ect-logo.png

Poukładamy Twój marketing

/
/
/
Szkolenia z marketingu, od czego właściwie zacząć?

/Blog

Szkolenia z marketingu, od czego właściwie zacząć?

Maciej Świstoń

Marketing jest jednym z najważniejszych elementów prowadzenia biznesu obecnie, a jego rola – szczególnie w dobie postępującej cyfryzacji – ciągle rośnie. Ale jak zacząć swoją przygodę z tym fascynującym światem? Pierwszą myślą są często szkolenia, których jest coraz więcej i coraz bardziej dotykają różnych zakresów tematycznych. Oto kilka wskazówek, które pomogą Wam podjąć świadome decyzje i wybrać idealne szkolenia dla siebie.

O krok przed szkoleniami marketingowymi zawsze powinna być strategia

Jeżeli jesteście początkującymi w dziedzinie marketingu, pierwszym krokiem powinno być zrozumienie podstawowych zasad i strategii. Zanim zaczniecie inwestować w szkolenia –  warto zrozumieć, jak działa promocja w sieci w praktyce. To da Wam solidną podstawę do dalszego rozwoju. Informacji możecie szukać na blogach, w książkach (na przykład u znanego każdemu marketingowcowi Kotlera) czy studiach.

Zrozumienie podstawowych aspektów strategii i strategicznego podejścia oznacza nie tylko poznanie różnych typów marketingu (cyfrowy, bezpośredni i tak dalej…), ale także zrozumienie, jak te różne elementy współgrają ze sobą. To również zastanowienie, jakie są Wasze cele biznesowe i jak marketing może Wam w ich osiągnięciu pomóc. Co może być kluczowe?

  • Badania Rynkowe – zrozumienie, kim są Wasi klienci, co ich motywuje, jakie mają potrzeby i jak najlepiej do nich dotrzeć.
  • Analiza SWOT – ocena mocnych oraz słabych stron Waszego przedsiębiorstwa, a także szans i zagrożeń płynących z otoczenia.
  • Metryki i KPI – kluczowe wskaźniki efektywności, które pomogą  zrozumieć, czy Wasze działania marketingowe są skuteczne.

Sprawdźcie również nasz wpis: Twoja strategia content marketingu w 5 krokach + darmowy planer działań do pobrania

Trzy kluczowe działania na początek przygody z kursami marketingowymi

Według “Your Strategic Marketing Partner” i naszego doświadczenia, najlepszym sposobem na rozpoczęcie nauki marketingu jest skupienie się na trzech kluczowych działaniach:

  • Nauka badań rynkowych, zaczynając od demografii i psychografii klientów.
  • Analiza udanych kampanii marketingowych, zarówno online, jak również offline.
  • Nauka śledzenia i mierzenia wskaźników analitycznych w marketingu.

Szkolenie marketingowe, od czego zacząć?

Szkolenia z marketingu często są podzielone na różne poziomy trudności – zaczynając od podstawowego, a kończąc na zaawansowanym. Choć poziom podstawowy może wydawać się mniej wymagający, warto zwrócić uwagę na dynamikę grupy. Jeżeli Wasze umiejętności są stosunkowo wyższe niż reszty uczestników, może to utrudnić naukę. 

Dzieje się tak, ponieważ trenerzy często dostosowują tempo i złożoność materiału do najbardziej nowych w temacie uczestników. Z drugiej strony, szkolenia zaawansowane są zwykle skierowane do mniejszych, bardziej specjalistycznych grup i oferują ogromną ilość skomplikowanej wiedzy. Jednak bez solidnej znajomości podstaw, materiał prezentowany na tych zaawansowanych kursach z marketingu może być trudny – a nawet niemożliwy – do przyswojenia.

Kiedy wybrać poziom podstawowy kursu marketingowego?

Jeżeli już macie pewne pojęcie o tym, czym jest marketing – możecie zacząć od szkolenia na poziomie podstawowym. Na takich kursach nauczycie się podstawowych narzędzi oraz pojęć, takich jak SEO, content marketing czy social media. Poznacie fundamenty i terminologię, bez której nie ruszycie dalej.

Kiedy wybrać poziom zaawansowany szkolenia z marketingu internetowego?

Jeżeli macie już pewne doświadczenie płynące ze szkoleń na poziomie podstawowym bądź praktyki, warto zainwestować w szkolenia na poziomie zaawansowanym. Tutaj zgłębicie wiedzę na temat bardziej skomplikowanych strategii i narzędzi – takich jak analiza danych, marketing automation czy strategie sprzedażowe. Na takich wydarzeniach mniej czasu poświęca się na pojęcia i teorię, a więcej na przydatne analizy, case study czy pracę na realnych przykładach.

Kolejne ważne pytanie, szkolenie marketingowe indywidualne czy grupowe?

Zawsze więcej nauczysz się na szkoleniach indywidualnych. Jeżeli masz możliwość skonsultowania się z trenerem – to zawsze jest to okazja, żeby dowiedzieć się więcej i więcej dla siebie “wyciągnąć” z takiego szkolenia. Indywidualne podejście pozwala na dostosowanie materiału do Waszych potrzeb i umożliwia skupienie się na konkretnych problemach. 

Zwykle jest też jednak droższe, bardziej problematyczne w organizacji oraz trudniejsze w przygotowaniu. Co też istotne dla części osób – szkolenie indywidualne nie daje możliwości networkingu na poziomie szkoleń grupowych. Przygotowaliśmy małą tabelę z zaletami i wadami obydwu typów szkoleń, aby uprościć Wam wybór:

Tabela przedstawiająca porównanie szkoleń indywidualnych i grupowych w wybranych aspektach

Wybór kursu bądź szkolenia marketingowego – lista konkretnych aspektów, które warto wziąć pod uwagę

Jeżeli dalej zastanawiacie się od jakiego poziomu i szkolenia zacząć, postaramy się pomóc w jeszcze bardziej ustrukturyzowany sposób.

Wybór szkolenia – poziom podstawowy

  • Co obejmuje?

Szkolenia na poziomie podstawowym zazwyczaj obejmują wprowadzenie do różnych aspektów marketingu, takich jak SEO (optymalizacja dla wyszukiwarek), content marketing (marketing treści) oraz social media marketing. Możecie również nauczyć się podstaw analizy danych i narzędzi analitycznych.

  • Dla kogo?

Te kursy są idealne dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem. Jeżeli prowadzicie małą firmę, jesteście studentami lub po prostu chcecie zrozumieć, jak działa marketing – to jest to dobre miejsce do rozpoczęcia.

  • Jak wybrać?

Przy wyborze kursu na poziomie podstawowym zwróćcie uwagę na zakres materiału, opinie innych uczestników. Warto patrzeć też na to, czy kurs oferuje certyfikat ukończenia – który możecie dodać do swojego CV.

Wybór szkolenia – poziom zaawansowany

  • Co obejmuje?

Szkolenia na poziomie zaawansowanym są znacznie bardziej specjalistyczne. Zajmują się one konkretnymi narzędziami i strategiami, takimi jak analiza danych, marketing automation (automatyzacja marketingu), strategie sprzedażowe, czy też zarządzanie kampaniami reklamowymi.

  • Dla kogo?

Jeżeli macie już pewne doświadczenie w marketingu i chcecie poszerzyć swoje umiejętności, to kursy zaawansowane to coś dla Was. Są one również doskonałe dla specjalistów marketingu, którzy chcą się specjalizować w konkretnym obszarze i pracować na konkretnych przykładach.

  • Jak wybrać?

Przy wyborze zaawansowanego szkolenia kursu zwróćcie uwagę na to, czy jest on aktualny (marketing szybko się zmienia), czy prowadzący są ekspertami w danej dziedzinie i czy kurs oferuje praktyczne ćwiczenia lub case studies. Kwestię charakteru zdalnego albo stacjonarnego można sprowadzić na drugi plan, ponieważ w przypadku technicznych szkoleń nie robi to większej różnicy.

Darmowe źródła wiedzy marketingowej też istnieją

Nie zapominajcie również o dostępnych darmowych źródłach. Istnieje wiele kursów online, e-booków i artykułów, które mogą posłużyć jako dobra baza wiedzy. Dzięki temu na szkoleniu będziecie mogli być bardziej aktywni i zadawać konkretne pytania. 

Próbujcie swoich sił szczególnie na kursach od firm, które są globalnie znane. To może być nie tylko dobre dla Waszej wiedzy, ale również będzie dobrze wyglądać  w CV jeśli dopiero szukasz pracy.

Polecane kursy i zasoby:

Szukacie szkoleń z marketingu internetowego, które będą szyte na miarę?

Możecie odezwać się również do nas – nasze szkolenia obejmują szereg zagadnień marketingowych – odpowiednich dla każdego poziomu Waszej wiedzy. Pomożemy zbudować spójny wizerunek w sieci, wyjaśnimy, jak działają social media, o co chodzi z tym całym SEO, jak zrobić dobre zdjęcia i jak nie przepalać budżetu na płatne reklamy. 

Przygotujemy je tak, aby były dostosowane do Waszych potrzeb. Ustalimy cele, plan szkolenia, a następnie zajmiemy się przygotowaniem i przeprowadzeniem warsztatów, aby pomóc rozwinąć umiejętności oraz zwiększyć efektywność biznesową. Zajrzycie do oferty szkoleń eCommerce Team.

5/5 - (1 vote)

Masz pytania?

napisz do nas

    Zgadzam się na przetwarzanie swoich danych osobowych przez eCommerce Team Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu w celach marketingowych ... * rozwiń
    Oświadczam, że zapoznałem się z zasadami przetwarzania moich danych osobowych oraz przysługującymi mi prawami ... * rozwiń

    Maciej Świstoń

    CONTENT HUB LEADER/SOCIAL MEDIA
    Interesuję się tematyką video i technologią. Tworzę strony WWW, a po godzinach fotografuję i wykładam na UAM. Nowinki to moja specjalność. W eCommerce Team zajmuję się tworzeniem treści.
    Udostępnij ten post

    /Polecane artykuły

    Oliwia Stachowska
    LinkedIn to platforma, która gromadzi przede wszystkim ludzi ze świata biznesu. Możecie na niej działać zarówno jako marka, poprzez konto firmowe, jak i poprzez swój profil osobisty. Często jednak pojawia się pytanie, na którym z nich lepiej publikować? W tym wpisie porównamy oba rodzaje kont i wyjaśnimy, kiedy warto prowadzić
    Maciej Świstoń
    Firmowy blog ma cały szereg zalet. Od wsparcia w budowaniu profesjonalnego wizerunku marki bądź konkretnej osoby, przez tematykę widoczności w wyszukiwarkach aż po generowanie leadów, edukacji czy – po prostu – pojawienia się w internecie. Trzeba jednak pamiętać, że zawsze powstaje on w konkretnym celu i wymaga pewnego przygotowania, konsekwencji
    Kinga Arend
    Tworzenie atrakcyjnych treści w mediach społecznościowych jest niezwykle ważne, jeśli chcemy budować rozpoznawalność swojej marki w internecie. Kreatywny sposób komunikacji z odbiorcami wykorzystywany jest w szczególności na Instagramie, gdzie od dłuższego czasu popularnością cieszą się rolki.  Dynamiczne, krótkie filmy odtwarzane w pętli nie tylko angażują widza, ale pozwalają w szybki
    eCommerce Team
    Na sklepowych półkach i internetowych platformach nieśmiało pojawiają się świąteczne ozdoby, przyroda zaczyna szykować się do zimowego snu, a długie wieczory zdają się nie mieć końca. Wszystkie te znaki zwiastują nadejście jednego z najbardziej pożądanych przez część konsumentów piątku, czyli Black Friday. Początek sezonu przedświątecznej gorączki zakupowej dla niejednej firmy