ect-logo.png

Poukładamy Twój marketing

/
/
/
Narzędzia SEO czyli niezbędnik każdego pozycjonera!

/Blog

Narzędzia SEO czyli niezbędnik każdego pozycjonera!

/SEO/
eCommerce Team
narzędzia SEO

Niezbędne w pracy każdego pozycjonera jest odpowiednie przygotowanie strategii, analiza strony, konkurencji i innych aspektów wpływających na pozycje w wynikach wyszukiwania. Z pomocą przychodzą różne narzędzia SEO. Dzięki nim w szybszy i łatwiejszy sposób można ocenić kondycję strony oraz rynek, na którym funkcjonuje przedsiębiorstwo. 

W poniższym artykule przedstawimy i omówimy kilka najbardziej przydatnych narzędzi SEO zarówno płatnych jak i tych dostępnych dla każdego bezpłatnie. 

Jeśli jeszcze nie wiesz czym jest SEO to sprawdź nasz artykuł – SEO – co to jest?

Płatne narzędzia SEO

Narzędzia płatne najczęściej są używane w firmach zajmujących się pozycjonowaniem, agencjach marketingowych lub działach marketingu w dużych korporacjach. Ich koszt zazwyczaj zależy od pakietu, na który się zdecydujemy. Cena jest zależna od ilości kont i potrzeb weryfikacji stron internetowych. Posiadanie wszystkich przydatnych narzędzi do analizy stron internetowych to nierzadko duży wydatek. Dlatego chcąc samemu pozycjonować stronę internetową w wyszukiwarkach bardzo często okazuje się, że dostęp do narzędzi jest dużo droższy niż powierzenie pozycjonowania agencji SEO. Wśród najbardziej znanych płatnych narzędzi SEO można wyróżnić: 

Semstorm

Narzędzie to służy głównie do analizy strony pod względem widoczności słów kluczowych, porównania z konkurencją oraz do researchu kluczowych fraz. Dodatkowo narzędzie wyposażone jest w blok “asystenta contentu” dzięki któremu możemy zweryfikować poprawność treści oraz jej optymalizację pod kątem SEO. 

narzędzia SEO - Semstorm

Ahrefs

Narzędzie, które wspiera budowanie bazy linków – link building. Dzięki dostępowi możemy sprawdzić profil linków pozycjonowanej domeny jak i domeny, na której chcemy opublikować płatne linki. Narzędzie to pokazuje informacje na temat linków prowadzących do witryny m.in ich strukturę, datę pojawienia się czy anchory. Dodatkowo Ahrefs ma również inne funkcjonalności takie jak:

  • audyt strony,
  • research słów kluczowych,
  • analizę popularności danej frazy lub tematu,
  • analizę widoczności domeny.
Achrefs - narzędzia SEO

Senuto

Narzędzie pozwalające na monitorowanie pozycji fraz kluczowych na stronie internetowej. Dodatkowo umożliwia porównanie strony na tle konkurencji oraz research słów kluczowych. Całkiem nowi użytkownicy mogą w szybki sposób przy użyciu narzędzia wykonać analizę widoczności w wynikach wyszukiwania. Narzędzie konkretnie pokazuje jakie podstrony widoczne są na jakie frazy i na której pozycji. 

Sitebulb

Narzędzie w łatwy i przejrzysty sposób wykonuje audyt strony internetowej oraz przygotowuje raport z audytu. W porównaniu do innych dostępnych narzędzi przy dużym serwisie wykonanie audytu może trwać dłużej. Jednak dzięki niemu otrzymujemy proste i czytelne informacje na temat błędów występujących na stronie i optymalizacji jakie należy wdrożyć zgodnie z założeniami SEO.

Surfer SEO

Surfer SEO to narzędzie pozwalające na wyznaczenie kierunku optymalizacji konkretnej strony pod frazy kluczowe. Dodatkowo narzędzie posiada rozbudowane panele pod tworzenie i edytowanie treści zgodnie z zasadami SEO. Narzędzie to pozwala w łatwiejszy sposób zaplanować rozwój bloga jak i samych jego treści aby były odpowiednie zarówno dla robotów Google jak i potencjalnych klientów.

Darmowe narzędzia SEO

Spotykane na rynku są również bezpłatne narzędzia do analiz w zakresie pozycjonowania. Narzędzia te są równie pomocne jak płatne jednak warto brać pod uwagę to, że przy wykorzystaniu różnych narzędzi możemy analizować różne obszary i dane. Dlatego mimo to, że narzędzi bezpłatnych jest całkiem sporo aby odpowiednio przygotować prace związane z pozycjonowaniem warto wesprzeć swoją analizę o narzędzia płatne. Wszystko zależy od obszaru przeprowadzanej analizy. Jednymi z głównych bezpłatnych narzędzi są narzędzia oferowane przez Google, bez których pojawienie się w wynikach wyszukiwania jest naprawdę utrudnione. Poniżej przedstawiamy najbardziej znane bezpłatne narzędzia SEO.

Google Search Console

Jest to jedno z pierwszych narzędzi, o którym myśli się rozpoczynając pozycjonowanie strony internetowej. Google Search Console wspomaga indeksację strony, wyłapuje błędy pojawiające się na niej, a także umożliwia przegląd fraz, na jakie pojawia się strona w wynikach wyszukiwania. 

Google Search Console - darmowe narzędzie SEO

Google Analytics

Pozwala obserwować ruch na stronie internetowej z różnych źródeł. Dzięki czemu możemy analizować wielkość ruchu organicznego i porównywać z innymi kanałami. Google Analytics udostępnia dużą ilość danych na temat użytkowników, sesji jak i źródeł pozyskania użytkowników. 

Planer Słów Kluczowych Google Ads

Narzędzie głównie przydatne do reklam płatnych ale niewątpliwie może wspomóc niejednego pozycjonera, w jak sama nazwa wskazuje planowaniu słów kluczowych.  

Screaming Frog SEO Spider

Narzędzie przydatne do technicznej optymalizacji serwisu. Po szybkim skanowaniu strony narzędzie pokazuje nam zarówno błędy pojawiające się na stronie jak i obecność takich elementów jak page title, meta description czy wielkość zasobów graficznych. Narzędzie to pozwala nam przy bezpłatnej wersji przeskanować 500 adresów url. W przypadku większych serwisów można wykupić płatną subskrypcję. 

Screaming Frog SEO Spider narzędzie do analizy

PageSpeed Insights

Jest to narzędzie umożliwiające sprawdzenie szybkości działania strony internetowej. Po wpisaniu adresu url strony, której chcemy sprawdzić szybkość działania, otrzymujemy również informację o jej wydajności jak i elementach, które wpływają na jej szybkość. 

Analiza z wykorzystaniem płatnych i bezpłatnych narzędzi SEO

Narzędzi do analizy i planowania procesu pozycjonowania jest jeszcze dużo więcej. Przedstawione powyżej narzędzia SEO są jednymi z bardziej znanych, jednak każdy pozycjoner wybiera jemu najbardziej odpowiadające aby przeprowadzić odpowiednią analizę i przygotować się do pracy. Dodatkowo warto zauważyć, że narzędzia SEO są cały czas rozwijane o dodatkowe funkcjonalności, zaspokajające różne potrzeby. Przez co, twórcy chcą zachęcić jeszcze większą liczbę użytkowników do korzystania z subskrypcji. 

Warto jeszcze wspomnieć o wtyczkach do przeglądarek internetowych, które nie były tutaj opisane. Istnieje wiele wtyczek, które można zainstalować do przeglądarek aby ułatwić codzienną pracę nad pozycjonowaniem strony. Wtyczki takie umożliwiają bez dodatkowych narzędzi szybki research słów kluczowych czy sprawdzenie poprawności elementów na stronie www. 

Dzięki obecności wielu narzędzi płatnych oraz bezpłatnych można przeprowadzić odpowiednią analizę strony www. W związku z tym, że niektóre narzędzia SEO różnią się od siebie względem tego, co możemy dzięki nim analizować, warto korzystać z kilku narzędzi jednocześnie zarówno płatnych jak i bezpłatnych. Wykorzystanie ww. narzędzi pozwala na głębszą analizę strony i czynników wpływających na jej pozycje w wyszukiwarkach, a także odpowiednie zaplanowanie prac pozycjonera. 

5/5 - (3 votes)

Masz pytania?

napisz do nas

    Zgadzam się na przetwarzanie swoich danych osobowych przez eCommerce Team Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu w celach marketingowych ... * rozwiń
    Oświadczam, że zapoznałem się z zasadami przetwarzania moich danych osobowych oraz przysługującymi mi prawami ... * rozwiń

    eCommerce Team

    Udostępnij ten post

    /Polecane artykuły

    eCommerce Team
    Zdecydowaliście się na współpracę z agencją marketingową, a może rozbudowujecie swój zespół i chcecie opiekę nad firmowymi social mediami powierzyć innemu członkowi teamu? Jeśli tak i zastanawiacie się, jak zrobić to szybko oraz skutecznie, to jesteście w dobrym miejscu.  Zapraszamy Was do lektury naszego krótkiego poradnika, z którego dowiecie się,
    wpis na bloga - jak dobrać słowa kluczowe
    Agata Kieć
    Od czego zacząć tworzenie wpisu na bloga? Od wyszukania słów kluczowych. Taki research niesie ze sobą dodatkową wartość. W trakcie możecie dowiedzieć się jakich tematów szukają i jakie pytania zadają użytkownicy Internetu. To ważne informacje, które możecie wykorzystać w trakcie tworzenia treści. Dzięki odpowiedniej optymalizacji tekstu jest szansa, że użytkownicy
    Twoja firma w mapach Google - grafika
    Tomasz Kaczmarek
    Wizytówka Twojej firmy na mapach Google, powinna być jedną z pierwszych rzeczy, o której myślisz podczas planowania strategii obecności w Internecie. Mogę śmiało napisać, że obecnie brak widoczności firmy na Google Maps jest odbierana przez klientów – lub potencjalnych klientów – negatywnie. Podobnie, jak podawanie nieaktualnych informacji w już istniejących
    Małgorzata Marcinkowska
    Zastanawialiście się kiedyś, po co prowadzić profil w kilku językach? Spójrzcie na to z innej strony: nie da się dobrze komunikować, jeśli ludzie nie rozumieją tego, co mówicie. Pytanie, jak osiągnąć to porozumienie, kiedy Wasi odbiorcy mówią w różnych językach? Z artykułu dowiecie się, jak zarządzać wielojęzycznym profilem w social