Poukładamy Twój marketing

/
/
/
Jak zrobić reklamę na Instagramie krok po kroku

/Blog

Jak zrobić reklamę na Instagramie krok po kroku

Oliwia Stachowska
jak zrobic reklame na instagramie krok po kroku miniatura artykulu

Jak zrobić reklamę na Instagramie, aby nie przepalać budżetu i widzieć efekty? Tego dowiecie się z poniższego poradnika. Instagram nie tylko umożliwia dzielenie się zdjęciami i filmami, ale także oferuje możliwość promowania siebie i swojej działalności. Może to przynieść wiele korzyści, takich jak zwiększenie świadomości marki, dotarcie do nowych klientów i generowanie sprzedaży. W tym poradniku przeprowadzimy Was krok po kroku po tworzeniu reklamy na Instagramie, a także powiemy czego NIE robić, jeśli chcecie osiągnąć zamierzone efekty.

Reklama na IG – dlaczego warto?  

Instagram to jedno z większych mediów społecznościowych, które gromadzi około 1.28 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie. Przeciętny użytkownik Instagrama spędza w aplikacji 53 minuty w ciągu dnia, a 63% użytkowników wchodzi na tę platformę przynajmniej raz dziennie (źródło). Te dane pokazują, do jak licznej grupy odbiorców możecie dotrzeć, tworząc post sponsorowany na IG. . 

Warto także wspomnieć, że reklamy na Instagramie mogą występować w formie posta, relacji lub rolki, co umożliwia integrację z pozostałymi treściami. To może sprawić, że niektóre reklamy są traktowane przez użytkowników jak treści organiczne, co z pewnością ma pozytywny wpływ na ich odbiór.

Dlaczego naszym zdaniem nie warto tworzyć reklam z poziomu Instagrama?

Zanim przejdziemy do przedstawienia najlepszego sposobu tworzenia reklamy na Instagramie, warto omówić, dlaczego nie zalecamy promowania postów bezpośrednio z poziomu Instagrama, czyli poprzez przycisk „promuj post”, mimo że dla wielu ta funkcja może być atrakcyjna ze względu na swoją prostotę i wygodę.

przycisk promuj post na Instagramie

Zobaczcie, dlaczego warto tworzyć reklamy korzystając menedżera reklam Meta, zamiast promować posty poprzez Instagram:

1. Brak zaawansowanych opcji dotyczących targetowania: opcja „promuj post” na Instagramie ma ograniczone możliwości dotarcia do docelowej grupy odbiorców. Nie macie pełnej kontroli nad demografią, zainteresowaniami czy zachowaniami użytkowników, do których chcielibyście dotrzeć. Natomiast, wykorzystując menedżera reklam Meta, macie dostęp do bardziej zaawansowanych narzędzi do targetowania, które umożliwiają precyzyjne określenie grupy odbiorców.

2. Ograniczony wybór celu reklamy: korzystając z menedżera reklam Meta macie do wyboru różne cele kampanii, takie jak sprzedaż, kontakty, aktywność, ruch, rozpoznawalność czy promocja aplikacji. Korzystając z funkcji “promuj post” na Instagramie, wybór jest ograniczony jedynie do 3 opcji: więcej odwiedzin profilu, więcej odwiedzin witryny, więcej wiadomości. Dlatego menedżer reklam Meta jest korzystniejszym rozwiązaniem, ponieważ oferuje więcej możliwości.

3. Brak raportowania i analizy: w przypadku promowania postu z Instagramu, dostępne są tylko podstawowe dane dotyczące wyników reklamy. Nie macie dostępu do szczegółowych raportów, które pozwolą Wam zmierzyć skuteczność reklamy i wprowadzić ewentualne korekty. Menedżer reklam Meta oferuje pełne raportowanie i analizę, dzięki czemu możecie dokładnie śledzić efektywność swojej kampanii reklamowej.

4. Brak swobody w zawartości reklamy: na Instagramie możecie jedynie promować istniejący post. Menedżer reklam Meta pozwala na stworzenie reklamy od podstaw, tj. dodanie unikatowego tekstu czy dopasowanie grafiki do miejsca wyświetlania.

Jak ustawić reklamy w menedżerze reklam Meta, aby wyświetlały się tylko na Instagramie?

Ustawiając reklamę przez menedżer reklam Meta, automatycznie będzie ona się wyświetlać w czterech miejscach: na Facebooku, Messengerze, Instagramie i w Audience Network (sieć reklamowa Facebooka, składająca się z witryn internetowych oraz aplikacji mobilnych). Korzystając jednak z funkcji ręcznego umiejscowienia, możecie ustawić reklamę tak, aby wyświetlała się ona jedynie na Instagramie. Oto instrukcja krok po kroku, jak to zrobić:

Krok 1: Zalogujcie się do menedżera reklam Meta

Upewnijcie się, że macie dostęp do konta reklamowego strony, na której chcecie uruchomić reklamę na Instagramie i utwórzcie nową kampanię, klikając przycisk „Utwórz”.

jak wygląda zielony przycisk utwórz do tworzenia kampanii reklamowych na Instagramie

Krok 2: Rozpocznijcie wybór jednego z 6 celów reklamowych

Wybierzcie cel reklamy. Zdecydujcie się na taki, który jest zgodny z Waszymi celami biznesowymi. Może to być na przykład zwiększenie świadomości marki, generowanie ruchu na stronie internetowej lub sprzedaż produktów.

podgląd wyrobu celów reklamowych do reklam Meta

Krok 3: Wykonajcie podstawową konfigurację kampanii

Nazwijcie kampanię i ustalcie budżet reklamy. Wpiszcie taką nazwę kampanii, która będzie łatwa do rozpoznania. W zakładce “budżet i harmonogram” ustawcie budżet dzienny lub całkowity oraz czas trwania kampanii. 

wybór budżetu i harmonogramu wyświetlania reklam na Facebooku

Krok 4: Wykorzystajcie potencjał grup docelowych

Wybierzcie grupę docelową. Możecie określić m.in. ich zainteresowania, płeć, wiek czy lokalizację lub wybrać stworzoną wcześniej grupę. Jeśli jesteście już bardziej zaawansowanymi reklamodawcami, możecie skorzystać z możliwości utworzenia grup niestandardowych, np. wybierając użytkowników, którzy odwiedzili na przestrzeni 90 dni Wasze konto na Facebooku czy stronę internetową. 

wybór grupy docelowej do reklam - przykład szerokiej grupy, zawężonej jedynie wiekiem i lokalizacją: Polska

Krok 5: Najważniejsze – wybierzcie umiejscowienie: Instagram

Wybierzcie odpowiednie umiejscowienie reklamy. Ten etap tworzenia reklamy na IG jest bardzo ważny, jeśli chcecie, aby Wasza reklama wyświetlała się jedynie na tej platformie. W zakładce “umiejscowienia” wybierzcie opcję “ręczne umiejscowienia” i zaznaczcie jedynie Instagram. 

co trzeba zaznaczyć, żeby reklama pokazywała się jedynie na Instagramie

Krok 6: Stwórzcie kreację reklamową

Kliknijcie “dalej” i wpiszcie nazwę reklamy, a następnie wybierzcie format reklamy. Macie do wyboru wiele różnych opcji, takich jak zdjęcia, filmy czy karuzele.

przykłady formatów reklam

Teraz przyszedł czas, aby stworzyć treść reklamy na Instagramie. Dodajcie odpowiednie obrazy, teksty i linki, które zachęcą odbiorców do interakcji lub kliknięcia. 

Przed opublikowaniem reklamy, dokładnie przejrzyjcie wszystkie jej elementy, takie jak obrazy, teksty i linki. Upewnijcie się, że wszystko jest zgodne z Waszymi oczekiwaniami i nie pomyliliście budżetu całkowitego z dziennym. Jeśli wszystko jest w porządku, możecie opublikować reklamę na Instagramie.

Zapisz się do newslettera i zyskaj rabat na kurs, w którym poznasz bliżej działanie algorytmu Instagrama.

Kod wyślemy w dniu premiery.

    * Zgadzam się na przetwarzanie swoich danych osobowych przez eCommerce Team Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu w celu informacyjnym i marketingowym, opisanym w Polityce prywatności
    * Pole obowiązkowe

    Zapisz się do newslettera i zyskaj rabat na kurs, w którym poznasz bliżej działanie algorytmu Instagrama.

    Kod wyślemy w dniu premiery.

      * Zgadzam się na przetwarzanie swoich danych osobowych przez eCommerce Team Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu w celu informacyjnym i marketingowym, opisanym w Polityce prywatności
      * Pole obowiązkowe

      Reklama na Instagramie – podsumowanie

      Promowanie postów na Instagramie początkowo może wydawać się skomplikowane, jednak już po pierwszej próbie zobaczycie, że wcale takie nie jest. Zachęcamy do korzystania z menedżera reklam Meta, dzięki czemu zyskacie pełną kontrolę nad kampanią i będziecie mogli dotrzeć do swojej grupy docelowej na Instagramie. Warto zapoznać się z innymi wpisami blogowymi na naszej stronie, na przykład jak założyć konto firmowe na Instagramie?

      A jeśli potrzebujecie wsparcia w zakresie prowadzenia kampanii na Instagramie lub innym medium społecznościowym, chętnie pomożemy! Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą.

      5/5 - (9 votes)
      Zapisz się do naszego newslettera i dowiedz się, jak budować skuteczny marketing w sieci.

        * Zgadzam się na przetwarzanie swoich danych osobowych przez eCommerce Team Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu w celu informacyjnym i marketingowym, opisanym w Polityce prywatności
        * Pole obowiązkowe

        Oliwia Stachowska

        CONTENT/SOCIAL MEDIA/CONTENT
        W wolnym czasie lubię podróżować i tworzyć rękodzieło. W eCommerce Team zajmuję się przede wszystkim prowadzeniem social mediów.
        Udostępnij ten post

        /Polecane artykuły

        Małgorzata Marcinkowska
        Istnieje mnóstwo mitów krążących wokół Instagrama i jego algorytmów. Przez długi czas sposoby ich działania pozostawały niejasne, co skłoniło użytkowników do tworzenia różnych teorii. Choć dzisiaj posiadamy większą wiedzę na ten temat, nadal istnieje wiele niejasności. Dlatego w niniejszym artykule przeanalizujemy oraz rozwiejemy kilka z nich, abyście mogli lepiej zrozumieć,
        Ola Andrzejak
        Instagram reels to doskonałe narzędzie do budowania marki osobistej, angażowania społeczności i docierania do nowych użytkowników. Nawet jeśli nie chcecie wypowiadać się przed kamerą, nadal możecie tworzyć atrakcyjne i skuteczne rolki. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek!
        eCommerce Team
        Na sklepowych półkach i internetowych platformach nieśmiało pojawiają się świąteczne ozdoby, przyroda zaczyna szykować się do zimowego snu, a długie wieczory zdają się nie mieć końca. Wszystkie te znaki zwiastują nadejście jednego z najbardziej pożądanych przez część konsumentów piątku, czyli Black Friday. Początek sezonu przedświątecznej gorączki zakupowej dla niejednej firmy
        Julia Kasperczak
        Jeśli szukacie sposobu na zbudowanie ciekawego profilu, który zaangażuje nowych klientów — prowadzenie Instagrama jest świetnym rozwiązaniem. Ten artykuł rozwieje wszelkie wątpliwości i odpowie na najważniejsze pytania. Dowiecie się, dlaczego tak wiele marek już prowadzi swojego konto na Instagramie, co to za aplikacja i jakie daje możliwości. Po co angażować