.
Najczęściej spotykamy się z podejściem “w sumie to po co”, “co ja mam tam pisać”, “może jeszcze konkurencja będzie go wykorzystywać przeciwko mnie”. Radzimy zgnieść te myśli w kulkę niczym kartkę papieru i wyrzucić z głowy. Z takim podejściem na pewno nie będzie łatwo zacząć tworzyć treści, ale uwierzcie nam, warto! Kiedy już uspokoiliście wewnętrznego marudę, czas zabrać się do pracy. Pierwszym krokiem, jaki powinniście wykonać jest poszukanie inspiracji na tematy treści. Uwaga! Ostrzegamy! Przeświadczenie w stylu mistrza biznesu “Sprzedajemy cegły – piszmy o cegłach” może narobić więcej szkody niż pożytku. Zamiast bazować na odczuciach, skorzystajcie z ogólnodostępnych narzędzi, które pomogą Wam o wiele trafniej pozyskać tematy na bloga. My najczęściej używamy:- Google Search Console — po skonfigurowaniu tego narzędzia, dostaniecie informacje o tym, w jaki sposób Wasza strona jest wyszukiwana w internecie. Będziecie widzieli konkretne(!) frazy i pytania, wpisywane w wyszukiwarkę Google. Teraz już tylko wystarczy, że skorzystacie ze swojej eksperckiej wiedzy i napiszecie artykuł na bloga w taki sposób, aby odpowiadał na pytania użytkowników.
- analizy własnych działań — czy jest jakaś grupa pytań, z którymi ciągle zwracają się do Was klienci? A może często słyszycie wątpliwości, które nieodłącznie są związane z Waszym produktem (na przykład “Jak wybrać rozmiar pierścionka”)? To gotowe tematy do rozwinięcia na blogu!
- nowinek z branży — możecie zaczynać dzień od szybkiego przeglądu LinkedIn. Zobaczcie, o czym piszą pracownicy podobnych firm, a następnie zbadaj, jak opisywane przez nich tematy wyglądają na szerszym rynku, wpisując je w wyszukiwarkę. Wykonując taką analizę możecie przy okazji przyjrzeć się, w jaki sposób inni tworzą swoje treści na blogach. Po czym poznacie, że ktoś robi content marketing dobrze? Zapewne po tym, że wyskakuje na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania Google. 🙂