Poukładamy Twój marketing

/
/
/
Jak przekazać agencji dostępy do LinkedIn Ads oraz Facebook Ads?

/Blog

Jak przekazać agencji dostępy do LinkedIn Ads oraz Facebook Ads?

Maciej Świstoń

Początek współpracy z agencją reklamową wiąże się z przekazaniem/udostępnieniem zasobów firmowych. Podejść do tego tematu można na przynajmniej kilka sposobów, które postaram się opisać w tej krótkiej publikacji. Warto pamiętać, że ten proces czasami może się różnić i zmieniać, jednak co do zasady nigdy nie powinny być to bardzo daleko idące zmiany.

Dlaczego agencja potrzebuje dostępu do Menedżera Reklam i LinkedIn Campaing?

Ponieważ umożliwia to skuteczne zarządzanie kampaniami reklamowymi, dotarcie do właściwych odbiorców, analizę wyników i optymalizację działań, co przekłada się na lepsze rezultaty dla klientów. 

Dostęp do Menedżera Reklam oraz LinkedIn Campaing to też dostęp do narzędzi analitycznych, kodów śledzących i kwestii rozliczeniowych. Mając takie dostępy możemy liczyć, że wyspecjalizowana w reklamach firma będzie miała wszystkie niezbędne do rozpoczęcia promocji elementy w jednym miejscu (łącznie z rozliczeniami).

Co przygotować, aby poprawnie przekazać dostępy do LinkedIn Ads?

Przede wszystkim warto odpowiedzieć na pytanie, czy przyjmiemy scenariusz założenia nowego konta (1) czy udzielenie dostępu do istniejącego (2). Warto pamiętać, by osoba udostępniająca dostępy miała wszędzie najwyższe możliwe uprawnienia i przygotowała hasło do konta oraz urządzenie do dwuetapowej weryfikacji logowania (na pewnych momentach LinkedIn może zastosować dodatkową weryfikację).

1. Umożliwienie agencji stworzenia nowego konta w LinkedIn Campaign Manager

To zdecydowanie łatwiejsza opcja i wymaga wyłącznie tego, aby przedstawiciele współpracującej firmy mieli dostęp “Superadministratora” do profilu firmowego na LinkedIn. Aby to zrobić wystarczy:

  1. Wejść na profil firmowy, wybrać “Ustawienia”:
  1. Następnie poszukać opcji “Zarządzaj administratorami”:
  1. Dodać wybraną osobę (ułatwieniem może być posiadanie jej wśród obserwujących/znajomych) i przyznanie odpowiednich uprawnień:

Mając takie uprawnienia, osoba z agencji reklamowej bez problemu stworzy nowe konto reklamowe i połączy je z profilem firmowym z LinkedIn. Będzie też mogła dodać agencyjną kartę, dane do faktury i bez problemu stworzyć na przykład kod śledzący do wklejenia na witrynę. Otrzyma też dostęp do promowania publikacji pracowników, choć oni będą musieli wyrazić odrębne zgody.

2. Dodanie agencji dostępu do istniejącego już konta w LinkedIn Ads

Tę opcję możemy wybrać, gdy prowadzimy promocję na własną rękę i potrzebujemy punktowego wsparcia agencji. Prace będą prowadzone na naszym koncie, a my możemy zachować administrację na przykład nad rozliczeniami. 

  1. Proces należy zacząć od wejścia do Campaing Managera, tutaj bezpośredni link:
https://www.linkedin.com/campaignmanager/accounts
  1. Następnie należy wybrać konto, z którego aktualnie korzystamy i chcemy udostępnić:
  1. Następnie należy rozwinąć zakładkę “Ustawienia konta” i wybrać opcję “Zarządzaj dostępem:
  1. Teraz dodajemy użytkownika i przypisujemy mu rolę (zwykle będzie to menedżer kampanii):

Co przygotować, aby poprawnie przekazać dostępy do Facebook Ads?

W przypadku platform Meta opcji jest więcej, co może wprowadzać też pewne zakłopotanie oraz problemy. Przede wszystkim warto bezwzględnie pamiętać by osoba udostępniająca dostępy miała wszędzie najwyższe możliwe uprawnienia i przygotowała hasło do konta oraz urządzenie do dwuetapowej weryfikacji logowania (w pewnych momentach Facebook na pewno poprosi o dodatkową weryfikację).

Przede wszystkim warto wyróżnić 2 możliwe scenariusze: Agencja ma własny Menedżer Firmy (1) lub Agencja nie ma własnego Menedżera Firmy (2). Jednak do tych sytuacji warto dodać kolejne przynajmniej 2 dodatkowe możliwości – Wy macie własnego Menedżera Firmy (3) lub Wy nie macie własnego Menedżera Firmy (4). Postaram się opisać te scenariusze i zwrócić uwagę na momenty, gdy coś może pójść nie tak. 

1. Agencja ma własny Menedżer Firmy (1), Twoja firma również ma Menedżera Firmy (3)

  1. Uzyskaj ID Menedżera Firmy agencji – poproś agencję o podanie swojego ID Menedżera Firmy (jest to ciąg cyfr). Możesz skorzystać z tego linku i następnie wybrać odpowiednią firmę:
https://business.facebook.com/select
  1. Dodaj agencję jako partnera – w swoim Menedżerze Firmy przejdź do „Ustawienia firmy” -> „Partnerzy” i kliknij „Dodaj”. Możesz skorzystać z tego linku i następnie wybrać odpowiednią firmę:
https://business.facebook.com/select
  1. Wprowadź ID Menedżera Firmy agencji – Wpisz ID Menedżera Firmy agencji i kliknij „Dalej”.
  1. Wybierz zasoby do udostępnienia – zaznacz konta reklamowe, strony, katalogi produktów, piksele itp., do których agencja ma mieć dostęp. W tym przypadku do konta reklamowego oraz nowych funkcji stron.
  1. Przypisz role – określ, jakie role agencja ma pełnić dla poszczególnych zasobów (np. reklamodawca, analityk).
  2. Zatwierdź i wyślij zaproszenie – Agencja otrzyma zaproszenie do współpracy i będzie musiała je zaakceptować.

2. Agencja nie ma własnego Menedżera Firmy (2), Twoja firma ma Menedżera Firmy (3)

To bardzo rzadko spotykana sytuacja, której wystąpienie może poddawać w wątpliwość jakość agencji reklamowej. Czasami jednak w przypadku freelancerów jest to spotykane i wtedy trzeba dodać osobę prywatną.

  1. Utwórz konto pracownika dla agencji – w swoim Menedżerze Firmy przejdź do „Ustawienia firmy” -> „Osoby” i kliknij „Zaproś osoby”. Możesz skorzystać z tego linku i następnie wybrać odpowiednią firmę:
https://business.facebook.com/select
  1. Wprowadź dane agencji – wpisz adres e-mail osoby z agencji, która będzie zarządzać kampaniami.
  1. Przypisz zasoby i role – wybierz konta reklamowe, strony itp., do których agencja ma mieć dostęp i określ jej role. W tym przypadku do konta reklamowego oraz nowych funkcji stron.
  1. Wyślij zaproszenie – Agencja otrzyma zaproszenie do dołączenia do Twojego Menedżera Firmy jako pracownik.

3. Agencja ma własny Menedżer Firmy (1), Twoja firma nie ma Menedżera Firmy (4)

  1. Agencja wyśle Ci zaproszenie do swojego Menedżera Firmy.
  1. Po zaakceptowaniu zaproszenia, przypisze Ci odpowiednie role i uprawnienia do zarządzania Twoimi zasobami reklamowymi (np. kontami reklamowymi, stronami). Lub poinstruuje, w jaki sposób przypisać Twoje zasoby (przede wszystkim fanpage) do Menedżera:
  1. To rozwiązanie jest proste i szybkie, ale daje agencji pełną kontrolę nad Twoimi zasobami.
  1. Agencja stworzy dla Ciebie nowy Menedżer Firmy i doda Cię jako administratora.
  2. Następnie, agencja poprosi Cię o dodanie jej jako partnera do Twojego nowego Menedżera Firmy.
  1. Po dodaniu agencji jako partnera, będziesz mógł/mogła udzielić jej dostępu do swoich zasobów reklamowych i przypisać odpowiednie role.
  2. To rozwiązanie daje Ci większą kontrolę nad swoimi zasobami, ale wymaga więcej kroków i może być bardziej czasochłonne.

Które rozwiązanie wybrać?

Wybór rozwiązania zależy od Twoich preferencji, aktualnego stanu Twoich profili i poziomu zaufania do agencji. Jeśli w pełni ufasz agencji i chcesz, aby miała ona pełną kontrolę nad Twoimi kampaniami reklamowymi, rozwiązanie z posiadaniem własnego Menadżera będzie odpowiednie. Jeśli jednak wolisz mieć większą kontrolę nad swoimi zasobami, drugie rozwiązanie będzie lepszym wyborem.

Ważne:

  • Bez względu na wybrane rozwiązanie, ważne jest, aby dokładnie omówić z agencją zakres jej uprawnień i obowiązków.
  • Upewnij się, że agencja ma dostęp tylko do tych zasobów, które są niezbędne do prowadzenia Twoich kampanii reklamowych.
  • Regularnie sprawdzaj aktywność agencji w Twoim Menedżerze Firmy lub w zasobach, do których ma ona dostęp.

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, zawsze możesz skonsultować się z agencją lub z pomocą techniczną Facebooka/LinkedIn.

Oceń wpis
Zapisz się do naszego newslettera i dowiedz się, jak budować skuteczny marketing w sieci.

    * Zgadzam się na przetwarzanie swoich danych osobowych przez eCommerce Team Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu w celu informacyjnym i marketingowym, opisanym w Polityce prywatności
    * Pole obowiązkowe

    Maciej Świstoń

    CONTENT HUB LEADER/SOCIAL MEDIA
    Interesuję się tematyką video i technologią. Tworzę strony WWW, a po godzinach fotografuję i wykładam na UAM. Nowinki to moja specjalność. W eCommerce Team zajmuję się tworzeniem treści.
    Udostępnij ten post

    /Polecane artykuły

    Maciej Świstoń
    Raport Nielsena (The Nielsen Total Audience Report Hub) potwierdza, że w obecnych czasach ludzie są przesyceni informacjami, więc szukają mediów, które pomogą im wyselekcjonować najważniejsze treści. Dlatego każdy specjalista i specjalistka zajmujący się contentem powinni zawsze być na bieżąco i tworzyć treści w odpowiednim kontekście oraz formie. Kluczową kwestią jest
    audyt SEO
    eCommerce Team
    Zastanawiałeś się kiedyś czym jest audyt SEO? Audyt strony internetowej, audyt sklepu internetowego, audyt seo…coraz więcej można znaleźć w Internecie ofert, tego typu usług, reklamowanych przez agencje marketingowe. Zanim wykupisz jedną z nich, sprawdź jak powinien być przeprowadzony audyt seo strony internetowej! Audyt SEO – co to jest? Audyt seo
    Małgorzata Marcinkowska
    LinkedIn to platforma społecznościowa, która od dawna nie jest tylko miejscem, gdzie szuka się wyłącznie pracy. Dla firm i przedsiębiorców stała się niezastąpionym narzędziem do budowania marki, pozyskiwania klientów oraz nawiązywania strategicznych kontaktów biznesowych. W tym artykule omówimy, dlaczego warto założyć profil firmy na LinkedIn, wskażemy konkretne kroki do jego
    Oliwia Stachowska
    Czy wiecie, jak korzystać z platformy LinkedIn? Jeśli jedynie publikujecie tam posty, to znaczy, że nie wykorzystujecie jej pełnego potencjału! Poniżej przygotowaliśmy zestaw porad i wskazówek, które mogą znacznie poprawić efekty Waszych działań na platformie LinkedIn, a które służą jako jeden z materiałów wprowadzających dla stażystów w naszym dziale Content