ect-logo.png

Poukładamy Twój marketing

/
/
/
Fanpage na FB – 7 wskazówek na prowadzenie konta na Facebooku

/Blog

Fanpage na FB – 7 wskazówek na prowadzenie konta na Facebooku

Bożena Kurzyńska
7 wskazowek jak prowadzic strone facebooku

W pierwszym kwartale 2023 roku odnotowano prawie 3 miliardy aktywnych użytkowników Facebooka. Pośród tak potężnej liczby użytkowników znajdują się osoby, które z pewnością będą zainteresowane Waszą marką i będą chciały śledzić aktualności z nią związane. Dowiedzcie się więc, jak wykorzystać potencjał konta firmowego na Facebooku.

Konto firmowe na Facebooku powinno budzić zaufanie i być zgodne z misją marki. Cała praca i zaangażowanie w budowanie profilu wpłynie na pozytywny wizerunek, a on z kolei przyniesie nowych obserwujących i konwersje, a także pomoże dotrzeć do potencjalnych klientów. Warto dbać o regularne publikowanie postów i aktywność (np. odpowiadanie na komentarze). Dzięki temu użytkownicy będą chętniej obserwować profile i wchodzić w interakcje z firmami (nie tylko online), które niedawno publikowały treści. Jeśli te zasady brzmią dla Was zbyt ogólnie – oznacza to, że koniecznie powinniście przeczytać ten artykuł!

7 wskazówek, które pomogą Wam w prowadzeniu strony na FB.

1. Planowanie

Nic nie wybija z rytmu tak, jak nagły pomysł “Dodajmy coś na Facebooka!”. To podejście zazwyczaj kończy się niepotrzebną pracą w stresie i równie niepotrzebnymi niedociągnięciami. Skrupulatnie planowanie publikacji ułatwi pracę nad kontem. Nie tylko pomoże Wam zadbać o regularne postowanie wartościowych treści, ale będzie również kluczowym elementem tworzenia wizerunku online. Pamiętajcie jedynie o:

  • Kierowaniu komunikatu do odpowiedniej grupy docelowej. Zastanówcie się, kim jest klient Waszej marki. Wiedza na temat zainteresowań, wieku, płci, a także tego, kiedy najczęściej korzysta z Facebooka, pomoże w tworzeniu ciekawego contentu.
  • Planowaniu treści co do dnia. Stwórzcie kalendarz postów. Pozwoli to na organizowanie i planowanie publikacji. Ustalcie w nim tematy oraz typy treści. Określcie częstotliwość np. 3 w tygodniu.

Warto też spojrzeć na treści szerzej: w ujęciu strategicznym. W tym celu zdecydowanie polecamy skorzystanie z darmowego planera strategii content marketingu, który znajdziecie w artykule “Twoja strategia content marketingu w 5 krokach + darmowy planer działań do pobrania”.

2. Tworzenie treści

Jesteście przekonani, że zajmuje ogrom czasu? Nie będziemy się tutaj spierać. Jedyne, co możemy dodać, to wszystkie posty, które stworzycie ze starannością, będą się wyróżniać na tle tych, które tworzyliście naprędce.

Sam proces można zacząć od przygotowania materiałów. Pamiętajcie, aby były one interesujące, wartościowe i angażujące dla odbiorców. Zdajcie się na własną kreatywność, ale miejcie też z tyłu głowy zasady poprawnej składni i ortografii (Pssyt! W tym pomogą Wam takie narzędzia, jak Languagetool czy Deepl).

Użytkownicy platformy szukają na niej rozrywki i wiedzy. Zadbajcie więc o równowagę pomiędzy treściami promocyjnymi a wartościowymi dla społeczności. Dostępne są różne formy publikacji, takie jak:

  • posty z obrazkami lub/i zdjęciami,
  • filmy,
  • rolki,
  • linki do artykułów na blogu lub stronie internetowej firmy.

Jeśli chcecie dowiedzieć się, jak pisać treści, które odpowiedzą na potrzeby odbiorców, zajrzyjcie do naszego wpisu.

3. Interakcja z odbiorcami

Spotkaliśmy się kiedyś podczas szkolenia z opinią “Ja nie odpowiadam na komentarze, bo to bez sensu!”. Nie ma chyba gorszego podejścia, jeśli mówimy o obecności w social mediach. Czym byłyby one, gdyby nie możliwość interakcji z innymi użytkownikami? 

Dodatkowo komentarze pod postem (które mają więcej znaków niż 3 emotki lub słowo “Super”) znacząco wpływają na poprawę zasięgu publikacji. Społeczność, która czuje się zaangażowana w życie na profilu marki chętniej podejmuje z nią interakcje, dlatego warto pamiętać o odpowiadaniu użytkownikom na komentarze i prywatne wiadomości. To buduje zaufanie do marki, a zaufanie z kolei może przełożyć się na zwiększenie liczby i wartości konwersji. 

Korzystajcie z wiadomości, które otrzymujecie w social mediach. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby opublikować posta z odpowiedziami na najczęściej pojawiające się pytania, bądź anegdotą klienta, związaną z Waszym produktem. Rzecz jasna, o ile niesie za sobą wartość (edukacyjną lub rozrywkową) dla pozostałych użytkowników.

4. Analiza i optymalizacja

Zaglądaliście kiedyś do Facebook Insights? To narzędzie analityczne Facebooka. Pomoże Wam zrozumieć, jak publikowane treści radzą sobie na platformie. Po sprawdzeniu wyników dowiecie się, jakie rodzaje postów mają lepsze wyniki, a jakie lepiej przez jakiś czas odpuścić. Dzięki temu możecie dostosować swoją strategię prowadzenia konta firmowego do realiów panujących na Waszym profilu.

5. Reklamy na Facebooku

Platforma oferuje sporo możliwości związanych z płatnymi działaniami, które są stworzone dla kont firmowych. Od zróżnicowanych celów reklamowych, przez precyzyjne tworzenie grup odbiorców, aż po wiele wariantów samych kreacji reklamowych. 

cele reklam na FB -> podgląd tworzenia  kampanii
Podgląd tworzenia kampanii na Facebooku – wybór celów reklamowych.

Temat reklam na Facebooku, to temat-rzeka. Jest na tyle szeroki, że jeśli chcecie poczytać o nim od podstaw, zachęcamy do zapoznania się z artykułem – Menedżer reklam Facebook — czym jest i jak zacząć korzystać z konta reklamowego. Jeśli natomiast macie już jakieś doświadczenie, ale chcielibyście “podkręcić” skuteczność swoich reklam – zapraszamy Was do wzięcia udziału w konsultacjach z naszymi specjalistkami od Performance Marketingu!

6. Najlepsze praktyki

Trudno o uniwersalne “najlepsze praktyki”, dotyczące prowadzenia konta firmowego na Facebooku. Dlaczego? 

Sposób prowadzenia konta będzie się różnił w zależności od branży, do której należy firma, produktu czy usługi, który oferuje, a także od jej charakteru. Dlaczego? Dlatego że w social mediach najczęściej sprzedaje nie marka sama w sobie, ale głos, którym mówi. W przypadku kont firmowych, mimo że reprezentują one jakąś markę, powinny mówić w sposób możliwie jak najbardziej unikatowy. Tak, aby Wasz profil zapadł użytkownikom w pamięć. 

Jest natomiast jeden aspekt, który trzeba mieć z tyłu głowy. Są nim zasady Facebooka, które znajdziecie pod linkiem: Zasady Facebooka. Znając i stosując się do nich, zmniejszycie możliwość blokowania treści przez platformę.

7. Często popełniane błędy

Na sam koniec zebraliśmy dla Was listę najczęściej popełnianych błędów przez konta firmowe na Facebooku. Przeczytajcie i zastanówcie się, które z nich najczęściej popełniacie: 

  • Brak spójności treści. Publikowane materiały powinny kojarzyć się z marką. Warto więc zaplanować stałe elementy, takie jak: kolory, obecność logo, grafiki itp. 
  • Niewypełnione informacje o firmie. Ignorując dostępne opcje w panelu “informacje o firmie”, stracicie w porównaniu do innych marek. Klient, który nie znajdzie na Waszej stronie np. godzin otwarcia czy linku do strony www, może niezadowolony zrezygnować z dalszych poszukiwań i zrezygnować z odwiedzin czy zakupów u Was na rzecz konkurencji.
  • Brak ustalonej grupy docelowej (lub grup!). Jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego – ta zasada działa również w internecie. Każda marka kieruje się potrzebami swoich klientów i powinna do nich nawiązywać.
  • Konkursy i loterie niezgodne z regulaminem. Głosowanie reakcjami pod postem? Facebook może nałożyć na Was karę (zablokować posta, bądź nawet całą stronę). Losowanie nagród dla osób, które skomentowały post? Aby przeprowadzić je w legalny sposób należy, zgodnie z Ustawą z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych, pozyskać zezwolenie na organizację loterii od właściwej Izby Administracji Skarbowej oraz powiadomić o rozpoczęciu loterii właściwy Urząd Celno-Skarbowy. Nie warto więc ryzykować tworzenia takich konkursów.
  • Brak transparentności oraz nieautentyczne treści. Posty z niesprawdzonego źródła? Kopia posta konkurencji? Użytkownicy nie zapominają (i coraz częściej nie wybaczają) takich wpadek, które mogą przerodzić się w kryzys wizerunkowy. 

Prowadzenie fanpage’u na Facebooku, to…

… ciągły proces. Świat mediów ciągle się zmienia, dlatego dostosowujcie swoje treści i ciągle aktualizujcie swoją wiedzę. Jeśli zachowacie cierpliwość i będziecie mieć w pamięci nasze wskazówki, to prowadzenie konta przyniesie oczekiwane rezultaty.

Gdybyście chcieli założyć konto firmowe na Facebooku, sprawdźcie nasz wpis – Jak założyć konto firmowe na Facebooku?

… A jeśli nie chcecie zakładać fanpage’a na Facebooku lub pracować nad nim samodzielnie – skontaktujcie się z nami! 

5/5 - (6 votes)

Masz pytania?

napisz do nas

    Zgadzam się na przetwarzanie swoich danych osobowych przez eCommerce Team Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu w celach marketingowych ... * rozwiń
    Oświadczam, że zapoznałem się z zasadami przetwarzania moich danych osobowych oraz przysługującymi mi prawami ... * rozwiń

    Bożena Kurzyńska

    SOCIAL MEDIA/PERFORMANCE MARKETING
    Pieczenie to moja pasja. Lubię testować nowe smaki, jak i w kółko próbować wszystkiego, co pistacjowe. W eCommerce Team zajmuję się prowadzeniem social media i działań płatnych.
    Udostępnij ten post

    /Polecane artykuły

    Oliwia Stachowska
    Tworzenie napisów do reels (rolek na Instagramie) to odrobina więcej wysiłku podczas dodawania publikacji, ale może przynieść Wam ogromne korzyści – zwiększyć zaangażowanie i zasięg Waszych treści. W tym poradniku przedstawimy kompleksowe wskazówki, jak efektywnie generować napisy do reels, korzystając z narzędzi i aplikacji, które usprawnią ten proces. Podstawy tworzenia
    Julia Kasperczak
    Handel internetowy rozwija się w zawrotnym tempie. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób decyduje się na oferowanie swoich usług online. Jeśli to czytasz, to prawdopodobnie również masz taki pomysł. To świetna okazja na pozyskanie nowych klientów i rozwój firmy. Podpowiemy, jak w kilku krokach zabrać się za przygodę ze
    Karolina Jurgowiak
    Pozycjonowanie strony Flesz – nie będzie jak większość case studies, które publikują agencje na swoich stronach, powalają na kolana milionowymi liczbami wejść, ROASem, czy CTRami. Ta historia o pozycjonowaniu strony internetowej w Google będzie inna, ale bardzo dla nas osobista. Sprawdźcie sami! Aż czworo członków naszej ekipy jest absolwentami Wydziału
    eCommerce Team
    Na sklepowych półkach i internetowych platformach nieśmiało pojawiają się świąteczne ozdoby, przyroda zaczyna szykować się do zimowego snu, a długie wieczory zdają się nie mieć końca. Wszystkie te znaki zwiastują nadejście jednego z najbardziej pożądanych przez część konsumentów piątku, czyli Black Friday. Początek sezonu przedświątecznej gorączki zakupowej dla niejednej firmy