ect-logo.png

Poukładamy Twój marketing

/
/
/
Jak założyć profil firmy na LinkedIn?

/Blog

Jak założyć profil firmy na LinkedIn?

Małgorzata Marcinkowska

LinkedIn to platforma społecznościowa, która od dawna nie jest tylko miejscem, gdzie szuka się wyłącznie pracy. Dla firm i przedsiębiorców stała się niezastąpionym narzędziem do budowania marki, pozyskiwania klientów oraz nawiązywania strategicznych kontaktów biznesowych. W tym artykule omówimy, dlaczego warto założyć profil firmy na LinkedIn, wskażemy konkretne kroki do jego stworzenia oraz podpowiemy, jak efektywnie taki profil wykorzystać. Gotowi? Zaczynamy!

Dla kogo i czemu służy LinkedIn?

LinkedIn to miejsce, gdzie spotykają się profesjonaliści z różnych branż. To swoisty „Facebook” dla biznesu, gdzie możecie budować swoją sieć kontaktów, dzielić się wiedzą, promować swoją firmę i prowadzić interakcje z odbiorcami. Wiąże się to z wieloma korzyściami jak:

1. Pozyskiwanie klientów

Na LinkedIn można znaleźć potencjalnych klientów i nawiązać z nimi kontakt. Działa to znacznie skuteczniej niż tradycyjne metody marketingowe. Co więcej, ten portal oferuje zaawansowane opcje targetowania reklam, w ramach których pod uwagę można wziąć – nieobecne na przykład na Facebooku – opcje związane z poziomem w hierarchii firmy, stanowiskiem zawodowym (bez problemów ze znanymi z FB “Prezesami w Szlachta nie Pracuje”) czy nawet zawężania do byłych/obecnych pracowników konkretnych spółek. 

2. Budowanie marki

Tworząc profesjonalny profil firmy, budujecie wiarygodność i zaufanie w oczach klientów. Dzięki regularnemu udostępnianiu treści i angażowaniu się w dyskusje zyskujecie rozpoznawalność. Na IN znajdziecie często trochę inną grupę odbiorców niż na FB, więc profil tutaj może doskonale uzupełniać waszą markę. 

3. Rekrutacja

Jeśli prowadzicie firmę i potrzebujecie nowych pracowników, LinkedIn jest doskonałym miejscem do poszukiwania talentów! Możecie nie tylko ogłaszać oferty pracy i przyciągać odpowiednich kandydatów, ale też przygotowywać kierowanie reklamy na kandydatów cechujących się wybranymi przez was elementami w CV.

4. Rozwijanie relacji biznesowych

LinkedIn to miejsce, gdzie możecie nawiązać relacje z innymi firmami, partnerami, dostawcami lub potencjalnymi inwestorami. Szczególna wartość obecności na tym portalu płynie z jego odbiorców, którzy są zazwyczaj aktywni zawodowo i dzielą się przede wszystkim “zawodowymi” treściami. Na tym portalu mniej jest tematyki związanej z życiem, czy choćby kulturą popularną – a więcej z biznesem, zarządzaniem, networkingiem. Dodatkowo o wiele mniej tu krytycznych czy polemicznych komentarzy pod publikacjami.

Sprawdźcie również nasz wpis: Prowadzenie profilu na LinkedIn – dobre praktyki dla kont firmowych i osobistych

Jak założyć profil firmy na LinkedIn?

Teraz – gdy zdajemy sobie sprawę, dlaczego LinkedIn jest tak istotny medium – przejdźmy do szczegółowego przewodnika i krok po kroku dowiedzmy się, jak założyć profil firmy na tej platformie.

Krok 1: Zalogujcie się na swoje konto osobiste

Jeśli nie macie jeszcze konta na LinkedIn, załóżcie je teraz. Jeśli już je posiadacie, zalogujcie się. To konieczny element, by zacząć przygodę z IN.

Krok 2: Przejdźcie do zakładki „Strony firmowe”

Po zalogowaniu się kliknijcie w kwadracik “Dla firm” obok zdjęcia profilowego w prawym górnym rogu i wybierzcie „Utwórz stronę firmową”.

Krok 3: Wybierzcie rodzaj strony

Na LinkedIn możecie wybrać spośród kilku rodzajów stron takich jak: firma, strona marki czy instytucja edukacyjna. Wszystko zależy od charakteru Waszej działalności i tego czy już macie jakieś główne konto firmy. W znacznej części przypadków odpowiednim wyborem jest po prostu firma.

Krok 4: Wprowadźcie podstawowe informacje

Teraz przyszedł czas na wypełnienie podstawowych informacji o firmie. To obejmuje nazwę firmy, logo, opis oraz stronę internetową. Logo jest kluczowe, ponieważ stanowi wizualną reprezentację Waszej marki na LinkedIn. Uzupełnienie wszystkich informacji wpłynie pozytywnie nie tylko na widoczność waszego profilu, ale też na jego wiarygodność. Nie pomijajcie niczego, jeżeli nie jest to konieczne. 

Krok 5: Dodajcie bardziej szczegółowe informacje

Kolejnym krokiem jest dodanie bardziej szczegółowych informacji o Waszej firmie. To może obejmować historię firmy, produkty lub usługi, które oferujecie, informacje kontaktowe i inne istotne dane. Pamiętajcie, że im więcej informacji dostarczycie, tym bardziej przekonacie potencjalnych klientów do Waszej firmy. Szczególnie jeżeli nigdy o niej nie słyszeli.

Krok 6: Publikujcie treści

Teraz, gdy profil Waszej firmy jest gotowy, czas zacząć publikować treści. Możecie udostępniać artykuły, zdjęcia, filmy i inne treści związane z branżą, w której działacie. To pomoże w budowaniu zaangażowania oraz zainteresowania Waszą firmą. Pamiętajcie jednak, że ten portal ma trochę inną specyfikę niż Facebook, Instagram czy Tik Tok. Treści tutaj są zazwyczaj bardziej tematyczne, profesjonalne, często dłuższe i mniej “audiowizualne” niż na pozostałych portalach.

Co warto publikować na koncie firmowym na LinkedIn?

1. Artykuły branżowe

Publikujcie artykuły, które są związane z Waszą branżą. To świetny sposób na pokazanie, że jesteście ekspertami w danej dziedzinie. Jeśli nie macie czasu na pisanie własnych artykułów, możecie udostępniać artykuły innych ekspertów i dodać swoje komentarze.

Sprawdźcie nasz wpis: Jak napisać artykuł ekspercki w 14 krokach? Przewodnik dla początkujących

2. Case study

Opowiadajcie historie sukcesu Wasze i Waszych klientów. To świetny sposób na pokazanie, jak Wasza firma może pomóc innym oraz, jak dobrze radzicie sobie z własnymi wyzwaniami. Opiszcie problem, jaki Wasz klient (bądź Wy) miał i jak go rozwiązaliście.

3. Aktualności

Dzielcie się najważniejszymi aktualnościami związanymi z branżą, w której działacie. To pokaże, że jesteście na bieżąco i interesujecie się trendami. Pamiętajcie, że to nie musi być Twitter z krótkimi, częstymi wpisami. Tutaj bez problemu możecie pisać rzadziej, ale nie przejmować się limitami znaków. Możecie nawet tworzyć artykuły blogowe bądź newslettery bezpośrednio z poziomu IN.

4. Posty związane z pracownikami

Pokażcie ludzką stronę Waszej firmy. Publikujcie zdjęcia czy historie swoich pracowników. To pomaga budować więzi z klientami i pokazuje, że Wasz zespół to ludzie, z którymi warto współpracować. IN ma ogromny potencjał tak dla employee brandingu jak też employer brandingu!

6. Dyskusje i komentarze

Bierzcie udział w dyskusjach na LinkedIn. Komentujcie posty innych firm oraz ekspertów. To pomoże Wam budować relacje i zyskać uwagę innych użytkowników.

Pamiętajcie, że regularność jest tutaj kluczowa. Nie opublikujecie jednego posta z oczekiwaniem natychmiastowych rezultatów. Budowanie silnej obecności na LinkedIn wymaga czasu i stałego zaangażowania. Dlatego planujcie swoje treści oraz regularnie wchodźcie w interakcje z innymi użytkownikami. To właśnie ta długoterminowa strategia przynosi najlepsze efekty.

Aby ułatwić regularność publikacji przygotowaliśmy wpis na temat narzędzi z darmowym terminarzem do pobrania

Zbudujcie markę swojej firmy dzięki LinkedIn

Założenie profilu firmy na LinkedIn to krok w kierunku rozwoju Waszego biznesu. Ten portal to miejsce, gdzie możecie podtrzymywać lub nawiązywać relacje, pozyskiwać klientów i budować Waszą markę. Pamiętajcie, żeby regularnie publikować wartościowe treści oraz aktywnie uczestniczyć w życiu społeczności. Jeśli czujecie, że potrzebujecie pomocy w zarządzaniu Waszym profilem firmowym na LinkedIn, możecie zawsze skontaktować się z naszą agencją, a my zajmiemy się wszystkim! 

5/5 - (2 votes)

Masz pytania?

napisz do nas

    Zgadzam się na przetwarzanie swoich danych osobowych przez eCommerce Team Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu w celach marketingowych ... * rozwiń
    Oświadczam, że zapoznałem się z zasadami przetwarzania moich danych osobowych oraz przysługującymi mi prawami ... * rozwiń

    Małgorzata Marcinkowska

    CONTENT/SOCIAL MEDIA
    Gotowanie, podróże i fotografia to coś, co mnie napędza. Lubię wędrówki w nieznane, a czasem zwyczajnie skryć się za okładką dobrej książki. W eCommerce Team zajmuję się tworzeniem treści i prowadzeniem social mediów.
    Udostępnij ten post

    /Polecane artykuły

    eCommerce Team
    Czy wiesz, że z Instagrama korzysta w Polsce już ponad dziesięć milionów użytkowników (DataReportal)? To ogromna społeczność, do której najprawdopodobniej należy część Twoich obecnych klientów, także tych przyszłych. Jeśli jeszcze nie posiadasz firmowego konta na Instagramie, to nadszedł doskonały moment, by właśnie tam nawiązać kontakt z odbiorcami i pokazać się
    Tomasz Kaczmarek
    Czy wiecie, że każdego dnia tysiące stron na WordPress pada ofiarą cyberataków? Czy można się przed tym uchronić? Naszym zdaniem tak, należy jednak pamiętać o kilku podstawowych zasadach, które zebraliśmy dla Was w naszym poradniku. Gotowi na dawkę wiedzy? Jeśli tak, to zaczynamy! 
    Karolina Jurgowiak
    Google daje nam do dyspozycji potężne narzędzie reklamowe w postaci Google Ads. Jest rozbudowane i daje wiele opcji pozwalających na dopasowanie do potrzeb konkretnego biznesu. Ale z drugiej strony łatwo się w nim pogubić. Dlatego dzisiaj mamy dla Was krótkie wyjaśnienie, jakie są rodzaje kampanii w Google Ads i które
    Karolina Jurgowiak
    W świecie biznesu, jednym z najważniejszych aspektów jest generowanie leadów. W szczególności w modelu biznesowym B2B, gdzie proces sprzedaży jest bardziej skomplikowany, efektywne pozyskiwanie leadów jest kluczowe. W tym artykule omówimy najważniejsze metody i strategie generowania leadów w B2B. Lead marketing to maraton, nie sprint Marketing B2B wymaga cierpliwości i