Poukładamy Twój marketing

/
/
/
Aktualne wymiary grafik Facebook, Instagram na marzec 2025 rok

/Blog

Aktualne wymiary grafik Facebook, Instagram na marzec 2025 rok

Maciej Świstoń
21.03.2025
Zdarzyło Ci się, że Twoje posty na Instagramie i Facebooku nie wyglądały tak, jak je zaplanowałeś? Ucięte grafiki, utracona jakość i niepełny efekt? Przeczytaj nasz poradnik, który pomoże Ci uniknąć tych problemów i przygotować content, który zrobi wrażenie!
aktualne wymiary grafik na facebook instagram miniatura wpisu

Jesteście już zmęczeni próbą śledzenia wszystkich rozmiarów obrazów w mediach społecznościowych? Potrzebujecie pomocy w optymalizacji rozmiarów zdjęć w mediach społecznościowych? Nie jesteście pewni aktualnych wymiarów grafik na Instagramie i Facebooku?

Wyobraźcie sobie hipotetyczną sytuację — włożyliście dużo wysiłku w tworzenie najlepszych postów ze zdjęciami na swój Instagram i Facebook, ale na tablicach widać tylko ¾ przygotowanej przez was grafiki. Dodatkowo jej najważniejsze elementy są ucięte, a całość zgubiła pierwotną jakość. Specjalnie dla Was, aby zapobiec takim problemom, przygotowaliśmy — aktualizowany na bieżąco — poradnik.

Jakie wymiary grafik na FB, a jakie na IG?

W tym przewodniku znajdziecie rozmiary do różnego rodzaju treści na Facebooku i Instagramie. Zaczniemy od zdjęć w tle, przejdziemy przez zdjęcia profilowe i wszystkie najbardziej popularne formaty do postów. Stosunkowo niewielka liczba klientów, którzy zgłaszają się do nas po “socialowe wsparcie”, ciągle zdaje sobie sprawę ze znaczenia takich technicznych aspektów publikacji w mediach społecznościowych i roli, jaką odgrywają. Widać to po niedopasowanych zdjęciach w tle, zgubionej jakości grafik w publikacjach czy źle układających się na urządzeniach mobilnych kolaży.

Sprawdź również nasz wpis – 9 wskazówek jak prowadzić komunikację w social media

Wymiary grafik na Facebooka

Wymiarów zdjęć na Facebooku i wariacji na temat różnych typów treści jest prawdopodobnie najwięcej spośród wszystkich dostępnych mediów społecznościowych. Dlatego też odpowiednie zaprojektowanie elementów graficznych może wymagać czasu i wysiłku. Szczególnie gdy weźmiecie pod uwagę ogromną rolę dopasowania swoich treści do urządzeń mobilnych i komputerów (o czym myśli się rzadziej w przypadku oglądanego głównie mobilnie Instagrama).
Podczas przeglądania na laptopie ekran jest poziomy (szeroki), podczas gdy ekrany mobilne są pionowe (wysokie). W związku z tym sam rozmiar urządzeń wymusza pewne ustępstwa i dopasowania. Ponadto Facebook nie rozciąga Waszych kreacji — zamiast tego zwykle je po prostu przycina. Jak zatem wyglądają aktualne wymiary grafik na Facebook?

Rozmiar zdjęcia w tle na Facebooku:

  • Na komputerach: 851 × 315 pikseli;
  • Dla urządzeń mobilnych: 640 x 360 pikseli.

Rozmiar zdjęć profilowych i innych na Facebooku:

  • Dla komputerów: większy lub równy 176 × 176 pikseli;
  • Dla urządzeń mobilnych: 196 × 196 pikseli;
  • Wymiary banera (zdjęcie poziomie) na Facebooku: 1200 x 628 pikseli;
  • Rozmiar obrazu linku/aktualizacji: 1200 x 628 pikseli;
  • Rozmiar stories/reels: 1080×1920 (jest to wideo pionowe);
  • Wideo na Facebooku: 1920 x 1080 px;
  • Reklama na Facebooku: 1200 x 628 px; możesz też dodać grafikę 1080×1080 px
  • Reklama wideo na Facebooku: 1920 x 1080 px (proporcje 4:5), 1080 x 1080 px (co najmniej), obsługiwane proporcje od 16:9 do 9:16;
  • Reklama Facebook Story: 1080 x 1920 px;
  • Obraz w tle grupy na Facebooku: 1640 x 856 px (lub proporcje 1,91:1);
  • Reklama graficzna Facebook Messenger: 1080 x 1080 px;
  • Facebook Reels: 1080 × 1920 px;
  • Reklama Messenger Stories: 1080 × 1920 px.

Najważniejsze wymiary FB przedstawiamy na grafice:

Aby uzyskać najlepszą możliwą jakość, należy przesyłać pliki JPG o rozmiarze mniejszym niż 100 KB. Obrazy z tekstem (na przykład logo marki) muszą być plikami PNG. Warto też zapoznać się z zasadami opublikowanymi przez sam Facebook.

Uwaga: możecie zawsze upewnić się, czy wasz obraz zawiera nie więcej niż 20% tekstu. Choć opinie odnośnie do wpływu ilości tekstu na system reklamowy są różne, to warto pamiętać o samych użytkownikach i aspektach związanych z czytelnością.

Rozmiary zdjęć na Instagram

Instagram szybko stał się siecią społecznościową wybieraną przez ludzi zwracających szczególną uwagę na estetykę. Platforma ta jest szczególnie popularna w niszach związanych z projektowaniem, urodą, jedzeniem i fitnessem. Instagram jest prawdopodobnie najczęściej wybieranym medium dla influencer marketingu.

Instagram Reels i Stories obecnie przyciągają najwięcej uwagi, ale nadal istnieje możliwość, by łatwo uzyskać polubienia, zapisy i udostępnienia za pomocą statycznych obrazów.

Przeczytaj również: Jak skutecznie prowadzić konto na Instagramie?

Instagram umożliwia publikowanie zdjęć w trzech różnych orientacjach, tj. kwadratowej, poziomej i pionowej. Możecie wybrać odpowiedni obraz posta na Instagramie w oparciu o treść, jaką chcecie przekazać na grafice i wykazać się kreatywność w komponowaniu całości i wykazać się kreatywnością. Od początku 2025 roku widok publikacji na profilu zmienił się z klasycznego kwadratu na portretowy format 4:5. Jakie wymiary grafik na Instagram warto wybrać?

Rozmiar zdjęcia na Instagramie: zdjęcie profilowe

  • Rozmiar zdjęcia profilowego na Instagramie: 800 x 800 pikseli.

Rozmiar pozostałych zdjęć na Instagramie:

  • Rozmiary wideo na Instagramie: 1080 x 1920 pikseli; 
  • Udostępnione zdjęcie na Instagramie:
    • portret: 1080 x 1350 px (preferowany format do postów statycznych i karuzel);
    • kwadrat: 1080 x 1080 px;
    • krajobraz: 1080 x 566 px;
  • Udostępnione wideo na Instagramie: 1080 px szerokości;
  • Wideo Instagram Reels: 1080 x 1920 px; | maksymalnie 4 GB
  • Instagram Stories: 1080 x 1920 px | maksymalnie 4 GB;
  • Rozmiary obrazków reklam na Instagramie: 1080 x 1350 px;
  • Minimalna reklama graficzna na Instagramie: 500 px szerokości;
  • Rozmiar reklam na Instagramie: 1080 x 566 px (poziomy), 1080 x 1080 px (kwadratowy);
  • Obsługiwane typy plików graficznych: PNG lub JPG.

Najważniejsze wymiary IG przedstawiamy na grafice:

Dlaczego trzeba znać wymiary zdjęć na FB i IG?

Problem publikowania obrazów o niewłaściwych proporcjach, zepsutej jakości czy słabej czytelności jest realny. Nierzadko, nawet znając prawidłowe rozmiary obrazów, można popełnić błędy w proporcjach, formacie pliku, przestrzeni barwnej, ilości tekstu, rozkładzie elementów na różnych urządzeniach czy nawet złym wycięciu postaci z tła.

To może sprawić, że post zostanie przycięty, rozciągnięty lub całkowicie odrzucony. Za Wy zostaniecie zmuszeni do tego, by wykonać powtórnie cały bądź część procesu tworzenia i publikacji. Pamiętajcie, że nieczytelna grafika utrudnia odpowiedni odbiór publikowanych przez was treści – nawet, jeżeli są one absolutnie unikatowe i najlepsze na świecie. 

Ludzie często nie zwracają uwagi na najlepiej przygotowane bannery (Banner Blindness), więc dlaczego mieliby zatrzymywać się i rozmyślać nad tymi nieudanymi? Jeżeli liczba przytoczonym wymiarów grafik, ich ważność dla komunikacji i różnorodność Was przytłaczają, to zachęcamy do kontaktu. Jako eCommerce Team mamy w ofercie nie tylko kompleksową obecność w social media, ponieważ możemy też wspierać Twoją markę bardziej punktowo. Poprzez, na przykład, wsparcie naszych grafików i graficzek.

Sprawdź nasza ofertę – Social Media

5/5 - (3 votes)

Masz pytania?

napisz do nas

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera i dowiedz się, jak budować skuteczny marketing w sieci.

Maciej Świstoń

CONTENT HUB LEADER/SOCIAL MEDIA
Interesuję się tematyką video i technologią. Tworzę strony WWW, a po godzinach fotografuję i wykładam na UAM. Nowinki to moja specjalność. W eCommerce Team zajmuję się tworzeniem treści.
Udostępnij ten post

/Polecane artykuły

Małgorzata Marcinkowska
28.02.2024
LinkedIn to nie tylko platforma społecznościowa, ale również potężne narzędzie do budowania wizerunku i rozwoju biznesu. W dzisiejszym świecie (gdzie obecność online ma ogromne znaczenie dla sukcesu zawodowego), posiadanie profesjonalnego profilu na LinkedIn może otworzyć wiele drzwi do nowych możliwości. Oto szczegółowy przewodnik, jak go stworzyć i efektywnie zarządzać Waszą
Tomasz Kaczmarek
13.10.2024
Czym jest Consent Mode 2.0 GCM (Google Consent Mode) to nic innego jak kolejna wersja „googlowskiego” narzędzia zarządzania zgodą na przetwarzanie plików cookies. Jest ona dostosowana do nowego prawodawstwa i cały mechanizm powinien był zostać wdrożony w 2024 roku (z datami i ich zmianami bywa tak różnie, że pozwoliliśmy sobie
Tytus Pobłocki
02.09.2025
Czy AI to przyszłość rynku ecommerce? Może niedługo wszyscy zapomnimy o Google i porównywarkach cen produktów w sklepach internetowych?
eCommerce Team
19.12.2022
Czy wiesz, że z Instagrama korzysta w Polsce już ponad dziesięć milionów użytkowników (DataReportal)? To ogromna społeczność, do której najprawdopodobniej należy część Twoich obecnych klientów, także tych przyszłych. Jeśli jeszcze nie posiadasz firmowego konta na Instagramie, to nadszedł doskonały moment, by właśnie tam nawiązać kontakt z odbiorcami i pokazać się