ect-logo.png

Poukładamy Twój marketing

/
/
/
Profil firmowy a konto prywatne na LinkedIn – porównanie

/Blog

Profil firmowy a konto prywatne na LinkedIn – porównanie

Oliwia Stachowska

LinkedIn to platforma, która gromadzi przede wszystkim ludzi ze świata biznesu. Możecie na niej działać zarówno jako marka, poprzez konto firmowe, jak i poprzez swój profil osobisty. Często jednak pojawia się pytanie, na którym z nich lepiej publikować? W tym wpisie porównamy oba rodzaje kont i wyjaśnimy, kiedy warto prowadzić konto firmowe, a kiedy osobiste. 

Rodzaje kont na LinkedIn

Na platformie LinkedIn można mieć dwa rodzaje kont: firmowe i prywatne. Warto jednak zaznaczyć, że profil firmy można założyć tylko z utworzonego już wcześniej konta prywatnego. Niektóre marki tworzą w tym celu „puste konta” – na przykład Jan Kowalski.

Zakładanie konta firmowego na LinkedIn

Profil firmowy

Ten rodzaj profilu reprezentuje Waszą firmę na tej platformie i może być zarządzany przez kilka osób z różnymi poziomami uprawnień (od administratora po moderatorów). Profil firmowy na LinkedIn:

  1. to miejsce, gdzie możecie udostępniać informacje o firmie, jej historii, produktach lub usługach, misji i wartościach, a także tworzyć wydarzenia.
  2. pozwala na promowanie Waszej marki i budowanie jej świadomości wśród użytkowników LinkedIn poprzez działania płatne. Dotyczy to zarówno treści z profilu firmy, jak i postów z kont prywatnych pracowników. Do tego konieczne jest jednak utworzenie konta reklamowego.
  3. umożliwia poszukiwania nowych pracowników i pracowniczek. Co prawda ogłoszenie musicie opublikować z konta prywatnego, ale możecie wybrać firmę, w imieniu której udostępnicie ofertę. 

Sprawdźcie w naszym wpisie: Jak założyć profil firmy na LinkedIn?

Profil prywatny

Profil prywatny na LinkedIn to indywidualne konto użytkownika, na którym może udostępniać informacje o swoim życiu zawodowym i budować własny brand. Profil osobisty pozwala na:

  1. nawiązywanie bezpośrednich połączeń z innymi profesjonalistami. To miejsce, gdzie możecie budować swoją sieć kontaktów i nawiązywać relacje biznesowe.
  2. podkreślanie swoich umiejętności i doświadczenia zawodowego, co może pomóc w zdobywaniu nowych możliwości zawodowych.
  3. szukanie pracy. Możecie wysyłać aplikacje na interesujące Was stanowiska, a jeśli skorzystacie z opcji “open to work”, staniecie się widoczni dla rekruterów, którzy mogą  pisać do Was z konkretnymi ofertami pracy;
  4. korzystanie z Sales Navigatora, czyli płatnego narzędzia do sprzedaży B2B. Umożliwia on użytkownikom lepsze targetowanie, śledzenie i budowanie relacji z potencjalnymi klientami. 

Profil firmowy a prywatny – który z nich warto prowadzić?

Mimo że oba profile działają w symbiozie, to większymi zasięgami i zainteresowaniem cieszą się zwykle konta prywatne. Dlaczego? Większość z nas woli wchodzić w interakcje z człowiekiem, a nie firmą. To przekłada się na większą liczbę reakcji, komentarzy – a tym samym lepszy zasięg. Dodatkowo profil ze zdjęciem zawsze będzie bardziej wiarygodny niż firmowe logo. 

Przykłady podobnych działań na profilu firmowym i prywatnym – porównanie i wyniki

Wszystkie rozwiązania polecane naszym klientom, zawsze testujemy wewnętrznie. Aby sprawdzić, który profil przynosi lepsze efekty, opublikowaliśmy dwa posty na ten sam temat na dwóch profilach. Najpierw na firmowym, a następnie nasi specjaliści wrzucili je na swoje konta prywatne. Efekty przedstawiamy poniżej:

Post o darmowym audycie SoMe 

Ten post na profilu prywatnym, który ma 1865 obserwujących zebrał 59 reakcji i 1502 wyświetleń

Posty prywatny na LinkedIn przykład

Z kolei post firmowy na ten sam temat, przy 1212 obserwujących zebrał 351 wyświetleń i 9 reakcji. 

Posty firmowy na LinkedIn przykład

Oznacza to, że profil prywatny miał większe wyświetlenia o niemal 328% i więcej reakcji o 555%. W tym przypadku jednak dużą rolę odgrywa grafika. Na profilu prywatnym zostało wykorzystane zdjęcie z twarzą, które na LinkedIn zawsze przynosi lepsze zasięgi. Dlatego następnym razem porównaliśmy publikację na ten sam temat, z tymi samymi zdjęciami.

Wdrożenie strony u klienta

Publikacja o wdrożeniu nowej strony dla klienta, na profilu prywatnym (786 obserwujących) zebrała 1127 wyświetleń i 22 reakcje.

Posty prywatny na LinkedIn przykład

Z kolei post na ten sam temat, opublikowany na naszym profilu firmowym, zdobył 490 wyświetleń i 10 reakcji.

Posty firmowy na LinkedIn przykład

Na profilu prywatnym udało się zatem uzyskać zasięg wyższy o przeszło 130% i o 120% więcej reakcji w porównaniu do konta firmowego.

Czy warto prowadzić tylko konto osobiste?

Teraz zapewne zastanawiacie się, czy w ogóle warto zakładać konto firmowe, skoro to posty z profilu prywatnego cieszą się lepszymi efektami. My odpowiadamy: tak, warto! Przede wszystkim dlatego, że oba te konta pełnią zupełnie inne funkcje (odsyłamy do pierwszego akapitu). Kolejną istotną kwestią jest to, że konto osobiste nie powinno służyć jedynie do promowania usług czy produktów Waszej firmy lub firmy, w której pracujecie. Na swoim koncie możecie publikować treści związane z Waszym życiem zawodowym, rozwojem kompetencji czy nawet hobby – a tym samym budować markę osobistą. Na profilu firmowym powinniście z kolei publikować informacje związane z ofertą bądź budować wizerunek eksperta lub prowadzić działania employee brandingowe. Dlatego też najlepszym i najskuteczniejszym działaniem, będzie publikowanie wartościowych treści na obu profilach oraz stosowanie dobrych praktyk na LinkedIn

5/5 - (2 votes)

Masz pytania?

napisz do nas

    Zgadzam się na przetwarzanie swoich danych osobowych przez eCommerce Team Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu w celach marketingowych ... * rozwiń
    Oświadczam, że zapoznałem się z zasadami przetwarzania moich danych osobowych oraz przysługującymi mi prawami ... * rozwiń

    Oliwia Stachowska

    CONTENT/SOCIAL MEDIA/CONTENT
    W wolnym czasie lubię podróżować i tworzyć rękodzieło. W eCommerce Team zajmuję się przede wszystkim prowadzeniem social mediów.
    Udostępnij ten post

    /Polecane artykuły

    Tomasz Kaczmarek
    Responsywność strony internetowej polega na płynnym dostosowaniu się jej układu oraz  wyglądu do szerokości ekranu, na którym jest wyświetlana. Nieważne czy użytkownik otworzy stronę  przy pomocy komputera czy telefonu komórkowego. Za każdym razem otrzyma tę samą treść. Będzie ona podana w sposób zarówno czytelny jak i funkcjonalny. Technika projektowania takich
    Bożena Kurzyńska
    Content, czyli po prostu treść, może stanowić narzędzie samo w sobie, które przyniesie Wam wiele korzyści. Jeśli kiedyś, choć przez chwilę pomyśleliście: jak to możliwe, że pisanie tekstu na stronę czy wrzucenie jakiegoś obrazka może przynieść korzyść – to ten tekst jest zdecydowanie dla Was. Content — jakie treści umieszczać
    copywriting SEO
    Małgorzata Marcinkowska
    Co myślisz, kiedy słyszysz copywriting SEO? Zapewne pierwszą rzeczą, jaka przyjdzie Ci na myśl, będzie tekst przesycony frazami kluczowymi we wpisach blogowych. To jednak nie do końca prawda. Pojęcie to wymaga zdecydowanie szerszego spojrzenia, na wiele różnych aspektów, które ostatecznie składają się na lepszą pozycję Twojej strony w wyszukiwarce internetowej.
    Małgorzata Marcinkowska
    W obecnej epoce online, by zaistnieć w świadomości klientów, Wasza firma musi być widoczna w internecie. To właśnie tutaj potencjalni klienci poszukują informacji o produktach i usługach, które oferujecie. Jednym z kluczowych narzędzi, które pomaga zdobyć tę widoczność, jest wizytówka Google Moja Firma. W tym wpisie dowiecie się krok po