Poukładamy Twój marketing

/
/
/
Fanpage na FB – 7 wskazówek na prowadzenie konta na Facebooku

/Blog

Fanpage na FB – 7 wskazówek na prowadzenie konta na Facebooku

Bożena Kurzyńska
7 wskazowek jak prowadzic strone facebooku

W pierwszym kwartale 2023 roku odnotowano prawie 3 miliardy aktywnych użytkowników Facebooka. Pośród tak potężnej liczby użytkowników znajdują się osoby, które z pewnością będą zainteresowane Waszą marką i będą chciały śledzić aktualności z nią związane. Dowiedzcie się więc, jak wykorzystać potencjał konta firmowego na Facebooku.

Konto firmowe na Facebooku powinno budzić zaufanie i być zgodne z misją marki. Cała praca i zaangażowanie w budowanie profilu wpłynie na pozytywny wizerunek, a on z kolei przyniesie nowych obserwujących i konwersje, a także pomoże dotrzeć do potencjalnych klientów. Warto dbać o regularne publikowanie postów i aktywność (np. odpowiadanie na komentarze). Dzięki temu użytkownicy będą chętniej obserwować profile i wchodzić w interakcje z firmami (nie tylko online), które niedawno publikowały treści. Jeśli te zasady brzmią dla Was zbyt ogólnie – oznacza to, że koniecznie powinniście przeczytać ten artykuł!

7 wskazówek, które pomogą Wam w prowadzeniu strony na FB.

1. Planowanie

Nic nie wybija z rytmu tak, jak nagły pomysł “Dodajmy coś na Facebooka!”. To podejście zazwyczaj kończy się niepotrzebną pracą w stresie i równie niepotrzebnymi niedociągnięciami. Skrupulatnie planowanie publikacji ułatwi pracę nad kontem. Nie tylko pomoże Wam zadbać o regularne postowanie wartościowych treści, ale będzie również kluczowym elementem tworzenia wizerunku online. Pamiętajcie jedynie o:

  • Kierowaniu komunikatu do odpowiedniej grupy docelowej. Zastanówcie się, kim jest klient Waszej marki. Wiedza na temat zainteresowań, wieku, płci, a także tego, kiedy najczęściej korzysta z Facebooka, pomoże w tworzeniu ciekawego contentu.
  • Planowaniu treści co do dnia. Stwórzcie kalendarz postów. Pozwoli to na organizowanie i planowanie publikacji. Ustalcie w nim tematy oraz typy treści. Określcie częstotliwość np. 3 w tygodniu.

Warto też spojrzeć na treści szerzej: w ujęciu strategicznym. W tym celu zdecydowanie polecamy skorzystanie z darmowego planera strategii content marketingu, który znajdziecie w artykule “Twoja strategia content marketingu w 5 krokach + darmowy planer działań do pobrania”.

2. Tworzenie treści

Jesteście przekonani, że zajmuje ogrom czasu? Nie będziemy się tutaj spierać. Jedyne, co możemy dodać, to wszystkie posty, które stworzycie ze starannością, będą się wyróżniać na tle tych, które tworzyliście naprędce.

Sam proces można zacząć od przygotowania materiałów. Pamiętajcie, aby były one interesujące, wartościowe i angażujące dla odbiorców. Zdajcie się na własną kreatywność, ale miejcie też z tyłu głowy zasady poprawnej składni i ortografii (Pssyt! W tym pomogą Wam takie narzędzia, jak Languagetool czy Deepl).

Użytkownicy platformy szukają na niej rozrywki i wiedzy. Zadbajcie więc o równowagę pomiędzy treściami promocyjnymi a wartościowymi dla społeczności. Dostępne są różne formy publikacji, takie jak:

  • posty z obrazkami lub/i zdjęciami,
  • filmy,
  • rolki,
  • linki do artykułów na blogu lub stronie internetowej firmy.

Jeśli chcecie dowiedzieć się, jak pisać treści, które odpowiedzą na potrzeby odbiorców, zajrzyjcie do naszego wpisu.

3. Interakcja z odbiorcami

Spotkaliśmy się kiedyś podczas szkolenia z opinią “Ja nie odpowiadam na komentarze, bo to bez sensu!”. Nie ma chyba gorszego podejścia, jeśli mówimy o obecności w social mediach. Czym byłyby one, gdyby nie możliwość interakcji z innymi użytkownikami? 

Dodatkowo komentarze pod postem (które mają więcej znaków niż 3 emotki lub słowo “Super”) znacząco wpływają na poprawę zasięgu publikacji. Społeczność, która czuje się zaangażowana w życie na profilu marki chętniej podejmuje z nią interakcje, dlatego warto pamiętać o odpowiadaniu użytkownikom na komentarze i prywatne wiadomości. To buduje zaufanie do marki, a zaufanie z kolei może przełożyć się na zwiększenie liczby i wartości konwersji. 

Korzystajcie z wiadomości, które otrzymujecie w social mediach. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby opublikować posta z odpowiedziami na najczęściej pojawiające się pytania, bądź anegdotą klienta, związaną z Waszym produktem. Rzecz jasna, o ile niesie za sobą wartość (edukacyjną lub rozrywkową) dla pozostałych użytkowników.

4. Analiza i optymalizacja

Zaglądaliście kiedyś do Facebook Insights? To narzędzie analityczne Facebooka. Pomoże Wam zrozumieć, jak publikowane treści radzą sobie na platformie. Po sprawdzeniu wyników dowiecie się, jakie rodzaje postów mają lepsze wyniki, a jakie lepiej przez jakiś czas odpuścić. Dzięki temu możecie dostosować swoją strategię prowadzenia konta firmowego do realiów panujących na Waszym profilu.

5. Reklamy na Facebooku

Platforma oferuje sporo możliwości związanych z płatnymi działaniami, które są stworzone dla kont firmowych. Od zróżnicowanych celów reklamowych, przez precyzyjne tworzenie grup odbiorców, aż po wiele wariantów samych kreacji reklamowych. 

cele reklam na FB -> podgląd tworzenia  kampanii
Podgląd tworzenia kampanii na Facebooku – wybór celów reklamowych.

Temat reklam na Facebooku, to temat-rzeka. Jest na tyle szeroki, że jeśli chcecie poczytać o nim od podstaw, zachęcamy do zapoznania się z artykułem – Menedżer reklam Facebook — czym jest i jak zacząć korzystać z konta reklamowego. Jeśli natomiast macie już jakieś doświadczenie, ale chcielibyście “podkręcić” skuteczność swoich reklam – zapraszamy Was do wzięcia udziału w konsultacjach z naszymi specjalistkami od Performance Marketingu!

6. Najlepsze praktyki

Trudno o uniwersalne “najlepsze praktyki”, dotyczące prowadzenia konta firmowego na Facebooku. Dlaczego? 

Sposób prowadzenia konta będzie się różnił w zależności od branży, do której należy firma, produktu czy usługi, który oferuje, a także od jej charakteru. Dlaczego? Dlatego że w social mediach najczęściej sprzedaje nie marka sama w sobie, ale głos, którym mówi. W przypadku kont firmowych, mimo że reprezentują one jakąś markę, powinny mówić w sposób możliwie jak najbardziej unikatowy. Tak, aby Wasz profil zapadł użytkownikom w pamięć. 

Jest natomiast jeden aspekt, który trzeba mieć z tyłu głowy. Są nim zasady Facebooka, które znajdziecie pod linkiem: Zasady Facebooka. Znając i stosując się do nich, zmniejszycie możliwość blokowania treści przez platformę.

7. Często popełniane błędy

Na sam koniec zebraliśmy dla Was listę najczęściej popełnianych błędów przez konta firmowe na Facebooku. Przeczytajcie i zastanówcie się, które z nich najczęściej popełniacie: 

  • Brak spójności treści. Publikowane materiały powinny kojarzyć się z marką. Warto więc zaplanować stałe elementy, takie jak: kolory, obecność logo, grafiki itp. 
  • Niewypełnione informacje o firmie. Ignorując dostępne opcje w panelu “informacje o firmie”, stracicie w porównaniu do innych marek. Klient, który nie znajdzie na Waszej stronie np. godzin otwarcia czy linku do strony www, może niezadowolony zrezygnować z dalszych poszukiwań i zrezygnować z odwiedzin czy zakupów u Was na rzecz konkurencji.
  • Brak ustalonej grupy docelowej (lub grup!). Jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego – ta zasada działa również w internecie. Każda marka kieruje się potrzebami swoich klientów i powinna do nich nawiązywać.
  • Konkursy i loterie niezgodne z regulaminem. Głosowanie reakcjami pod postem? Facebook może nałożyć na Was karę (zablokować posta, bądź nawet całą stronę). Losowanie nagród dla osób, które skomentowały post? Aby przeprowadzić je w legalny sposób należy, zgodnie z Ustawą z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych, pozyskać zezwolenie na organizację loterii od właściwej Izby Administracji Skarbowej oraz powiadomić o rozpoczęciu loterii właściwy Urząd Celno-Skarbowy. Nie warto więc ryzykować tworzenia takich konkursów.
  • Brak transparentności oraz nieautentyczne treści. Posty z niesprawdzonego źródła? Kopia posta konkurencji? Użytkownicy nie zapominają (i coraz częściej nie wybaczają) takich wpadek, które mogą przerodzić się w kryzys wizerunkowy. 

Prowadzenie fanpage’u na Facebooku, to…

… ciągły proces. Świat mediów ciągle się zmienia, dlatego dostosowujcie swoje treści i ciągle aktualizujcie swoją wiedzę. Jeśli zachowacie cierpliwość i będziecie mieć w pamięci nasze wskazówki, to prowadzenie konta przyniesie oczekiwane rezultaty.

Gdybyście chcieli założyć konto firmowe na Facebooku, sprawdźcie nasz wpis – Jak założyć konto firmowe na Facebooku?

… A jeśli nie chcecie zakładać fanpage’a na Facebooku lub pracować nad nim samodzielnie – skontaktujcie się z nami! 

5/5 - (6 votes)
Zapisz się do naszego newslettera i dowiedz się, jak budować skuteczny marketing w sieci.

    * Zgadzam się na przetwarzanie swoich danych osobowych przez eCommerce Team Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu w celu informacyjnym i marketingowym, opisanym w Polityce prywatności
    * Pole obowiązkowe

    Bożena Kurzyńska

    SOCIAL MEDIA/PERFORMANCE MARKETING
    Pieczenie to moja pasja. Lubię testować nowe smaki, jak i w kółko próbować wszystkiego, co pistacjowe. W eCommerce Team zajmuję się prowadzeniem social media i działań płatnych.
    Udostępnij ten post

    /Polecane artykuły

    Tomasz Kaczmarek
    Myślisz o założeniu sklepu internetowego, ale nie jesteś pewien, jak się za to zabrać? WordPress to platforma, która pozwala na szybkie i łatwe stworzenie sklepu internetowego dzięki wtyczce WooCommerce. W tym wpisie na blogu przyjrzymy się, jak działa wtyczka WooCommerce i pokażemy Ci niektóre z funkcji, które sprawiają, że jest
    eCommerce Team
    ? Jakie będą trendy w marketingu w 2023 roku? Trendy konsumenckie? Trendy w tworzeniu treści? Odpowiedzi tutaj! ⬆️
    Małgorzata Marcinkowska
    W dzisiejszym świecie reklama internetowa zdecydowanie zyskała na znaczeniu. Ludzie w dużej części przenieśli swoją aktywność do sieci. Za nimi podążyło wiele firm, aby tam zacząć budować swoją markę i “ściągać” do siebie konsumentów. Jeśli Ty również zastanawiasz się nad takim rozwiązaniem to warto, abyś najpierw prześledził krótką listę podstawowych czynności,
    local-e-commerce-grafika
    Tomasz Kaczmarek
    Czym jest local e-commerce? Najprościej mówiąc — local e-commerce to nic innego jak forma e-commerce, która ogranicza się do działania sklepu internetowego jedynie na lokalnym rynku (na przykład w obrębie aglomeracji, w której funkcjonuje). Konsumenci w trakcie codziennych zakupów (zakupy spożywcze, drogeryjne) przyzwyczajeni są do nabywania produktów w najbardziej dogodnych