ect-logo.png

Poukładamy Twój marketing

/
/
/
Ile kosztuje reklama na Facebooku?

/Blog

Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Oliwia Stachowska
miniatura wpisu o kosztach reklam na Facebooku

Ile kosztuje reklama na Facebooku? – to pytanie zadaje sobie każda osoba, która dopiero zaczyna przygodę z promowaniem swoich usług lub produktów na Facebooku. Odpowiedź jednak nie jest jednoznaczna – reklama kosztuje tyle, ile jesteście w stanie za nią zapłacić. W tym wpisie wyjaśnimy, co składa się na cenę kampanii reklamowej na Facebooku i jakich kosztów możesz się spodziewać, chcąc osiągnąć określone cele.

Kilka słów o Facebook Ads

Facebook Ads to platforma reklamowa stworzona przez firmę Meta, która umożliwia firmom promowanie swoich produktów i usług na portalach społecznościowych Facebook oraz Instagram. Ta platforma pozwala firmom tworzyć i zarządzać kampaniami reklamowymi, ustalać budżet, określać cele reklamowe i monitorować wyniki. Dostępne są różne typy reklam, takie jak reklamy wideo, obrazkowe, karuzelowe czy materiały błyskawiczne. 

Przykładowa reklama w formie statycznej grafiki z aktywnym przyciskiem kierującym poza Facebook - w tym przypadku na platformę LinkedIn
Przykładowa reklama w formie statycznej grafiki z aktywnym przyciskiem kierującym poza Facebook – w tym przypadku na platformę LinkedIn

Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Reklama na Facebooku jest rozliczana na zasadzie aukcji. Oznacza to, że sami decydujecie, ile jesteście gotowi zapłacić za wyświetlenia  Waszej reklamy. Aukcja w Facebook Ads działa podobnie jak w Google Ads, jednak na FB jak na razie mamy możliwość rozliczania jedynie za wyświetlenia. 

Koszt reklamy na Facebooku zależy od wielu czynników, takich jak:

  • Docelowa grupa odbiorców: im bardziej precyzyjnie zdefiniujecie swoją grupę docelową, tym większe są szanse na dotarcie do właściwych osób. Jednak skierowanie kampanii reklamowej na FB do konkretnej grupy może wpłynąć na koszt, ponieważ cena jest ustalana w oparciu o konkurencję w danym segmencie rynku.
  • Określony cel reklamy: Facebook oferuje różne cele reklamowe, takie jak generowanie ruchu na stronie internetowej, zwiększanie świadomości marki czy pozyskiwanie potencjalnych klientów. do celów, gdzie koszt za wynik jest stosunkowo najniższy należą: rozpoznawalność i ruch. Im niżej cel znajduje się w strukturze lejka sprzedażowego, tym droższy będzie koszt za wynik, dlatego zazwyczaj najdroższe będą reklamy z celem pozyskania klienta bądź sprzedaży w witrynie.
  • Konkurencja: jeśli wiele firm konkuruje o te same segmenty rynku, może to wpłynąć na wzrost kosztów reklamy na Facebooku. Znaczenie ma nie tylko liczba konkurujących firm, ale także wysokość ich budżetów na kampanię. 
  • Jakość reklamy: Facebook stosuje system oceny trafności reklam, który wpływa na koszt. Jeśli Twoja kampania na FB jest wysokiej jakości i uzyskuje dobre wyniki, może to przyczynić się do obniżenia ceny reklamy. Wskaźnik trafności znajdziesz w menedżerze reklam na poziomie zestawów reklam oraz reklam samych w sobie:
widok wskaźników jakości reklam w menedżerze reklam na Facebooku
Widok wskaźników jakości reklam w Menedżerze Reklam na Facebooku.
  • Lokalizacja: reklamy na Facebooku kierowane za granicę będą wiązały się z wyższymi kosztami, niż te wyświetlane w Polsce.

Minimalny koszt kampanii reklamowej na FB

Oczywiście nie ma górnego limitu kwoty, jaką możecie wydać na kampanię reklamową Facebook Ads – wszystko zależy od Waszego budżetu i potrzeb. Istnieje jednak kwota minimalna, jaką musicie wydać. Zazwyczaj jest to około kilku złotych dziennie. Ta kwota może się różnić w zależności od wybranego celu kampanii na Facebooku. Kwota ta jest też aktualna na dzień powstawania wpisu (10.07.2023r.) i za kilka miesięcy może być wyższa ze względu na czynniki gospodarcze w Polsce i na świecie. 

widok opcji ustawiania budżetu dziennego w menedżerze reklam na Facebooku

Czy można oszacować koszt reklamy na Facebooku?

Przed rozpoczęciem kampanii reklamowej Facebook Ads możecie skorzystać z opcji „Szacowane wyniki dzienne”, która pozwala zobaczyć jak będą się zmieniały potencjalne efekty, np. zasięg reklamy czy ilość zakupów z reklamy wraz z wpisywanym przez Was budżetem. Jednak pamiętajcie, że są to tylko szacunki, a rzeczywiste wyniki najprawdopodobniej będą się różnić. Często jest też tak, że kampania generuje wyższe koszty, gdy jest w fazie uczenia się (czyli od uruchomienia do osiągnięcia 50 wyników zgodnych z ustalonym celem kampanii) – z tego powodu po uruchomieniu kampanii staramy się nie wprowadzać w niej zmian (chyba, że dotyczą krytycznych błędów), ponieważ większość tak wprowadzanych zmian sprawia, że kampania ponawia naukę.

Podsumowanie o koszcie reklamy na Facebooku

Korzystanie z reklam na Facebooku, jeśli nie wiemy ile dokładnie będą kosztować, może być stresujące. Dlatego na początku warto zacząć od bezpiecznych kwot i dobrze poznać możliwości Facebook Ads, a następnie operować wydatkami na reklamę tak, aby osiągnąć optymalne efekty przy Waszych budżetach reklamowych. Pamiętajcie, że kampania na Facebooku to pewien proces, który wymaga analizy i optymalizacji. Bądźcie gotowi na ewentualne zmiany i dostosowanie strategii reklamowej, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki. Zachęcamy także do zapoznania się z pozostałymi wpisami na naszym blogu, na przykład: Jak założyć konto firmowe na Facebooku.

Zapisz się do newslettera, aby otrzymać darmowy

Zapisz się do newslettera
aby otrzymać darmową checkliste 11 błędów w kampaniach na Facebooku

    Zgadzam się na przetwarzanie swoich danych osobowych przez eCommerce Team Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu w celach marketingowych ... * rozwiń
    Oświadczam, że zapoznałem się z zasadami przetwarzania moich danych osobowych oraz przysługującymi mi prawami ... * rozwiń
    * Pole obowiązkowe
    5/5 - (8 votes)

    Oliwia Stachowska

    CONTENT/SOCIAL MEDIA/CONTENT
    W wolnym czasie lubię podróżować i tworzyć rękodzieło. W eCommerce Team zajmuję się przede wszystkim prowadzeniem social mediów.
    Udostępnij ten post

    /Polecane artykuły

    eCommerce Team
    Czy wiesz, że z Instagrama korzysta w Polsce już ponad dziesięć milionów użytkowników (DataReportal)? To ogromna społeczność, do której najprawdopodobniej należy część Twoich obecnych klientów, także tych przyszłych. Jeśli jeszcze nie posiadasz firmowego konta na Instagramie, to nadszedł doskonały moment, by właśnie tam nawiązać kontakt z odbiorcami i pokazać się
    Maciej Świstoń
    Migracja strony internetowej na nowy silnik to proces, który może znacząco wpłynąć na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Jest to zadanie wymagające starannego planowania i precyzyjnego wykonania, aby zminimalizować ryzyko utraty organicznego ruchu. Migracja serwisu może być konieczna z różnych powodów (poprawa wydajności, lepsza skalowalność, zmiana technologii).  Każda zmiana w
    Maciej Świstoń
    Podjąłeś już decyzję. Decydujesz się na skorzystanie z usług profesjonalistów, aby wspomóc swój biznes w Internecie. Zastanawiasz się pewnie co dalej?
    Oliwia Stachowska
    Promowanie postów prywatnych na LinkedIn – funkcja, na którą czekało wielu reklamodawców – jest już dostępna prawdopodobnie dla wszystkich kont. W tym artykule wyjaśnimy, jak promować posty prywatne na LinkedIn i odpowiemy na pytanie, dlaczego warto to w ogóle robić. Czy da się promować posty prywatne na LinkedIn? Do tej