ect-logo.png

Poukładamy Twój marketing

/
/
/
Co to jest SEO i jak samemu poprawić widoczność w sieci

/Blog

Co to jest SEO i jak samemu poprawić widoczność w sieci

/SEO/
Bożena Kurzyńska
seo co to jest

SEO – co to jest? Warto znać odpowiedź na to pytanie. Prowadzicie biznes w sieci, ale Wasza strona internetowa nie przynosi zamierzonych efektów? Odpowiedzią na ten problem może być właśnie SEO.
Jest to artykuł o SEO, inspirowany najpopularniejszymi frazami wpisywanymi w Google, które są związane z działalnością naszej agencji eCommerceTeam. Należy do cyklu wpisów „Marketing wg Google”.

Seo – co to jest?

SEO (search engine optimization) to proces, który pozwala zdobyć darmowy ruch organiczny na Waszej stronie internetowej. Składa się z wielu czynności, których efektem jest wyższa pozycja strony w wyszukiwarce. W artykule przedstawimy kilka prostych zasad, które pozwolą usprawnić Wasze działania w sieci.

Podstawy SEO – czyli od czego zacząć pozycjonowanie strony internetowej?

Przede wszystkim o SEO należy myśleć przy tworzeniu strony internetowej, jeśli chcemy, aby znalazła się ona jak najwyżej w wynikach wyszukiwania.

Tutaj warto, abyście zajrzeli do artykułu Jak zrobić stronę internetową: SEO, w którym opisujemy jakie czynniki warto wziąć pod uwagę. Jeśli nie tworzyliście strony SEO-friendly – nic straconego. O jak najlepszą pozycję w wynikach wyszukiwania możecie zacząć dbać w każdej chwili. Zanim jednak przejdziecie do działania, to:

1. Wybierzcie właściwe słowa kluczowe

Załóżmy, że jesteśmy ogrodnikiem w Poznaniu. Pierwszą Waszą myślą z pewnością będzie: „Chcemy pojawiać się w wynikach wyszukiwania na hasło ogrodnik… No i tutaj pojawia się pierwsza ważna uwaga. Pomyślmy, ilu jest ogrodników, którzy dokładnie tak samo, jak my chcieliby, żeby ich strona się dobrze pozycjonowała na to samo hasło. Na pewno jest ich więcej niż 10, a to już sprawia, że będziemy musieli prześcignąć 10 osób, które najprawdopodobniej wcześniej zaczęły dbać o SEO swojej strony. Nie mówiąc już o przypadkach podobieństwa słowa do nazwisk znanych osób. Na przykład do aktora o nazwisku Ogrodnik.

O wiele lepszym posunięciem jest doprecyzowanie słowa lub słów kluczowych, na które chcemy się pozycjonować. W tym celu możecie skorzystać ze słownika słów kluczowych. Warto też, abyście rozważyli konsultacje lub skorzystanie z usług agencji marketingowej, która pomoże dobrać odpowiednie i najbardziej efektywne słowa kluczowe w ramach działań SEO i pozycjonowania.

2. Załóżcie wizytówkę w Google Moja Firma

Google Moja Firma to odpowiedź na to, jak sprawić, żeby klienci łatwiej Was znaleźli. Nie tylko w wyszukiwarce, ale też na mapie, która poprowadzi ich wprost do Waszych drzwi. Dodatkowo będą mogli przejrzeć zdjęcia Waszej firmy oraz zapoznać się z opiniami wystawionymi przez obecnych klientów. Na tej podstawie potencjalni klienci najczęściej decydują, którą z firm wybiorą. Założenie wizytówki jest naprawdę proste. Więcej szczegółowych informacji na ten temat możecie znaleźć w artykule Twoja firma w mapach Google

Czy wizytówka Google to element działań SEO? Teoretycznie nie, ale praktycznie tak.  Dzięki niej istnieje możliwość, że nawet jeśli nie macie swojej strony, to po wpisaniu nazwy firmy wyświetli się Wasza wizytówka. I to niemal na pierwszym miejscu! A w niej wszystkie potrzebne informacje do pierwszego kontaktu z Wami. Wizytówkę również można optymalizować pod kątem SEO, ale na początek samo założenie jej wystarczy.

wizytówka Google Moja Firma - działania wspierające SEO

3. Twórzcie wartościowe treści

Tworzenie treści jest kluczowym elementem działań SEO. Najlepiej, kiedy na naszej stronie mamy osobną zakładkę z blogiem. Tam publikujemy artykuły, w których zawieramy nasze słowa kluczowe. Tworząc teksty pod SEO, bardzo ważne jest abyście pamiętali, że mają one być przede wszystkim przyjazne użytkownikowi. Nie można więc tworzyć artykułu „5 porad dla działkowicza” i opisywać w nim trywialnych rad, takich samych jak na 743276847 innych stronach. Z kilku powodów, jednak ten jest kluczowy: każdy, kto otworzy ten artykuł, po chwili z niego wyjdzie, szukając dla siebie bardziej wartościowej treści. Z czasem strony z lepszą pozycją w wyszukiwarce sprawią, że Wasz artykuł zniknie w tłumie kilkuset podobnych. 

Przyznajemy, nie jest to łatwa część działań dotyczących SEO – słowa kluczowe powinny być jak najbardziej dopasowane do wyszukiwań użytkowników, a sam artykuł musi być ciekawy. Nic więc dziwnego, że copywriting stał się zawodem, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem, a zapotrzebowanie na sprawnych twórców treści nie maleje.

działania wspierające SEO - tworzenie treści na bloga

Jeśli Wasze artykuły nieco się uzupełniają, lub w jednym wspominacie o temacie, który szerzej omówiliście w innym tekście – warto wdrożyć pomiędzy nimi linkowanie wewnętrzne. Innymi słowy: podlinkować frazę w tekście do artykułu, w którym omawiacie ją szerzej.

Linkowanie wewnętrzne można też poprawić poprzez utworzenie w szablonie wpisu na blogu sekcji “Najczęściej czytane” lub “Polecane artykuły”.

działania wspierające pozycjonowanie - link building

3. Skorzystajcie z audytu SEO

To podstawowe działanie prowadzone przez agencję marketingową, która chce sprawdzić, jak wygląda sytuacja Waszej strony w wyszukiwarce. Jest nim właśnie audyt SEO. Brzmi jak przeklikiwanie się pomiędzy tysiącami linijek kodu? Aż tak źle nie jest. Wystarczy użyć kilku dostępnych narzędzi SEO, takich jak Google Analytics czy Semstorm. Żeby ułatwić sobie codzienne zmagania z pozycjonowaniem strony, możecie również korzystać z przydatnych wtyczek do WordPress. Jedną z nich jest Yoast SEO. Więcej na temat wtyczek przeczytacie w artykule 8 najlepszych pluginów (wtyczek) do WordPressa. Regularny monitoring pozycji strony, ilości słów kluczowych czy zachowania użytkowników na stronie pozwala uniknąć wielu kryzysów, a dodatkowo jest źródłem informacji potrzebnych do dalszych działań związanych z optymalizacją pozycji strony w wyszukiwarce. I nie tylko!

Podsumowanie – czy SEO jest łatwe?

Na to pytanie powinniście znać odpowiedź po przeczytaniu tego tekstu. Niezależnie jednak od odpowiedzi pamiętajcie, że nasza agencja istnieje po to, aby pomóc Wam lepiej zarządzać serwisami internetowymi i osiągnąć sukces w internecie. W tym celu przygotowaliśmy dla Was checklistę, która porządkuje wszystkie najważniejsze działania, o których pisaliśmy wyżej.

checklista SEO

Macie jakieś pytania, które wciąż pozostają bez odpowiedzi? Skontaktujcie się z nami, a na pewno rozwiejemy wszystkie Wasze wątpliwości.

5/5 - (6 votes)

Masz pytania?

napisz do nas

    Zgadzam się na przetwarzanie swoich danych osobowych przez eCommerce Team Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu w celach marketingowych ... * rozwiń
    Oświadczam, że zapoznałem się z zasadami przetwarzania moich danych osobowych oraz przysługującymi mi prawami ... * rozwiń

    Bożena Kurzyńska

    SOCIAL MEDIA/PERFORMANCE MARKETING
    Pieczenie to moja pasja. Lubię testować nowe smaki, jak i w kółko próbować wszystkiego, co pistacjowe. W eCommerce Team zajmuję się prowadzeniem social media i działań płatnych.
    Udostępnij ten post

    /Polecane artykuły

    Małgorzata Marcinkowska
    W dzisiejszym, dynamicznym świecie marketingu, aby odnieść sukces, nie wystarczy tylko posiadać produkt czy usługę. Konieczne jest także zrozumienie tego, kto jest Waszym klientem. Czego potrzebuje oraz jakie ma oczekiwania, aby koniec końców chciał kupić to, co oferujecie. W tym momencie wkracza koncepcja persony marketingowej, która jest kluczem do stworzenia
    Oliwia Stachowska
    LinkedIn to platforma, która gromadzi przede wszystkim ludzi ze świata biznesu. Możecie na niej działać zarówno jako marka, poprzez konto firmowe, jak i poprzez swój profil osobisty. Często jednak pojawia się pytanie, na którym z nich lepiej publikować? W tym wpisie porównamy oba rodzaje kont i wyjaśnimy, kiedy warto prowadzić
    Maciej Świstoń
    Rozważmy, czym jest „call to action” – znane powszechnie w środowisku marketingowym jako CTA. Jakie ma cele i jak stworzyć efektywne CTA, które przyciągnie uwagę i spełni swoje zadanie? Przygotowaliśmy dla Was kilka wskazówek, które pomogą zrozumieć ten temat i samą istotę nawoływania do podjęcia konkretnej aktywności. Po pierwsze –
    Maciej Świstoń
    Podjąłeś już decyzję. Decydujesz się na skorzystanie z usług profesjonalistów, aby wspomóc swój biznes w Internecie. Zastanawiasz się pewnie co dalej?