Poukładamy Twój marketing

/
/
/
Prowadzenie profilu na LinkedIn – dobre praktyki dla kont firmowych i osobistych

/Blog

Prowadzenie profilu na LinkedIn – dobre praktyki dla kont firmowych i osobistych

Oliwia Stachowska
Czy wiecie, jak korzystać z platformy LinkedIn? Jeśli jedynie publikujecie tam posty, to znaczy, że nie wykorzystujecie jej pełnego potencjału! Poniżej przygotowaliśmy zestaw porad i wskazówek, które mogą znacznie poprawić efekty Waszych działań na platformie LinkedIn, a które służą jako jeden z materiałów wprowadzających dla stażystów w naszym dziale Content Marketingu. 

Dlaczego warto założyć konto na LinkedInie?

LinkedIn to medium społecznościowe o biznesowym charakterze. Posiadanie konta na tej platformie umożliwia efektywne prezentowanie doświadczenia i umiejętności w formie cyfrowego CV, a tym samym pokazanie się w roli eksperta. Po drugie, LinkedIn to miejsce, gdzie możecie nawiązać relacje z innymi profesjonalistami z Waszej branży, co może otworzyć przed Wami drzwi do nowych możliwości. Grupa docelowa na LinkedIn jest różnorodna – od studentów i absolwentów, przez menedżerów średniego szczebla, aż po dyrektorów generalnych i inwestorów. Więcej o grupach docelowych w social mediach piszemy tutaj

Z kolei posiadanie konta firmowego na LinkedIn to doskonały sposób na zwiększenie widoczności i wiarygodności Waszej firmy w środowisku profesjonalistów. Platforma ta nie tylko umożliwia prezentację oferty, ale również pozwala na interakcję z potencjalnymi klientami, partnerami i pracownikami. Dzięki funkcjom analitycznym możecie monitorować efektywność swoich działań i dostosowywać strategię marketingową w czasie rzeczywistym. Co więcej, LinkedIn jest idealnym miejscem do dzielenia się wartościową treścią i wiedzą branżową, co buduje pozytywny wizerunek firmy i przyciąga zainteresowanie. 

Symbioza pomiędzy profilem osobistym a firmowym na LinkedIn

Przepływ zależności pomiędzy profilem osobistym a stroną firmową na LinkedIn

Przede wszystkim musicie wiedzieć, że zarówno LinkedIn jako platforma, jak i jej odbiorcy preferują czytanie treści profili prywatnych. Niezaprzeczalnie stanowią one podstawę działalności w tym serwisie. Dla Was, jako publikujących oznacza to, że treści udostępniane z profili prywatnych będą cieszyć się większym zaangażowaniem, ponieważ:

  1. algorytm traktuje je priorytetowo,
  2. odbiorcy chętniej angażują się i dyskutują z realnymi osobami – szczególnie takimi, które znają.

Nie oznacza to jednak, że profil firmowy nie ma racji bytu. Warto sprytnie połączyć  przewagę profili prywatnych z istnieniem i chęcią  promowania profilu firmowego. 

Jak połączyć prowadzenie profilu firmowego z osobistym?

  1. Należy aktywnie komentować, reagować na treści publikowane przez profil firmowy z konta prywatnego, szczególnie w pierwszych kilkunastu minutach po publikacji. To sygnał dla algorytmu “ta treść jest wartościowa, warto ją pokazywać większej liczbie odbiorców”.
  2. Warto stymulować dyskusję z odbiorcami i odpowiadać na pojawiające się komentarze – ludzie chętniej rozmawiają z drugim człowiekiem niż firmą.
  3. Warto promować inicjatywy realizowane przez firmę na swoim prywatnym profilu, np. nową ofertę, akcję promocyjną, treści na blogu. 

Inne kwestie, które wpływają na zasięg i wyniki postów na profilach LinkedIn

Linki zewnętrzne 

Jeśli w poście linkujemy do innej strony, np. bloga, artykułu, strony ofertowej, zasięg zawsze będzie trochę niższy, niż w przypadku postów bez linku. LinkedIn tym działaniem chce zatrzymać użytkowników “wewnątrz” serwisu. Oczywiście linkowanie do bloga czy oferty też jest istotne i to social media mają służyć naszym celom, nie na odwrót, jednak trzeba liczyć się z tym, że zasięgi mogą być niższe.

Brak reakcji pod oznaczeniami

Jak wspominaliśmy, komentarze poprawiają zasięg postów. W przypadku kiedy oznaczymy daną osobę w poście, brak reakcji z jej strony (tj. polubienia, komentarza) wiąże się z obcięciem zasięgu. Taką sytuację LinkedIn interpretuje tak: “Ta treść jest bardzo niskiej jakości, skoro osoby oznaczone w niej nie reagują na nią”. Dlatego tak ważny jest komentarz pracowników (jeśli są oni oznaczeni w publikacji), a także prośba do partnerów, osób oznaczonych, aby ten komentarz pozostawiły. Warto ten aspekt uwzględniać już na początku ustaleń danej współpracy/promocji. 

Zobaczcie, jaka jest różnica w zasięgu posta, jeśli pojawią się pod nim jedynie dwa komentarze lub żaden.

2 komentarze:

wyniki posta, który został skomentowany: zasięg 392

Brak komentarzy:

wyniki posta, który nie został skomentowany: zasięg 197

Jak zwiększać liczbę obserwujących – dobre praktyki na LinkedIn

Jest kilka działań, które możecie wdrożyć, aby spróbować zwiększyć liczbę obserwujących:

  • zapraszanie do obserwowania osób ze swojej sieci kontaktów, także współpracowników,
Jak wygląda zapraszanie do obserwowania osób ze swojej sieci kontaktów, także współpracowników na LinkedIn
  • dodanie zdania zawierającego korzyść w miejscach, gdzie linkujecie do profilu na LinkedInie, np. w stopce strony bądź newslettera. Przykładowe zdanie: “Jeśli chcesz poszerzać swoją wiedzę z tematu X, zaobserwuj nasz profil na LinkedInie”,
  • zachęcanie klientów do zostawienia obserwacji, np. w mailu po dokonaniu zakupu, również przedstawiając jakąś korzyść z pozostawienia obserwacji, 
  • dodawanie skrótu opublikowanych treści do newslettera.

Pamiętajcie o dostępności

Jeśli mówimy o dobrych praktykach na LinkedInie, z pewnością należy wspomnieć o dbaniu o dostępność. Dzięki temu wszyscy będą mogli się zapoznać z publikowanymi przez Was treściami – bez wyjątków. Więcej o tym, jak tworzyć dostępne posty piszemy tutaj

Regularność w prowadzeniu profilu na LinkedIn

Mimo że zalecanych działań dotyczących aktywności na LinkedInie jest sporo, zdecydowanie warto je wdrożyć. Gwarantujemy, że przy zachowaniu regularności przyniosą one efekty. A jeśli potrzebujecie wsparcie przy prowadzeniu profilu na LinkedInie, zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą

Oceń wpis
Zapisz się do naszego newslettera i dowiedz się, jak budować skuteczny marketing w sieci.

    * Zgadzam się na przetwarzanie swoich danych osobowych przez eCommerce Team Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu w celu informacyjnym i marketingowym, opisanym w Polityce prywatności
    * Pole obowiązkowe

    Oliwia Stachowska

    CONTENT/SOCIAL MEDIA/CONTENT
    W wolnym czasie lubię podróżować i tworzyć rękodzieło. W eCommerce Team zajmuję się przede wszystkim prowadzeniem social mediów.
    Udostępnij ten post

    /Polecane artykuły

    Maciej Świstoń
    Zrozumienie i budowa własnej marki osobistej – czyli personal brandingu – jest procesem, który wymaga czasu, zaangażowania i strategicznego myślenia. Zadanie to może wydawać się skomplikowane, jednak jest absolutnie wykonalne i przede wszystkim niezwykle wartościowe. W tym poradniku przedstawimy Wam praktyczne kroki, które pozwolą na skuteczne zarządzanie marką osobistą. Czym
    Maciej Świstoń
    Sprawdzanie ruchu na stronie internetowej to nie tylko kwestia ciekawości, ale przede wszystkim droga do mierzenia efektywności działań marketingowych. Analiza statystyk strony internetowej pozwala na zrozumienie, które elementy strony są najbardziej angażujące dla użytkowników i które kanały ruchu są najbardziej efektywne.
    local-e-commerce-grafika
    Tomasz Kaczmarek
    Czym jest local e-commerce? Najprościej mówiąc — local e-commerce to nic innego jak forma e-commerce, która ogranicza się do działania sklepu internetowego jedynie na lokalnym rynku (na przykład w obrębie aglomeracji, w której funkcjonuje). Konsumenci w trakcie codziennych zakupów (zakupy spożywcze, drogeryjne) przyzwyczajeni są do nabywania produktów w najbardziej dogodnych
    Bożena Kurzyńska
    Prowadzicie na Facebooku konto firmy? Chcecie zainwestować w płatne działania, ale nie wiecie, od czego zacząć? Menedżer reklam Facebook to aktualnie jedno z najpopularniejszych narzędzi w digital marketingu. Możecie w nim zaprojektować, wdrożyć i optymalizować reklamy, a następnie przejrzeć ich wyniki. Menedżer reklam Facebook — kluczowe funkcje  Emitowanie reklam to