Poukładamy Twój marketing

/
/
/
Jak zacząć sprzedawać w internecie – krok po kroku

/Blog

Jak zacząć sprzedawać w internecie – krok po kroku

Julia Kasperczak
Jak zacząć sprzedaż w internecie?

Handel internetowy rozwija się w zawrotnym tempie. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób decyduje się na oferowanie swoich usług online. Jeśli to czytasz, to prawdopodobnie również masz taki pomysł. To świetna okazja na pozyskanie nowych klientów i rozwój firmy. Podpowiemy, jak w kilku krokach zabrać się za przygodę ze sprzedażą online.

Krok pierwszy – produkt

Zadaj sobie pytanie, co zamierzasz zaproponować swoim potencjalnym klientom. Zastanów się nad tym, czy na rynku jest jeszcze miejsce, które twój produkt będzie wypełniał. 

Pamiętaj jednak, że nie musi to być coś nowego, czego świat jeszcze nie widział. W takim przypadku zastanów się co można poprawić w ofertach konkurencji. Czasem jest to kwestia większego wyboru w dostawie, czy możliwość zapłacenia za pobraniem. Krótko mówiąc, poszukaj czegoś, co wyróżni twój sklep. Upewnij się także, że twój produkt jest dobry, a cena, którą podasz, adekwatna do jego jakości. 

Krok drugi – platforma twojego sklepu

Jeśli chcesz coś sprzedawać, musisz stworzyć do tego miejsce. Potrzebujesz dobrej platformy, która spełni twoje wymagania i pozwoli klientom na proste i szybkie zrobienie na niej zakupów. Możesz skorzystać z kilku dostępnych opcji:

  • gotowe platformy – ich plusem jest łatwość w obsłudze oraz możliwość szybkiego wykonania wielu działań samodzielnie. Minusem fakt, że każdy pakiet ma swoje ograniczenia. Rozliczać należy się w formie abonamentu, zazwyczaj co miesiąc. 
  • platforma stworzona specjalnie dla ciebie – jeśli chcesz, aby strona w całości odpowiadała twoim potrzebom, możesz zdecydować się na zlecenie firmie przygotowanie platformy od podstaw. Ta opcja będzie najbardziej kosztowną i ewentualne wprowadzanie zmian będzie możliwe właśnie przez firmę, która wykona platformę. 
  • wykorzystanie oprogramowania typu open source – w tym przypadku sklep tworzy się bezpłatnie w oparciu o gotową platformę. Można ją dostosować do swoich potrzeb, jednak często wiąże się to z dodatkowym kosztem. Jeśli zlecisz wykonanie strony firmie, pobierze za to jednorazową opłatę. Musisz pamiętać także o aktualizowaniu jej we własnym zakresie.

Jeśli obawiasz się, że stworzenie miejsca dla twojego sklepu będzie dla ciebie zbyt trudne, warto skorzystać z pomocy profesjonalistów. Pamiętaj, że dobrze działająca strona jest nieodłącznym elementem rozwijającego się sklepu internetowego. Postaw się w roli klienta i zadaj sobie następujące pytania. Czy skorzystałbyś z tej strony? Czy wydaje się godna zaufania? Czy wszystkie ważne informacje znajdują się na stronie? Warto również zapytać o opinie innych i słuchać ich wskazówek.

Krok trzeci – reklama

Pamiętaj o tym, żeby pozwolić się zobaczyć. Mamy kilka propozycji skutecznych i często wybieranych opcji reklamy:  

Kampanie w social mediach

Osoby, które mogą być zainteresowane twoimi usługami dowiedzą się o nich podczas codziennego przeglądu swoich mediów społecznościowych.

Kampanie Google Ads

Po wpisaniu konkretnej frazy w wyszukiwarce użytkownikowi wyświetli się link do twojego sklepu. To rozwiązanie szczególnie polecane początkującym.

Pozycjonowanie

Dzięki konkretnym działaniom i treściom, które pojawią się na stronie,  twój sklep będzie miał szansę pojawić się w czołówce wyników wyszukiwania. Jest to temat o którym zdecydowanie warto poczytać. Więcej informacji znajdziesz pod https://ecommerceteam.pl/blog/seo-co-to-jest/

Krok czwarty – dbaj o klienta

Jeśli masz już produkt, stronę i reklamę, pamiętaj o tym, by dbać o klienta, który zdecydował się na skorzystanie z twojej oferty. Poniżej kilka złotych zasad, których należy się trzymać.

  1. Daj klientowi wybór. I nie chodzi tu o sam produkt. Bardzo ważne jest m.in. zadbanie o różne sposoby płatności czy dostawy. Zapytaj znajomych, co sprawia, że decydują się na zakupy w konkretnych sklepach internetowych. Pamiętaj, że dla każdego wygoda może oznaczać coś innego. 
  2. Bądź szczery. Jeśli na wysłanie produktu potrzebujesz tygodnia, nie pisz, że dostawa będzie zrealizowana w ciągu dwóch dni, bo klient będzie rozczarowany, kiedy będzie musiał dłużej czekać.
  3. Daj coś więcej niż sam produkt. Zadbaj o promocję lub dodatki, które zachęcą do skorzystania z twoich usług. Ciekawa zniżka na start, przydatny gratis, możliwość darmowego zwrotu – to wszystko sprawi, że twoja oferta będzie atrakcyjna.
  4. Zachęć do powrotu. Może bon na kolejne zakupy? Albo newsletter z nowościami i specjalnymi promocjami? Pomyśl o sposobach, dzięki którym zyskasz pewność, że klient nie zapomni o twoim sklepie po jednych zakupach. 
  5. Dbaj o platformę. Strona sklepu będzie twoją wizytówką. Zwracaj uwagę na to, by była przejrzysta, intuicyjna, estetyczna, a publikowane treści rzetelne i przyjemne w odbiorze.
  6. Dbaj o kontakt z klientem. Warto słuchać konstruktywnej krytyki. Pozwala ona na rozwój oraz polepszenie oferty. Nie zapominaj też o pozytywnych wypowiedziach, warto je publikować i dziękować za nie. Pomyśl o gratisach dla stałych klientów.

Jeśli będziesz pamiętać o wszystkich powyższych rzeczach, masz sporą szansę na skuteczny rozwój swojego sklepu internetowego. Jeśli potrzebujesz wsparcia napisz do nas lub sprawdź naszą ofertę.

5/5 - (2 votes)
Zapisz się do naszego newslettera i dowiedz się, jak budować skuteczny marketing w sieci.

    * Zgadzam się na przetwarzanie swoich danych osobowych przez eCommerce Team Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu w celu informacyjnym i marketingowym, opisanym w Polityce prywatności
    * Pole obowiązkowe

    Julia Kasperczak

    CONTENT/SOCIAL MEDIA
    W czasie wolnym sprawdzam swoje limity podczas wspinaczki, nurkowania i innych sportów. W eCommerceTeam zajmuje się prowadzeniem Social Media.
    Udostępnij ten post

    /Polecane artykuły

    Maciej Świstoń
    Firmowy blog ma cały szereg zalet. Od wsparcia w budowaniu profesjonalnego wizerunku marki bądź konkretnej osoby, przez tematykę widoczności w wyszukiwarkach aż po generowanie leadów, edukacji czy – po prostu – pojawienia się w internecie. Trzeba jednak pamiętać, że zawsze powstaje on w konkretnym celu i wymaga pewnego przygotowania, konsekwencji
    Małgorzata Marcinkowska
    Szukacie sposobu na zwiększenie widoczności w wyszukiwarce, ale nie wiecie, ile kosztuje reklama w Google? W tym artykule dowiecie się, jak reklama w Google Ads może pomóc Waszej firmie, jakie są związane z nią koszty i jak efektywnie zainwestować w tę formę promocji. Czym jest reklama Google Ads? Google Ads
    eCommerce Team
    Czy wiesz, że z Instagrama korzysta w Polsce już ponad dziesięć milionów użytkowników (DataReportal)? To ogromna społeczność, do której najprawdopodobniej należy część Twoich obecnych klientów, także tych przyszłych. Jeśli jeszcze nie posiadasz firmowego konta na Instagramie, to nadszedł doskonały moment, by właśnie tam nawiązać kontakt z odbiorcami i pokazać się
    Karolina Jurgowiak
    Google daje nam do dyspozycji potężne narzędzie reklamowe w postaci Google Ads. Jest rozbudowane i daje wiele opcji pozwalających na dopasowanie do potrzeb konkretnego biznesu. Ale z drugiej strony łatwo się w nim pogubić. Dlatego dzisiaj mamy dla Was krótkie wyjaśnienie, jakie są rodzaje kampanii w Google Ads i które