ect-logo.png

Poukładamy Twój marketing

/
/
/
Wpis na bloga – jak dobrać słowa kluczowe?

/Blog

Wpis na bloga – jak dobrać słowa kluczowe?

/SEO/
Agata Kieć
wpis na bloga - jak dobrać słowa kluczowe

Od czego zacząć tworzenie wpisu na bloga? Od wyszukania słów kluczowych. Taki research niesie ze sobą dodatkową wartość. W trakcie możecie dowiedzieć się jakich tematów szukają i jakie pytania zadają użytkownicy Internetu. To ważne informacje, które możecie wykorzystać w trakcie tworzenia treści. Dzięki odpowiedniej optymalizacji tekstu jest szansa, że użytkownicy trafią właśnie na waszą stronę, a przecież taki jest cel.

Co to jest słowo kluczowe?

Słowo kluczowe to fraza, która stanowi istotny element w procesie wyszukiwania informacji w Internecie. Pozwala użytkownikom na znalezienie informacji, które są najbardziej istotne dla ich potrzeb. Słowa kluczowe mogą być pojedynczymi wyrazami lub złożonymi frazami. Ich wybór jest zwykle poparty chęcią znalezienia konkretnej informacji,  jak nazwa produktu, autor, miejsce, data lub inne atrybuty. Umieszczenie słów kluczowych w treści wpisów jest ważne, ponieważ może określić, jak łatwo czytelnicy znajdą konkretny artykuł. Dzięki temu można zdobyć nowych klientów i wybić się w wynikach wyszukiwania na tle konkurencji. 

Czego ludzie szukają w Google i innych wyszukiwarkach?

Wiedza o tym, czego klienci szukają w Internecie oraz jakich słów używają do tego celu, daje firmom dużą przewagę. Dzięki temu łatwiej można dotrzeć do rynku docelowego oraz zwiększyć konwersje poprzez dostarczanie przydatnych treści. W odniesieniu do wpisów blogowych wyszukiwane frazy dotyczą najczęściej treści poradnikowych np. “W co inwestować pieniądze” czy “Co kupić mamie na święta”. Przy wyborze odpowiednich fraz warto również sprawdzać, jak duża jest konkurencja i jaka jest “trudność” słowa kluczowego. Jednak nawet przy znacznej konkurencji w wynikach organicznych, jeśli ma się zasoby warto tworzyć wpisy blogowe, aby udostępniać je na kanałach social media, w innych serwisach czy grupach dyskusyjnych.

Jak sprawdzić ilość wyszukiwań słowa kluczowego?

Aby sprawdzić ilość wyszukiwań słowa kluczowego, można skorzystać z narzędzi online, takich jak m.in. Google Keyword Planner, Ahrefs Keywords Explorer, Keyword Surfer. Wpisując słowo kluczowe w jednym z tych narzędzi, otrzymujemy szacunkową ilość wyszukiwań tego słowa w miesiącu oraz inne przydatne informacje, takie jak konkurencyjność słowa kluczowego czy sugerowany koszt CPC.

Informacje te są przydatne dla osób, które chcą zoptymalizować swoje kampanie reklamowe. Dzięki wiedzy na temat popularności słów kluczowych, można dostosować strategię kampanii, wybierając słowa kluczowe, które są popularne, ale jednocześnie niezbyt konkurencyjne. Pozwala to na osiągnięcie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania i przyciągnięcie większej liczby kliknięć na reklamę. Dodatkowo, informacje te mogą pomóc w prowadzeniu działań SEO, czyli optymalizacji strony internetowej pod kątem wyszukiwarek. Optymalizacja strony/wpisu blogowego pod odpowiednie frazy kluczowe może skutkować wyższą pozycją w wynikach wyszukiwania dla danego słowa kluczowego i przyciągnięciem większej liczby odwiedzających.

Narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych

Aby rozpocząć wyszukiwanie słów kluczowych, warto wiedzieć jakich narzędzi do tego użyć. Obecnie takie narzędzia stały się niezbędne dla wielu firm. Dzięki nim przedsiębiorstwa mogą uzyskać wgląd w to, jakie tematy wywołują największe zainteresowanie użytkowników. Pozwalają również zaplanować strategię SEO, w tym dobrać odpowiedni temat wpisu blogowego, tak aby odpowiedzieć na konkretne potrzeby i zapytania klientów. Poniżej przedstawiamy 4 narzędzia, dzięki którym możecie dobrać frazy kluczowe do Waszych publikacji.

Planer słów kluczowych Google Ads 

Nawet jeśli nie planujecie kampani reklamowej, narzędzie Google Ads może wspomóc was w poszukiwaniu odpowiednich słów kluczowych. Narzędzie to jest całkowicie bezpłatne. Aby z niego skorzystać należy zalogować się na swoje konto Google i przejść do panelu wyszukiwania słów kluczowych Google Ads –  https://ads.google.com/home/tools/keyword-planner/. Po uruchomieniu planera można zacząć wyszukiwać interesujące frazy. Narzędzie oprócz listy zbliżonych fraz pokazuje m.in średnią miesięczną liczbę wyszukiwań, konkurencyjność oraz stawkę w przypadku reklam płatnych. Dużym udogodnieniem jest możliwość filtrowania wyników oraz zwiększania zakresu wyszukiwania o inne zbliżone frazy. 

Planer słów kluczowych Google Ads 

Google trends to darmowe narzędzie, które pozwala na śledzenie aktualnych trendów wyszukiwań na całym świecie. Korzystając z linku https://trends.google.pl/ możemy sprawdzić jakich słów kluczowych szukali ostatnio użytkownicy Internetu. Dodatkowym udogodnieniem jest możliwość obserwowania zmieniającego się w konkretnym przedziale czasowym trendu wyszukiwania słów kluczowych. 

Google Trends 

Wpisując interesującą frazę lub temat można sprawdzić, jak kształtuje się zainteresowanie daną frazą w ujęciu czasowym. Dzięki temu można oszacować, kiedy warto napisać wpis na konkretny temat lub w jakim okresie rozpocząć dodatkowe działania marketingowe z nim związane. Google Trends pokazuje również podobne zapytania wraz ze wzrostem zainteresowania nimi w ostatnim czasie.

Google Trends 
Google Trends 

Wtyczka Keywords Surfer

Keyword surfer to darmowa wtyczka do przeglądarki Chrome, stworzona przez twórców narzędzia Surfer SEO. Po zainstalowaniu działa ona w czasie rzeczywistym podczas używania wyszukiwarki. Keyword Surfer pokazuje w pasku wyszukiwania, obok wpisanej przez nas frazy, szacowaną liczbę wyszukiwań oraz przybliżony koszt płatnej reklamy. 

W panelu bocznym wtyczka podpowiada także inne, zbliżone frazy również z szacowaną liczbą wyszukiwań. Przydatną funkcją jest wyszukiwanie fraz w innych językach niż język polski. W ten sposób możemy od razu sprawdzić, jakie strony wyświetlają się najwyżej w wynikach wyszukiwania i na tej podstawie dokonać analizy konkurencji. 

Wtyczka Keywords Surfer

link do pobrania wtyczki – https://chrome.google.com/webstore/detail/keyword-surfer/bafijghppfhdpldihckdcadbcobikaca 

Ahrefs – Keywords Explorer 

Ahrefs Keywords Explorer to narzędzie do badania słów kluczowych, które pomaga użytkownikom znaleźć frazy o dużej liczbie wyszukiwań i niskiej konkurencji. Jest to narzędzie płatne, jednak oferuje różne funkcjonalności, które nie tylko pomagają w analizie słów kluczowych ale również m.in. analizie strony i profilu linkowego.  

Ahrefs Keywords Explorer pokazuje liczbę miesięcznych wyszukiwań dla każdego słowa kluczowego, a także poziom konkurencji, liczbę kliknięć w wyniki wyszukiwania i inne dane związane z wyszukiwarkami. Umożliwia również podgląd wyników wyszukiwania dla każdego słowa kluczowego, co pozwala zobaczyć, które strony internetowe zajmują czołowe pozycje dla danej frazy. Kolejną, dodatkową funkcjonalnością jest generowanie sugestii związanych z wprowadzoną frazą kluczową. Podpowiada frazy długiego ogona, które mogą przynieść korzyści w postaci dodatkowego ruchu na stronie. Wszystkie dane można bez problemu wyeksportować do różnych formatów w celu ich dalszej analizy. 

Ahrefs - Keywords Explorer 

Dodatkowo Keywords Explorer daje możliwość sprawdzania liczby wyszukiwań fraz kluczowych w innych wyszukiwarkach, takich jak: YouTube, Bing, Yandex, Yahoo, Amazon. 

Ahrefs - Keywords Explorer 

Dlaczego warto poświęcić czas, aby odpowiednio dobrać słowa kluczowe do wpisu blogowego?

Dobór odpowiednich słów kluczowych do wpisu jest ważny z kilku powodów:

  1. Wpływają one na pozycjonowanie w wyszukiwarkach – umieszczenie odpowiednich słów kluczowych w tekście pozwala na lepsze pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu wpis jest lepiej widoczny dla potencjalnych czytelników.
  2. Ułatwiają zrozumienie tematu – odpowiednie słowa kluczowe pomagają w identyfikacji tematu wpisu, co ułatwia czytelnikom zrozumienie, o czym jest artykuł.
  3. Poprawiają jakość ruchu na stronie – dzięki odpowiednio dobranym słowom kluczowym, na stronę trafiają użytkownicy zainteresowani konkretnym tematem, co zwiększa szanse na to, że znajdując wartościowe informacje pozostaną na niej dłużej.
  4. Ułatwiają tworzenie treści – dobry wybór słów kluczowych ułatwia skupienie się na konkretnym temacie i zapewnienie, że wpis będzie zawierał informacje, które są dla czytelników najważniejsze.

Warto zatem poświęcić czas na odpowiednie dobranie słów kluczowych, aby przyciągnąć większą liczbę nowych czytelników na swojego bloga oraz dostarczyć im wartościową treść.

Zobacz to na filmie!

5/5 - (6 votes)

Masz pytania?

napisz do nas

    Zgadzam się na przetwarzanie swoich danych osobowych przez eCommerce Team Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu w celach marketingowych ... * rozwiń
    Oświadczam, że zapoznałem się z zasadami przetwarzania moich danych osobowych oraz przysługującymi mi prawami ... * rozwiń

    Agata Kieć

    SEO/CONTENT/ANALITYKA
    Moją pasją są podróże. Wolne chwile spędzam oglądając filmy na Netflixie, ćwicząc jogę oraz relaksując się w saunie. W eCommerce Team odpowiadam za wszystko, co związane z pozycjonowaniem stron oraz link building.
    Udostępnij ten post

    /Polecane artykuły

    Małgorzata Marcinkowska
    W obecnej epoce online, by zaistnieć w świadomości klientów, Wasza firma musi być widoczna w internecie. To właśnie tutaj potencjalni klienci poszukują informacji o produktach i usługach, które oferujecie. Jednym z kluczowych narzędzi, które pomaga zdobyć tę widoczność, jest wizytówka Google Moja Firma. W tym wpisie dowiecie się krok po
    Twoja firma w mapach Google - grafika
    Tomasz Kaczmarek
    Wizytówka Twojej firmy na mapach Google, powinna być jedną z pierwszych rzeczy, o której myślisz podczas planowania strategii obecności w Internecie. Mogę śmiało napisać, że obecnie brak widoczności firmy na Google Maps jest odbierana przez klientów – lub potencjalnych klientów – negatywnie. Podobnie, jak podawanie nieaktualnych informacji w już istniejących
    Oliwia Stachowska
    Ile kosztuje reklama na Facebooku? – to pytanie zadaje sobie każda osoba, która dopiero zaczyna przygodę z promowaniem swoich usług lub produktów na Facebooku. Odpowiedź jednak nie jest jednoznaczna – reklama kosztuje tyle, ile jesteście w stanie za nią zapłacić. W tym wpisie wyjaśnimy, co składa się na cenę kampanii
    eCommerce Team
    ? Jakie będą trendy w marketingu w 2023 roku? Trendy konsumenckie? Trendy w tworzeniu treści? Odpowiedzi tutaj! ⬆️