Poukładamy Twój marketing

/
/
/
Jak przekazać agencji dostępy do LinkedIn Ads oraz Facebook Ads?

/Blog

Jak przekazać agencji dostępy do LinkedIn Ads oraz Facebook Ads?

Maciej Świstoń
Początek współpracy z agencją reklamową wiąże się z przekazaniem/udostępnieniem zasobów firmowych. Podejść do tego tematu można na przynajmniej kilka sposobów, które postaramy się opisać w tej publikacji. Warto pamiętać, że ten proces czasami może się różnić i zmieniać, jednak co do zasady nie powinny być to daleko idące zmiany.

Dlaczego agencja potrzebuje dostępu do Menedżera Reklam i LinkedIn Campaign?

Umożliwia to skuteczne zarządzanie kampaniami reklamowymi, dotarcie do właściwych odbiorców, analizę wyników i optymalizację działań, co przekłada się na lepsze rezultaty dla klientów. 

Dostęp do Menedżera Reklam oraz LinkedIn Campaign to też dostęp do narzędzi analitycznych, kodów śledzących i kwestii rozliczeniowych. Mając takie dostępy, możemy liczyć, że wyspecjalizowana w reklamach firma będzie miała wszystkie niezbędne do rozpoczęcia promocji elementy w jednym miejscu (łącznie z rozliczeniami).

Co przygotować, aby poprawnie przekazać dostępy do LinkedIn Ads?

Przede wszystkim warto odpowiedzieć na pytanie, czy przyjmiemy scenariusz założenia nowego konta (1) czy udzielenie dostępu do istniejącego (2). Warto pamiętać, by osoba udostępniająca dostępy miała wszędzie najwyższe możliwe uprawnienia i przygotowała hasło do konta oraz urządzenie do dwuetapowej weryfikacji logowania (w niektórych przypadkach LinkedIn może zastosować dodatkową weryfikację).

1. Umożliwienie agencji stworzenia nowego konta w LinkedIn Campaign Manager

To zdecydowanie łatwiejsza opcja i wymaga wyłącznie tego, aby przedstawiciele współpracującej firmy mieli dostęp “Superadministratora” do profilu firmowego na LinkedIn. Aby to zrobić wystarczy:

  1. Wejść na profil firmowy, wybrać “Ustawienia”:
  1. Następnie poszukać opcji “Zarządzaj administratorami”:
  1. Dodać wybraną osobę (ułatwieniem może być posiadanie jej wśród obserwujących/znajomych) i przyznanie odpowiednich uprawnień:

Mając takie uprawnienia, osoba z agencji reklamowej bez problemu stworzy nowe konto reklamowe i połączy je z profilem firmowym z LinkedIn. Będzie też mogła dodać agencyjną kartę, dane do faktury i bez problemu stworzyć na przykład kod śledzący do wklejenia na witrynę. Otrzyma też dostęp do promowania publikacji pracowników, choć oni będą musieli wyrazić odrębne zgody.

2. Dodanie agencji dostępu do istniejącego już konta w LinkedIn Ads

Tę opcję możemy wybrać, gdy prowadzimy promocję na własną rękę i potrzebujemy punktowego wsparcia agencji. Prace będą prowadzone na naszym koncie, a my możemy zachować administrację na przykład nad rozliczeniami. 

  1. Proces należy zacząć od wejścia do Campaign Managera, tutaj bezpośredni link:
https://www.linkedin.com/campaignmanager/accounts
  1. Następnie należy wybrać konto, z którego aktualnie korzystamy i chcemy udostępnić:
  1. Następnie należy rozwinąć zakładkę “Ustawienia konta” i wybrać opcję “Zarządzaj dostępem”:
  1. Teraz dodajemy użytkownika i przypisujemy mu rolę (zwykle będzie to menedżer kampanii):

Co przygotować, aby poprawnie przekazać dostępy do Facebook Ads?

W przypadku platform Meta opcji jest więcej, co może wprowadzać też pewne zakłopotanie oraz problemy. Przede wszystkim warto bezwzględnie pamiętać, aby osoba udostępniająca dostępy miała wszędzie najwyższe możliwe uprawnienia i przygotowała hasło do konta oraz urządzenie do dwuetapowej weryfikacji logowania (w pewnych momentach Facebook na pewno poprosi o dodatkową weryfikację).

Przede wszystkim warto wyróżnić 2 możliwe scenariusze: Agencja ma własny Menedżer Firmy (1) lub Agencja nie ma własnego Menedżera Firmy (2). Jednak do tych sytuacji warto dodać kolejne przynajmniej 2 dodatkowe możliwości – Wy macie własnego Menedżera Firmy (3) lub Wy nie macie własnego Menedżera Firmy (4). Postaramy się opisać te scenariusze i zwrócić uwagę na momenty, gdy coś może pójść nie tak. 

1. Agencja ma własny Menedżer Firmy (1), Wasza firma również ma Menedżera Firmy (3)

  1. Uzyskajcie ID Menedżera Firmy agencji – poproście agencję o podanie Waszego ID Menedżera Firmy (jest to ciąg cyfr). Możecie skorzystać z tego linku i następnie wybrać odpowiednią firmę:
https://business.facebook.com/select
  1. Dodajcie agencję jako partnera – w Waszym Menedżerze Firmy przejdźcie do „Ustawienia firmy” -> „Partnerzy” i kliknijcie „Dodaj”. Możecie skorzystać z tego linku i następnie wybrać odpowiednią firmę:
https://business.facebook.com/select
  1. Wprowadźcie ID Menedżera Firmy agencji – wpiszcie ID Menedżera Firmy agencji i kliknijcie „Dalej”.
  1. Wybierzcie zasoby do udostępnienia – zaznaczcie konta reklamowe, strony, katalogi produktów, piksele itp., do których agencja ma mieć dostęp. W tym przypadku do konta reklamowego oraz nowych funkcji stron.
  1. Przypiszcie role – określcie, jakie role agencja ma pełnić dla poszczególnych zasobów (np. reklamodawca, analityk).
  2. Zatwierdźcie i wyślijcie zaproszenie – agencja otrzyma zaproszenie do współpracy i będzie mogła je zaakceptować.

2. Agencja nie ma własnego Menedżera Firmy (2), Twoja firma ma Menedżera Firmy (3)

To bardzo rzadko spotykana sytuacja, której wystąpienie może poddawać w wątpliwość jakość agencji reklamowej. Czasami jednak w przypadku freelancerów jest to spotykane i wtedy trzeba dodać osobę prywatną.

  1. Utwórzcie konto pracownika dla agencji – w Waszym Menedżerze Firmy przejdźcie do „Ustawienia firmy” -> „Osoby” i kliknijcie „Zaproś osoby”. Możecie skorzystać z tego linku i następnie wybrać odpowiednią firmę:
https://business.facebook.com/select
  1. Wprowadźcie dane agencji – wpiszcie adres e-mail osoby z agencji, która będzie zarządzać kampaniami.
  1. Przypiszcie zasoby i role – wybierzcie konta reklamowe, strony itp., do których agencja ma mieć dostęp i określcie jej role. W tym przypadku do konta reklamowego oraz nowych funkcji stron.
  1. Wyślijcie zaproszenie – agencja otrzyma zaproszenie do dołączenia do Waszego Menedżera Firmy jako pracownik.

3. Agencja ma własny Menedżer Firmy (1), Twoja firma nie ma Menedżera Firmy (4)

  1. Agencja wyśle Wam zaproszenie do swojego Menedżera Firmy.
  1. Po zaakceptowaniu zaproszenia, przypisze Wam odpowiednie role i uprawnienia do zarządzania zasobami reklamowymi (np. kontami reklamowymi, stronami) lub poinstruuje, w jaki sposób przypisać Wasze zasoby (przede wszystkim fanpage) do Menedżera:
  1. To rozwiązanie jest proste i szybkie, ale daje agencji pełną kontrolę nad Waszymi zasobami. Agencja stworzy dla Was nowy Menedżer Firmy i doda Was jako administratora.
  2. Po dodaniu agencji jako partnera, będziecie mogli udzielić jej dostępu do Waszych zasobów reklamowych i przypisać odpowiednie role.

To rozwiązanie daje Wam większą kontrolę nad Waszymi zasobami, ale wymaga więcej kroków i może być bardziej czasochłonne.

Które rozwiązanie wybrać?

Wybór rozwiązania zależy od Waszych preferencji, aktualnego stanu Waszych profili i poziomu zaufania do agencji. Jeśli w pełni ufacie agencji i chcecie, aby miała ona pełną kontrolę nad Waszymi kampaniami reklamowymi, rozwiązanie z posiadaniem własnego Menedżera będzie odpowiednie. Jeśli jednak wolicie mieć większą kontrolę nad Waszymi zasobami, drugie rozwiązanie będzie lepszym wyborem.

Ważne:

  • Bez względu na wybrane rozwiązanie, ważne jest, aby dokładnie omówić z agencją zakres jej uprawnień i obowiązków.
  • Upewnijcie się, że agencja ma dostęp tylko do tych zasobów, które są niezbędne do prowadzenia Waszych kampanii reklamowych.
  • Regularnie sprawdzajcie aktywność agencji w Waszym Menedżerze Firmy lub w zasobach, do których ma ona dostęp.

Jeśli macie jakiekolwiek wątpliwości, zawsze możecie skonsultować się z agencją lub z pomocą techniczną Facebooka/LinkedIn.

Oceń wpis
Zapisz się do naszego newslettera i dowiedz się, jak budować skuteczny marketing w sieci.

    * Zgadzam się na przetwarzanie swoich danych osobowych przez eCommerce Team Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu w celu informacyjnym i marketingowym, opisanym w Polityce prywatności
    * Pole obowiązkowe

    Maciej Świstoń

    CONTENT HUB LEADER/SOCIAL MEDIA
    Interesuję się tematyką video i technologią. Tworzę strony WWW, a po godzinach fotografuję i wykładam na UAM. Nowinki to moja specjalność. W eCommerce Team zajmuję się tworzeniem treści.
    Udostępnij ten post

    /Polecane artykuły

    Maciej Świstoń
    Chcąc ułatwić Wam tworzenie dobrych treści przygotowaliśmy “14-krokową strategię", która pomoże w przygotowywaniu i tworzeniu artykułów eksperckich (i nie tylko!). Dzięki takim artykułom zyskacie materiały, które ułatwią Wam budowę eksperckiego wizerunku i pomogą w nawiązaniu bliższych relacji z odwiedzającymi. Nawet, jeśli sądzicie, że jesteście zupełnie początkujący! Generacja Z i Millenialsi -
    eCommerce Team
    Jakie będą trendy w marketingu na 2021? Po zaskakującym 2020 roku wszyscy z niecierpliwością (a może też trochę i strachem) patrzymy na najbliższe 12 miesięcy. Przedstawiciele branży marketingowej prześcigają się w tworzeniu coraz to lepszych prognoz dotyczących trendów, które zawładną marketingiem. My postanowiliśmy dołączyć po raz pierwszy do tego grona,
    Małgorzata Marcinkowska
    Istnieje mnóstwo mitów krążących wokół Instagrama i jego algorytmów. Przez długi czas sposoby ich działania pozostawały niejasne, co skłoniło użytkowników do tworzenia różnych teorii. Choć dzisiaj posiadamy większą wiedzę na ten temat, nadal istnieje wiele niejasności. Dlatego w niniejszym artykule przeanalizujemy oraz rozwiejemy kilka z nich, abyście mogli lepiej zrozumieć,
    Maciej Świstoń
    Zrozumienie i budowa własnej marki osobistej – czyli personal brandingu – jest procesem, który wymaga czasu, zaangażowania i strategicznego myślenia. Zadanie to może wydawać się skomplikowane, jednak jest absolutnie wykonalne i przede wszystkim niezwykle wartościowe. W tym poradniku przedstawimy Wam praktyczne kroki, które pozwolą na skuteczne zarządzanie marką osobistą. Czym