ect-logo.png

Poukładamy Twój marketing

/
/
/
Rolki na Instagram dla marki osobistej bez mówienia do kamery – sprawdźcie nasze pomysły

/Blog

Rolki na Instagram dla marki osobistej bez mówienia do kamery – sprawdźcie nasze pomysły

Ola Andrzejak

Instagram reels to doskonałe narzędzie do budowania marki osobistej, angażowania społeczności i docierania do nowych użytkowników. Nawet jeśli nie chcecie wypowiadać się przed kamerą, nadal możecie tworzyć atrakcyjne i skuteczne rolki. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek!

Rolki bez mówienia do kamery – skoncentrujcie się na narracji wizualnej

Zamiast mówić do kamery, skoncentrujcie się na narracji wizualnej, która opowie historię o Was i Waszej marce osobistej. Wykorzystajcie różnorodne ujęcia, scenografię i efekty, aby przekazać swoje wartości. 

Posprzątajcie miejsce pracy i zadbajcie o to, aby zbyt duża ilość dodatków i dekoracji w tle nie rozpraszała odbiorcy. Jeśli pracujecie przy biurku, macie ułatwioną sprawę! Wystarczy, że ustawicie telefon w kilku różnych miejscach w pomieszczeniu, aby uzyskać ujęcia z różnych perspektyw, np. od tyłu, kiedy siedzicie na krześle, z góry kiedy piszecie na klawiaturze. Nagrajcie jak rysujecie coś na kartce, lub notujecie w telefonie tak, aby było widać ekran. Jeśli posiadacie statyw ustawienie telefonu nie będzie problemem, jeśli nie, możecie wykorzystać książki lub inne przedmioty, jako podpórki.

Sprawdźcie również, jakie są Przydatne aplikacje do tworzenia rolek na Instagrama!

Rolki dla marki osobistej, które budują zaufanie społeczności

Pokażcie swoją pasję, zainteresowania i styl życia za pomocą różnorodnych ujęć, takich jak wspomnienia z podróży, aktywności sportowe, gotowanie czy sztuka. W ten sposób wzbudzicie zaufanie obserwatorów i nawiążecie z nimi nić porozumienia. Kto wie, może okaże się, że macie wspólne pasje! Pamiętajcie jednak, aby prywatne treści nie pojawiały się na profilu marki osobistej częściej niż te, które dotyczą Waszych produktów czy usług. 

Wykorzystajcie też symboliczne elementy, które reprezentują Waszą markę osobistą, takie jak logo, symbole, charakterystyczne kolory czy wzory. Umieśćcie je w kadrze w sposób kreatywny i przemyślany, aby zbudować rozpoznawalność i spójność wizualną. Nie zapomnijcie o doborze odpowiedniej muzyki lub dźwięku, który pasuje do charakteru Waszej marki i atmosfery rolek. 

Zachęćcie widzów do interakcji

Jeśli nie chcecie mówić do kamery, zadbajcie o to, aby w Waszych rolkach pojawił się tekst i grafika dla wzmocnienia przekazu. Przeczytajcie nasz artykuł o tym, jak dodać napisy do rolek. Możecie wykorzystywać informacje o swojej branży, zamieszczać inspirujące cytaty lub pytania, na które followersi będą odpowiadać w komentarzach. Zachęcajcie widzów do interakcji i budujcie zaangażowanie. Na zakończenie filmu dodajcie CTA – call-to-action (z jęz. ang. wezwanie do działania). Zaproście widzów do odwiedzenia Waszej strony internetowej, sklepu online lub zapisania się do newslettera. Przykładowe wezwania do działania to: Kup teraz, Sprawdź, Dowiedz się więcej, Zapisz się już dziś, itd.

Czy rolki bez mówienia są tak samo skuteczne?

Rolki na Instagramie bez mówienia do kamery mogą być równie skuteczne, jak tradycyjne nagrania wideo. Wykorzystajcie powyższe wskazówki, aby stworzyć atrakcyjne i skuteczne reels, które przyciągną uwagę i zaangażują Waszą społeczność.

Pamiętajcie, że kluczem do sukcesu w tworzeniu rolek jest spójność, autentyczność i kreatywność. Eksperymentujcie z różnymi technikami i dostosowujcie je do swoich potrzeb i stylu marki osobistej. 

Oceń wpis

Masz pytania?

napisz do nas

    Zgadzam się na przetwarzanie swoich danych osobowych przez eCommerce Team Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu w celach marketingowych ... * rozwiń
    Oświadczam, że zapoznałem się z zasadami przetwarzania moich danych osobowych oraz przysługującymi mi prawami ... * rozwiń

    Ola Andrzejak

    content creator
    Kiedy zamykam laptopa, w domowym zaciszu przeobrażam się w mistrzynię pieczenia sernika. Kalorie spalam na pole dance i podczas spacerów z ukochanym pomeranianem. W eCommerce Team zajmuję się social mediami i szkoleniami z tego zakresu.
    Udostępnij ten post

    /Polecane artykuły

    Julia Kasperczak
    Są takie produkcje filmowe, których, nawet jeśli nie oglądałeś osobiście, to i tak znasz cały przebieg akcji, a może nawet kojarzysz kultowe sceny. Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak sprawić, żeby mówiono o Twoim przedsiębiorstwie, to przyjrzyjmy się, co łączy kino i pisanie postów. Nikt nie zna, ale każdy stosuje Zanim
    Oliwia Stachowska
    Ile kosztuje reklama na Facebooku? – to pytanie zadaje sobie każda osoba, która dopiero zaczyna przygodę z promowaniem swoich usług lub produktów na Facebooku. Odpowiedź jednak nie jest jednoznaczna – reklama kosztuje tyle, ile jesteście w stanie za nią zapłacić. W tym wpisie wyjaśnimy, co składa się na cenę kampanii
    Julia Kasperczak
    Jeśli szukacie sposobu na zbudowanie ciekawego profilu, który zaangażuje nowych klientów — prowadzenie Instagrama jest świetnym rozwiązaniem. Ten artykuł rozwieje wszelkie wątpliwości i odpowie na najważniejsze pytania. Dowiecie się, dlaczego tak wiele marek już prowadzi swojego konto na Instagramie, co to za aplikacja i jakie daje możliwości. Po co angażować
    Maciej Świstoń
    Zrozumienie i budowa własnej marki osobistej – czyli personal brandingu – jest procesem, który wymaga czasu, zaangażowania i strategicznego myślenia. Zadanie to może wydawać się skomplikowane, jednak jest absolutnie wykonalne i przede wszystkim niezwykle wartościowe. W tym poradniku przedstawimy Wam praktyczne kroki, które pozwolą na skuteczne zarządzanie marką osobistą. Czym