Poukładamy Twój marketing

/
/
/
Rolki na Instagram dla marki osobistej bez mówienia do kamery – sprawdźcie nasze pomysły

/Blog

Rolki na Instagram dla marki osobistej bez mówienia do kamery – sprawdźcie nasze pomysły

Ola Andrzejak
22.03.2024
Instagram reels to doskonałe narzędzie do budowania marki osobistej, angażowania społeczności i docierania do nowych użytkowników. Nawet jeśli nie chcecie wypowiadać się przed kamerą, nadal możecie tworzyć atrakcyjne i skuteczne rolki. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek!

Rolki bez mówienia do kamery – skoncentrujcie się na narracji wizualnej

Zamiast mówić do kamery, skoncentrujcie się na narracji wizualnej, która opowie historię o Was i Waszej marce osobistej. Wykorzystajcie różnorodne ujęcia, scenografię i efekty, aby przekazać swoje wartości. 

Posprzątajcie miejsce pracy i zadbajcie o to, aby zbyt duża ilość dodatków i dekoracji w tle nie rozpraszała odbiorcy. Jeśli pracujecie przy biurku, macie ułatwioną sprawę! Wystarczy, że ustawicie telefon w kilku różnych miejscach w pomieszczeniu, aby uzyskać ujęcia z różnych perspektyw, np. od tyłu, kiedy siedzicie na krześle, z góry kiedy piszecie na klawiaturze. Nagrajcie jak rysujecie coś na kartce, lub notujecie w telefonie tak, aby było widać ekran. Jeśli posiadacie statyw ustawienie telefonu nie będzie problemem, jeśli nie, możecie wykorzystać książki lub inne przedmioty, jako podpórki.

Sprawdźcie również, jakie są Przydatne aplikacje do tworzenia rolek na Instagrama!

Rolki dla marki osobistej, które budują zaufanie społeczności

Pokażcie swoją pasję, zainteresowania i styl życia za pomocą różnorodnych ujęć, takich jak wspomnienia z podróży, aktywności sportowe, gotowanie czy sztuka. W ten sposób wzbudzicie zaufanie obserwatorów i nawiążecie z nimi nić porozumienia. Kto wie, może okaże się, że macie wspólne pasje! Pamiętajcie jednak, aby prywatne treści nie pojawiały się na profilu marki osobistej częściej niż te, które dotyczą Waszych produktów czy usług. 

Wykorzystajcie też symboliczne elementy, które reprezentują Waszą markę osobistą, takie jak logo, symbole, charakterystyczne kolory czy wzory. Umieśćcie je w kadrze w sposób kreatywny i przemyślany, aby zbudować rozpoznawalność i spójność wizualną. Nie zapomnijcie o doborze odpowiedniej muzyki lub dźwięku, który pasuje do charakteru Waszej marki i atmosfery rolek. 

https://akademia.ecommerceteam.pl/

Zachęćcie widzów do interakcji

Jeśli nie chcecie mówić do kamery, zadbajcie o to, aby w Waszych rolkach pojawił się tekst i grafika dla wzmocnienia przekazu. Przeczytajcie nasz artykuł o tym, jak dodać napisy do rolek. Możecie wykorzystywać informacje o swojej branży, zamieszczać inspirujące cytaty lub pytania, na które followersi będą odpowiadać w komentarzach. Zachęcajcie widzów do interakcji i budujcie zaangażowanie. Na zakończenie filmu dodajcie CTA – call-to-action (z jęz. ang. wezwanie do działania). Zaproście widzów do odwiedzenia Waszej strony internetowej, sklepu online lub zapisania się do newslettera. Przykładowe wezwania do działania to: Kup teraz, Sprawdź, Dowiedz się więcej, Zapisz się już dziś, itd.

Czy rolki bez mówienia są tak samo skuteczne?

Rolki na Instagramie bez mówienia do kamery mogą być równie skuteczne, jak tradycyjne nagrania wideo. Wykorzystajcie powyższe wskazówki, aby stworzyć atrakcyjne i skuteczne reels, które przyciągną uwagę i zaangażują Waszą społeczność.

Pamiętajcie, że kluczem do sukcesu w tworzeniu rolek jest spójność, autentyczność i kreatywność. Eksperymentujcie z różnymi technikami i dostosowujcie je do swoich potrzeb i stylu marki osobistej. 

5/5 - (3 votes)
NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera i dowiedz się, jak budować skuteczny marketing w sieci.

Ola Andrzejak

content creator
Kiedy zamykam laptopa, w domowym zaciszu przeobrażam się w mistrzynię pieczenia sernika. Kalorie spalam na pole dance i podczas spacerów z ukochanym pomeranianem. W eCommerce Team zajmuję się social mediami i szkoleniami z tego zakresu.
Udostępnij ten post

/Polecane artykuły

Oliwia Stachowska
01.08.2023
Ile kosztuje reklama na Facebooku? – to pytanie zadaje sobie każda osoba, która dopiero zaczyna przygodę z promowaniem swoich usług lub produktów na Facebooku. Odpowiedź jednak nie jest jednoznaczna – reklama kosztuje tyle, ile jesteście w stanie za nią zapłacić. W tym wpisie wyjaśnimy, co składa się na cenę kampanii
Basia Krzętowska
03.09.2025
Strona internetowa jest centrum działań marketingowych. Twoje treści na WWW i to, jak użytkownicy z nich korzystają, to źródło najcenniejszych informacji do optymalizacji strategii. Analityka tych danych opiera się na założeniu, że śledzenie i zaciągane zdarzenia są właściwie wdrożone. Google Tag Manager pozwala na zarządzanie wszystkimi skryptami śledzącymi (tzw. tagami)
Kinga Arend
13.02.2024
Zdecydowaliście się na współpracę z agencją marketingową, a może rozbudowujecie swój zespół i chcecie opiekę nad firmowymi social mediami powierzyć innemu członkowi teamu? Jeśli tak i zastanawiacie się, jak zrobić to szybko oraz skutecznie, to jesteście w dobrym miejscu.  Zapraszamy Was do lektury naszego krótkiego poradnika, z którego dowiecie się,
Małgorzata Marcinkowska
09.01.2023
W dzisiejszym świecie reklama internetowa zdecydowanie zyskała na znaczeniu. Ludzie w dużej części przenieśli swoją aktywność do sieci. Za nimi podążyło wiele firm, aby tam zacząć budować swoją markę i “ściągać” do siebie konsumentów. Jeśli Ty również zastanawiasz się nad takim rozwiązaniem to warto, abyś najpierw prześledził krótką listę podstawowych czynności,